2013-04-29, 19:33
Medlem
j1nxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Jag blev väldigt imponerad som jag skrev i min (första ) recension
Det kommer jag inte ens ihåg :P Eller har ett jättelitet minne av den scenen typ.
Citera
2013-04-29, 19:39
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Super 8-klippen (som dock inte är snuff) var väl det enda bra i filmen och som faktiskt gav lite rysningar längst med ryggraden, annars satt jag bara och var uttråkad av den förutsägbara handlingen. Gillar inte Paranormal Activity alls och originala är dom väl inte, finns en rad med J-horror som bygger på samma premisser som Cannibal Holocaust var först med och som blev stort i å med The Blair Witch Project.

Ni får gärna se mig som en inskränkt pretentiös tönt och elitist men har man sett skräckfilm sedan man var väldigt liten och senaste tretton åren sett skräck som kommer utanför Hollywood inser man snabbt hur jävla sunkigt, ytligt och dåligt det är. Serbien är på väg att komma upp sig inom filmindustrin på riktigt nu och tar så småningom över Tyskland och Spaniens gyllene era, fast det återstår att se!
Det gör vi, men vi älskar dig ändå Rakii.

I alla fall, nu blir det Attack the Block, en brittisk monsterrulle som tydligen ska vara riktigt bra.
Citera
2013-04-29, 20:00
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Äsch. Sluta var så retro
Sinister hade en äckligt bra stämning från start och snuff-filmerna Ethan kollade på var läskigare än själva filmen. Slutet förstörde en del, men Sinister är en av de bättre rysarna på länge, enligt mig. Det som gör den bra är den jobbiga stämningen och ett par väldigt bra jump-scenes, som jag inte har något emot egentligen så länge det känns relevant och läskigt.

Sen kan du väl knappast klumpa ihop Sinister med PA? PA är väl något annorlunda och hyfsat originellt om nåt?

Sinister borde ha hetat "Jump scare - The Movie". Allt handlade om hoppa till-effekter, det fanns ingen atmosfär eller "creepiness" att tala om. Precis som i PA-filmerna så används *tyst i tio sekunder.. sen... BAAAANGGGG!!!!!*-effekten om och om igen, och till slut så blir man bara förbannad.

Det enda som jag tyckte var bra med filmen var ljudet. Otroligt bra soundtrack.

Citera
2013-04-29, 21:01
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Sinister borde ha hetat "Jump scare - The Movie". Allt handlade om hoppa till-effekter, det fanns ingen atmosfär eller "creepiness" att tala om. Precis som i PA-filmerna så används *tyst i tio sekunder.. sen... BAAAANGGGG!!!!!*-effekten om och om igen, och till slut så blir man bara förbannad.

Det enda som jag tyckte var bra med filmen var ljudet. Otroligt bra soundtrack.

PA-filmerna är hyfsat originella med tanke på hur det är filmat. Övervakningskameror som inte rör sig eller följer efter skådespelarna. Alltså raka motsatsen till Blair Witch. Syftar på första PA nu, i uppföljarna började karaktärerna ta med sig kamerorna runt i huset.
Citera
2013-04-29, 21:12
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
PA-filmerna är hyfsat originella med tanke på hur det är filmat. Övervakningskameror som inte rör sig eller följer efter skådespelarna. Alltså raka motsatsen till Blair Witch. Syftar på första PA nu, i uppföljarna började karaktärerna ta med sig kamerorna runt i huset.

