2012-07-21, 20:49
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
När det kommer till skräckfilmer så är tjejer oftast väldigt dumma.
De kan jämföras med renar, älgar och annat vilt som dumdristigt och helt oförstående lallar upp på motorvägen. De förstår inte ett skräckfyllt faromoment innan de sitter fastnaglade på kylaren. DÅ är det dags att skrika "Iiiiiiik!!".
Citera
2012-07-21, 20:55
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
De kan jämföras med renar, älgar och annat vilt som dumdristigt och helt oförstående lallar upp på motorvägen. De förstår inte ett skräckfyllt faromoment innan de sitter fastnaglade på kylaren. DÅ är det dags att skrika "Iiiiiiik!!".

Att kvinnomisshandel fortfarande är olagligt är "beyond me"...
Citera
2012-07-21, 21:00
Medlem
Citat:
Att kvinnomisshandel fortfarande är olagligt är "beyond me"...

Att ordet "kvinnomisshandel" existerar i ett samhälle som strävar efter jämställdhet mellan könen (tar också för givet att det gäller sveriges lagar) är också lite udda.
Citera
2012-07-21, 21:30
Medlem
l0ls avatar
Citat:
Tycker ärligt talat att remaken är tio gånger bättre än originalet. Geoffrey Rush och Famke Janssen spelar helt perfekt mot varandra, och resten av skådespelarna gör ett riktigt bra jobb ( roligt också med Combs såklart ). De surrealistiska scenerna ( som är klart inspirerade av Jacob's Ladder ) är riktigt jävla obehagliga, och splatterscenerna är väldigt snyggt gjorda.

Tycker att den är underskattad som fan.

Åh fan, tror det är första gången jag hör att någon gillar remaken! Sen har jag väldigt svårt att uppskatta en remake av någon oförklaring anledning. Har fått för mig att alla remakes blir i bästa fall en b-film.
Citera
2012-07-21, 21:33
Medlem
l0ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Har säker besvarats sen tidigare, men vilken är den absolut läskigaste skräckfilmen?

Jag ska nämligen bjuda ner min kommande flickvän o hoppas att hon kryper upp i knäet på mig...

The Stangers eller Them/Ils lär fungerar. Eller som RancorFeeder sa, dom filmerna passar nog rätt bra för din situation
Citera
2012-07-21, 21:36
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Kvinnor är för dumma för att förstå sig på atmosfärisk/psykologisk skräck, så titta på något som innehåller så många billiga jump scares som möjligt. En riktigt dålig skräckfilm med andra ord, som typ, Paranormal Activity 46 eller något.

Annars kan du göra en chansning och köra med Session 9, Black Christmas, Halloween, Motorsågsmassakern, eller något sånt.

Har hört mycket gott om Generic jumpscare with ghosts XII.
Citera
2012-07-21, 21:48
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l0l
Åh fan, tror det är första gången jag hör att någon gillar remaken!
Men!? Jag har förvisso inte sett originalet, fast re-maken tycker jag är klart skön. Skulle vilja säga att den är hyfsat uppskattad, generellt sett, bland folk som gillar skräckfilmer.

Citat:
Sen har jag väldigt svårt att uppskatta en remake av någon oförklaring anledning.
Har fått för mig att alla remakes blir i bästa fall en b-film.
Det är för att du är sådär skitnödig; gå nu å lägg en klubba!
Citera
2012-07-21, 22:16
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Åh fan, tror det är första gången jag hör att någon gillar remaken! Sen har jag väldigt svårt att uppskatta en remake av någon oförklaring anledning. Har fått för mig att alla remakes blir i bästa fall en b-film.

The Thing och The Fly är ju faktiskt också remakes ( vilket man lätt kan glömma! ), och dessa filmer är ljusår bättre än originalfilmerna!

Oftast så är ju remakes dåliga dock. Värst är väl Platinum Dunes-gubbarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Har hört mycket gott om Generic jumpscare with ghosts XII.

Haha!
Citera
2012-07-21, 22:19
Medlem
l0ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Men!? Jag har förvisso inte sett originalet, fast re-maken tycker jag är klart skön. Skulle vilja säga att den är hyfsat uppskattad, generellt sett, bland folk som gillar skräckfilmer.

Det är för att du är sådär skitnödig; gå nu å lägg en klubba!

Tror ingen i mitt umgänge har uppskattat den så jag får nog byta umgänge antar jag, eller sluta snacka film med dom då dom oftast tycker paranormal activity och paranormal entity är det läskigaste som finns.
Får nog ta och se remaken igen och ge den en chans till för ett mer rättvist betyg eller något.
Enda jag kommer ihåg från filmen (tror jag) är att låten Sweet dreams are made of this används i soundtracket. Vilket jag uppskattar.

På tal om skitnödig så har jag fan inte gjort annat än varit på dasset idag, såååååååååååååå gräsligt jävla bakis och risig i magen efter en jävla likör, och ett par för många öl!
Citera
2012-07-21, 22:23
Medlem
l0ls avatar
Citat:
The Thing och The Fly är ju faktiskt också remakes ( vilket man lätt kan glömma! ), och dessa filmer är ljusår bättre än originalfilmerna!

Oftast så är ju remakes dåliga dock. Värst är väl Platinum Dunes-gubbarna.

Det är sant, ska väl inte dra alla över samma kant men finns vissa gräsliga remakes som får en att tappa hoppet för remakes. Som The Fog ungefär.
Citera
2012-07-21, 22:35
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Det är sant, ska väl inte dra alla över samma kant men finns vissa gräsliga remakes som får en att tappa hoppet för remakes. Som The Fog ungefär.
Även nyinspelningen The Blob (1988) rekommenderas, om du gillar 80tals-stuket.

Övriga förslag:
Re-maken Invasion of the Body Snatchers (1978)
samt re-re-maken Body Snatchers (1993)

Ja, sen finns alltid Coppolas
re-re-re-re-re-re-make av Dracula
Senast redigerad av Zaxxon 2012-07-21 kl. 22:38.
Citera
2012-07-21, 22:54
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:

Haha!
Skräckfilm är sådant jag får titta på själv, annars blir det Grave Encounters eller Paranormal Activity 2 som är, och jag citerar, "Så sjukt läskig. Speciellt då när köksluckorna flyger upp!".
Fan ibland så hatar jag verkligen mina kompisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in