2012-06-25, 01:09
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.E
Söker en skräckfilm. Det jag kommer ihåg är att den är svartvit(?) och i en scen går/springer en tjej genom en hall där en massa armar sticker ut och försöker få tag i henne eller liknande.

Skulle gissa att den är gjort någon gång på 60-talet.

Tackar och bockar.

Edit: Såklart hittade jag den efter några minuters googlande. Filmen heter Repulsion och jag undrar nu om någon av er har sett den och om ni rekommenderar mig att se den?

http://www.imdb.com/title/tt0059646/

Ett måste som sagt likaså är Rosemary´s baby, klassisk rysare men med liknande inslag av galenskap/paranoia som i Repulsion. The tenant är lika given, också den behandlar alienation och eskalerande galenskap. Dance of the vampires är en mysig skräckkomedi av Polanski som är väldigt härlig.
Citera
2012-06-25, 18:53
Medlem
dannywtfs avatar
Jag hittade en fin lista på nätet med de 25 bästa skräckfilmerna du inte har sett. Det fanns en hel del filmer på listan som jag kommer att se under sommaren och då jag är ett fan av spökfilmer så blir Lie Still en av de första jag kommer att se. Troligtvis i kväll. Vad säger ni om listan? Personligen tycker jag inte att Pathology förtjänar förstaplatsen, men visst är det lite av en pärla då den får klart godkänt av mig. Överskattad, men okej.

Värt att nämna är att en av mina rekommendationer är med (Dance of the dead). Se den om ni gillar zombie-filmer.
Senast redigerad av dannywtf 2012-06-25 kl. 18:57.
Citera
2012-06-25, 19:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Jag hittade en fin lista på nätet med de 25 bästa skräckfilmerna du inte har sett. Det fanns en hel del filmer på listan som jag kommer att se under sommaren och då jag är ett fan av spökfilmer så blir Lie Still en av de första jag kommer att se. Troligtvis i kväll. Vad säger ni om listan? Personligen tycker jag inte att Pathology förtjänar förstaplatsen, men visst är det lite av en pärla då den får klart godkänt av mig. Överskattad, men okej.

Värt att nämna är att en av mina rekommendationer är med (Dance of the dead). Se den om ni gillar zombie-filmer.

Fanns ett par bra filmer på den listan, utöver det var det mest moderna filmer som jag inte har något som helst intresse av att se.
Citera
2012-06-25, 22:25
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Vad säger ni om listan?
Jätte-värdelös rent ut sagt. Bara vid första anblick ser man att det inte är en vettig lista över "The 25 best horror movies you’ve never seen". En mer passande titel vore: "25 horror movies in the 21th centuary for recommendation".

Tillägg: Iofs. Har man sett mycket skräckfilmer så kan detta ha en poäng. Jag menar, listan kanske vill ta upp sevärda skräckfilmer som skräckfantaster INTE sett. Isf. blir det andra bullar. I det avseendet kan jag inte såga listan.... ännu
Senast redigerad av Zaxxon 2012-06-25 kl. 22:35.
Citera
2012-06-25, 22:50
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Fanns ett par bra filmer på den listan, utöver det var det mest moderna filmer som jag inte har något som helst intresse av att se.
Anledningen att jag själv nappade på den var för att det fanns en hel radda med filmer som jag inte hade sett där. Huruvida de är bra eller inte blir ju svårt att svara på då jag inte har sett dem, men man kanske hittar någon som intresserar.
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Jätte-värdelös rent ut sagt. Bara vid första anblick ser man att det inte är en vettig lista över "The 25 best horror movies you’ve never seen". En mer passande titel vore: "25 horror movies in the 21th centuary for recommendation".
Ska man bara länka gamla filmer finns det massvis som jag inte har sett. Jag hade tänkt se några av dem och försöka komma fram till huruvida listan är bra eller inte. De jag hade sett från listan var ju ganska bra, så jag har någorlunda höga förväntningar.

Alltid lika roligt att styra upp lite känslor
Citera
2012-06-25, 22:59
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ska man bara länka gamla filmer finns det massvis som jag inte har sett. Jag hade tänkt se några av dem och försöka komma fram till huruvida listan är bra eller inte. De jag hade sett från listan var ju ganska bra, så jag har någorlunda höga förväntningar.

Alltid lika roligt att styra upp lite känslor
Vad jag ville framföra i slutet av min post är att listan har en poäng. Den innehåller flertal skräckfilmer som man inte sett. Kaanske det är en precis lista över "The 25 best horror movies you’ve never seen" - fastän man sett en massa jävla skräckfilmer. Felaktig jämförd med den hypotetiska "Listan över de 25 bästa skräckfilmerna genom tiderna".

Fattar do!
Senast redigerad av Zaxxon 2012-06-25 kl. 23:05.
Citera
2012-06-25, 23:44
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Vad jag ville framföra i slutet av min post är att listan har en poäng. Den innehåller flertal skräckfilmer som man inte sett. Kaanske det är en precis lista över "The 25 best horror movies you’ve never seen" - fastän man sett en massa jävla skräckfilmer. Felaktig jämförd med den hypotetiska "Listan över de 25 bästa skräckfilmerna genom tiderna".

Fattar do!

Jodå, jag hängde med. Förstår själv inte varför jag skrev som jag skrev nyss. Blev mest en massa babbel. Hjärnan går på halvljus idag då det inte direkt varit en produktiv dag, så jag skyller på det
Citera
2012-06-26, 11:52
Medlem
Moffins avatar
Citat:

Fattar do!

Jag hade faktiskt sett de flesta på listan om jag ska vara ärlig

Kan dock varmt rekommendera Splinter som står som nummer 3, minns den som väldigt bra så kanske borde se om den också. Påminner lite om The Ruins fast snäppet bättre, se den
Citera
2012-06-26, 15:49
Medlem
RancorFeeders avatar
Såg om Deep Red, den europeiska versionen. Fy helvete vad spännande och tajt den var, i jämförelse med den överdrivet långa och tjatiga director's cut:en! Ett rent mästerverk, och jag ångrar att jag snackade så mycket skit om den tidigare.
Citera
2012-06-26, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Såg om Deep Red, den europeiska versionen. Fy helvete vad spännande och tajt den var, i jämförelse med den överdrivet långa och tjatiga director's cut:en! Ett rent mästerverk, och jag ångrar att jag snackade så mycket skit om den tidigare.

Då är det bara att gratulera till att din smak inte är helt åt helvete
Citera
2012-06-26, 16:36
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Jag hade faktiskt sett de flesta på listan om jag ska vara ärlig

Kan dock varmt rekommendera Splinter som står som nummer 3, minns den som väldigt bra så kanske borde se om den också. Påminner lite om The Ruins fast snäppet bättre, se den
Schysst! Lägger den som ett bokmärke.
Citera
2012-06-26, 19:54
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Precis, Argento i regirummet med sin film är som en Mozart-hypad treåring med 10 dunkar fingerfärg och ett A4-ark.
Senast redigerad av Zaxxon 2012-06-26 kl. 19:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in