Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Sinister och Paranormal-filmerna är usla och står för det mesta som är dåligt med modern skräckfilm.
Det beror naturligtvis på vad man tycker om med skräckfilm. Jag håller med om att det inte är några kvalitetsfilmer men jag ser gärna en skräckfilm med "hoppa till-moment" för att få en adrenalinkick, även om filmen kanske inte är jättebra. Men som sagt så var Paranormal activity 4 enligt mig bara tråkig och hade inga läskiga moment alls.
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
I alla fall, nu blir det Attack the Block, en brittisk monsterrulle som tydligen ska vara riktigt bra.
Den var riktigt rolig har jag för mig, dock ingen direkt skräckfilm.. eller? Men monster var det ju. Kul film hursom!
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ni får gärna se mig som en inskränkt pretentiös tönt och elitist men har man sett skräckfilm sedan man var väldigt liten och senaste tretton åren sett skräck som kommer utanför Hollywood inser man snabbt hur jävla sunkigt, ytligt och dåligt det är. Serbien är på väg att komma upp sig inom filmindustrin på riktigt nu och tar så småningom över Tyskland och Spaniens gyllene era, fast det återstår att se!
Haha äsch då, alla tycker väl olika. Själv har jag inte sett jättemycket skräckfilm, speciellt inte när jag var yngre eftersom att jag fick mardrömmar av i princip inget. Min top 3 lista på konstiga filmer jag fick mardrömmar av är: 1. Mars Attacks - jag drömde mardrömmar om Jack Nicholson (wtf? han var inte ens ond i filmen), 2. Andra Indiana Jones, 3. Star Wars 4, "bläckfisken" i soputrymmet.
Alltså var det ingen bra idé för mig att kolla på skräckfilm. Det tar jag igen nu när jag har blivit lite tuffare - men jag är inget direkt skräckfilmspretto och ser en hel del dåliga skräckisar - för mig räcker det ofta om jag blir rädd.
För att det inte ska verka som att jag bara kollar på PA och andra "dåliga" skräckisar så ska jag väl tillägga att min favoritskräckis är Jacob's Ladder och I double dare ya att kalla den dålig