2012-06-30, 22:33
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Femman är helt klart min favorit, om vi snackar Friday the 13th. Den är så jävla märklig, och hysteriskt rolig. Gubben som gjorde filmen verkar något förvirrad.

Tror att Zaxxon var inne på Saw då han skrev, nu blev jag förvirrad.
Citera
2012-06-30, 23:06
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tror att Zaxxon var inne på Saw då han skrev, nu blev jag förvirrad.

Ja.. nu är jag förvirrad med, haha!

Men ja, Saw 7/3D tycker jag är väldigt underhållande, enbart på grund av Costas Mandylor dock.
Citera
2012-06-30, 23:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Men ja, Saw 7/3D tycker jag är väldigt underhållande

Scenen med neonazisten som sitter fast i bilen tillhör nog en av mina favoritscener i Saw-serien tillsammans med kanylgropen i tvåan. Han som spelar nazisten i sjuan ser väldigt mycket ut som sångaren i Linkin Park dessutom!
Citera
2012-06-30, 23:19
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Scenen med neonazisten som sitter fast i bilen tillhör nog en av mina favoritscener i Saw-serien tillsammans med kanylgropen i tvåan. Han som spelar nazisten i sjuan ser väldigt mycket ut som sångaren i Linkin Park dessutom!

Är det inte till och med sångaren i Linkin Park som faktiskt är med i den filmen?
Citera
2012-06-30, 23:29
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Är det inte till och med sångaren i Linkin Park som faktiskt är med i den filmen?

Det tror jag också, om han inte är en dubbelgångare!
Citera
2012-06-30, 23:43
Medlem
Rokushikis avatar
Nu blev jag sugen, blir nog att fixa Saw 5-7 och kolla igenom dem.
Citera
2012-07-01, 00:28
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:

Måste vara det trevligaste mordet i serien. Så jäkla bisarrt! Måste erkänna att jag vred mig lite när hon kravla omkring där nere. Jigsaw är finurlig
Citera
2012-07-01, 00:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Måste vara det trevligaste mordet i serien. Så jäkla bisarrt! Måste erkänna att jag vred mig lite när hon kravla omkring där nere. Jigsaw är finurlig

Ja, den scenen slår verkligen där det gör ont!
Citera
2012-07-02, 09:12
Medlem
Moffins avatar
Citat:

Tycker det var värre med han som fastnade i ugnen eller vad man ska säga, har lite svårt för när folk blir brända/kokta levande, tycker det verkar så obehagligt

Annars är min favorit från tvåan (och hela serien) hon som stoppar in händerna i den där glaslådan (idiot) så hela grejen typ fylls med blod sen, då myser jag
Citera
2012-07-02, 11:29
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Tycker det var värre med han som fastnade i ugnen eller vad man ska säga, har lite svårt för när folk blir brända/kokta levande, tycker det verkar så obehagligt

Annars är min favorit från tvåan (och hela serien) hon som stoppar in händerna i den där glaslådan (idiot) så hela grejen typ fylls med blod sen, då myser jag
Ja visst, ugnsscenen tärde även på mina krafter. Den klaustrofobiska känslan gjorde det ju inte lättare heller. Helt klart en annan favorit

Saw-serien är verkligen en uppskattning, trots sina vissa brister. Men är stort fan av skräckuppföljare ala 80's, så är ödmjuk inför tittandet!
Hellre en halvt ologisk Saw 8 än ännu en skanadalös remake till kassako av nåt äldre mästerverk.
Citera
2012-07-02, 14:09
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ja visst, ugnsscenen tärde även på mina krafter. Den klaustrofobiska känslan gjorde det ju inte lättare heller. Helt klart en annan favorit

Saw-serien är verkligen en uppskattning, trots sina vissa brister. Men är stort fan av skräckuppföljare ala 80's, så är ödmjuk inför tittandet!
Hellre en halvt ologisk Saw 8 än ännu en skanadalös remake till kassako av nåt äldre mästerverk.

Jag gillar inte de senare uppföljarna, tycker de blivit lite för lata, "morden" är inte lika finurliga längre och övriga insatser av skådespelare samt manus osv ska vi inte ens tala om. Tittar dock fortfarande om än lite mer irriterad

Jag skulle vilja ha en remake/uppföljare eller ja vad fan som helst egentligen till Event Horizon, fullständigt underbar film. Jag har frågat det förr, varför görs det inte mer rymdskräck?? Det är ju en sån otroligt bra setting! Sedan är jag i allmänhet svag för filmer där folk blir galna, eller ännu hellre - sjuka! Då menar jag alltså fysiska sjukdomar, den senaste som kom var nog Contagion fast jag skulle mer kalla den för drama, på sin höjd thriller än skräck.

Ingen som har något tips på såna filmer kanske? Gärna något som behandlar pesten då jag är löjligt fascinerad av det, inte lyckats hitta nåt dock.

Och ja jag har sett pestens tid, fruktansvärd filmatisering av en underbar bok, som med de flesta king-filmer imo.
Citera
2012-07-03, 16:30
Medlem
Såg just BugCrush som jag läst mycket gott om, men svek mina förhoppningar något otroligt. Någon som har en förklaring som rättfärdigar hypen kring den? Gillade den inte alls tyvärr..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in