2012-04-07, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
Hm, kanske lite. Platoon låten kom först dock (Samuel Barber - Adagio For Strings, 1936).

Ortolani's musik är tidlös så det spelar ingen roll
Citera
2012-04-07, 22:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Håller Ortolani, Frizzi, Bacalov och Morricone på samma nivå, går inte att säga vem som är bäst. Äkta konstnärer.

Glöm inte Keith Emersons soundtrack till Inferno och sedan Nico Fidencos musik till diverse Emanuelle-filmer.
Citera
2012-04-07, 23:54
Medlem
Rakiis avatar
Någon som möjligtvis har sett The last horror film med Joe Spinell?

http://www.imdb.com/title/tt0087592/
Citera
2012-04-08, 00:01
Medlem
NirvanAs avatar
Är The Innkeepers sevärd? nån som vet?
http://www.imdb.com/title/tt1594562/
Citera
2012-04-08, 00:04
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

6/10 får den av mig. Har för mig att den kunde vara rätt seg i mellanåt
Citera
2012-04-08, 00:16
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Nej inte i min mening, Ti West har gjort bättre filmer.
Citera
2012-04-08, 00:17
Medlem
PlanetCaravans avatar
Många filmer som nämnts här nyligen som kan förgylla påskdagen!

Någon mer än jag som f.ö tyckte The Divide var fruktansvärt dålig? Det enda filmen lyckades med var att få mig att bli riktigt förbannad! Om det var själva poängen så lyckades den på mig iaf.
Citera
2012-04-08, 00:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Någon mer än jag som f.ö tyckte The Divide var fruktansvärt dålig? Det enda filmen lyckades med var att få mig att bli riktigt förbannad! Om det var själva poängen så lyckades den på mig iaf.

Njae, så dåligt som du säger tycker jag inte att den ändå var men inte direkt bra heller. Störde mig mest på alla karaktärerna förutom Michael Biehns karaktär som var den enda som visade ledaregenskaper och jävlaranamma i den situationen alla befann sig i. Patricia Arquette var bara ett jävla gråtande våp och skitjobbig att höra på hela tiden, ville bara se henne död i varje scen hon befann sig i! Xavier Gens visar i och med denna att han fick till en one-hit-wonder med Frontiéres, medan han misslyckades med denna och Hitman.
Citera
2012-04-08, 00:28
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Många filmer som nämnts här nyligen som kan förgylla påskdagen!

The Divide tyckte jag inte var något vidare. Störde mig ganska mycket på storyn.
*printar ut storyn i A2-format*
*rullar ihop den*
*kör den RAKT upp i röven på de skyldiga*
Citera
2012-04-08, 00:29
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Njae, så dåligt som du säger tycker jag inte att den ändå var men inte direkt bra heller. Störde mig mest på alla karaktärerna förutom Michael Biehns karaktär som var den enda som visade ledaregenskaper och jävlaranamma i den situationen alla befann sig i. Patricia Arquette var bara ett jävla gråtande våp och skitjobbig att höra på hela tiden, ville bara se henne död i varje scen hon befann sig i! Xavier Gens visar i och med denna att han fick till en one-hit-wonder med Frontiéres, medan han misslyckades med denna och Hitman.

Jag kanske bör ge filmen en chans då jag är lite piggare, jag har trots allt inte sett färdigt den än. Men det som du skriver stämmer bra, detta är en sådan film där man verkligen hatar vissa skådespelare samtidigt som man gillar vissa. På det sättet har dom verkligen lyckats skapa en känsla hos tittaren.

Edit: Hade totalt glömt bort att mannen bakom Frontiéres även gjort denna. Frontiéres är ju betydligt råare framförallt men också bättre rakt igenom.
Senast redigerad av PlanetCaravan 2012-04-08 kl. 00:35.
Citera
2012-04-08, 00:45
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jag kanske bör ge filmen en chans då jag är lite piggare, jag har trots allt inte sett färdigt den än. Men det som du skriver stämmer bra, detta är en sådan film där man verkligen hatar vissa skådespelare samtidigt som man gillar vissa. På det sättet har dom verkligen lyckats skapa en känsla hos tittaren.

Finns ju sedan också betydligt vassare filmer som avhandlar denna typen av apokalyps, som The Day After ifrån 1983 ska vara väldigt bra i sin porträttering av kärnvapen och post-apokalyps.
Citera
2012-04-08, 01:15
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Finns ju sedan också betydligt vassare filmer som avhandlar denna typen av apokalyps, som The Day After ifrån 1983 ska vara väldigt bra i sin porträttering av kärnvapen och post-apokalyps.

Tack för tipset, ska helt klart kolla den nån dag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in