Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Ja visst, ugnsscenen tärde även på mina krafter. Den klaustrofobiska känslan gjorde det ju inte lättare heller. Helt klart en annan favorit
Saw-serien är verkligen en uppskattning, trots sina vissa brister. Men är stort fan av skräckuppföljare ala 80's, så är ödmjuk inför tittandet!
Hellre en halvt ologisk Saw 8 än ännu en skanadalös remake till kassako av nåt äldre mästerverk.
Jag gillar inte de senare uppföljarna, tycker de blivit lite för lata, "morden" är inte lika finurliga längre och övriga insatser av skådespelare samt manus osv ska vi inte ens tala om. Tittar dock fortfarande om än lite mer irriterad
Jag skulle vilja ha en remake/uppföljare eller ja vad fan som helst egentligen till Event Horizon, fullständigt underbar film. Jag har frågat det förr, varför görs det inte mer rymdskräck?? Det är ju en sån otroligt bra setting! Sedan är jag i allmänhet svag för filmer där folk blir galna, eller ännu hellre - sjuka! Då menar jag alltså fysiska sjukdomar, den senaste som kom var nog Contagion fast jag skulle mer kalla den för drama, på sin höjd thriller än skräck.
Ingen som har något tips på såna filmer kanske? Gärna något som behandlar pesten då jag är löjligt fascinerad av det, inte lyckats hitta nåt dock.
Och ja jag har sett pestens tid, fruktansvärd filmatisering av en underbar bok, som med de flesta king-filmer imo.