Fast Paranormal Activity är ändå en found footage-film, och under den större delen av speltiden så filmar väl Micah-snubben allting? Att kameran är monterad i vissa scener har egentligen ingenting med saken att göra.
Citera
2013-04-29, 21:18
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Fast Paranormal Activity är ändå en found footage-film, och under den större delen av speltiden så filmar väl Micah-snubben allting? Att kameran är monterad i vissa scener har egentligen ingenting med saken att göra.
Under själva huvudhändelserna så är den monterad. Men men, jag vill inte framstå som någon PA-älskare. De filmerna är mediokra och inga favoriter hos mig, so let's just drop it.

http://www.youtube.com/watch?v=IOHSBewBqn8 Tycker han förklarar rätt bra vad jag tycker om Sinister.
Citera
2013-04-29, 22:42
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Sinister och Paranormal-filmerna är usla och står för det mesta som är dåligt med modern skräckfilm.
Det beror naturligtvis på vad man tycker om med skräckfilm. Jag håller med om att det inte är några kvalitetsfilmer men jag ser gärna en skräckfilm med "hoppa till-moment" för att få en adrenalinkick, även om filmen kanske inte är jättebra. Men som sagt så var Paranormal activity 4 enligt mig bara tråkig och hade inga läskiga moment alls.

Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
I alla fall, nu blir det Attack the Block, en brittisk monsterrulle som tydligen ska vara riktigt bra.
Den var riktigt rolig har jag för mig, dock ingen direkt skräckfilm.. eller? Men monster var det ju. Kul film hursom!

Citat:
Ni får gärna se mig som en inskränkt pretentiös tönt och elitist men har man sett skräckfilm sedan man var väldigt liten och senaste tretton åren sett skräck som kommer utanför Hollywood inser man snabbt hur jävla sunkigt, ytligt och dåligt det är. Serbien är på väg att komma upp sig inom filmindustrin på riktigt nu och tar så småningom över Tyskland och Spaniens gyllene era, fast det återstår att se!
Haha äsch då, alla tycker väl olika. Själv har jag inte sett jättemycket skräckfilm, speciellt inte när jag var yngre eftersom att jag fick mardrömmar av i princip inget. Min top 3 lista på konstiga filmer jag fick mardrömmar av är: 1. Mars Attacks - jag drömde mardrömmar om Jack Nicholson (wtf? han var inte ens ond i filmen), 2. Andra Indiana Jones, 3. Star Wars 4, "bläckfisken" i soputrymmet.
Alltså var det ingen bra idé för mig att kolla på skräckfilm. Det tar jag igen nu när jag har blivit lite tuffare - men jag är inget direkt skräckfilmspretto och ser en hel del dåliga skräckisar - för mig räcker det ofta om jag blir rädd.

För att det inte ska verka som att jag bara kollar på PA och andra "dåliga" skräckisar så ska jag väl tillägga att min favoritskräckis är Jacob's Ladder och I double dare ya att kalla den dålig
Citera
2013-04-29, 23:01
Medlem
InnerSouls avatar
The Changeling (1980) minns jag att jag dammade av i VHS-hyllan när jag skulle låna hem en film utav en kompis..

Den låg där, under en massa thriller-filmer och jag har alltid varit svag och intresserad av det paranomala och andeväsen när det kommer till skräckfilm.
Jag lånade hem den och var själv hemma en lördagskväll, knappt 12 år fyllda och hade absolut ingenting att glo på så jag släckte ner i hemmet och drog igång den. Det regnade och blåste ovanligt mycket ute så det var perfekt för en skräckis helt enkelt. Det var den typiska gamla VHS-känslan med lite smått hoppande bild och sprakande, lågt ljud så man drog ju på full volym..
Jag minns att jag knappt, 20 minuter in i filmen, var totalt vettskrämd och blöt av svett och vågade seriöst inte röra en ända liten muskel i hela kroppen.
Jag började till och med höra ljud i lägenheten och rörde mig inte ur soffan på två timmar efter filmen tills morsan kom hem.

Det är nog den bästa filmupplevelsen jag haft i hela mitt liv!

Exorcisten hamnar på 2:a plats, men det är en annan historia!
Citera
2013-04-29, 23:37
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j1nx
Tänkte fråga vad folk tycker om den. Enligt dig så verkar den inte vara värd att se?
Nej, för trista, bleka figurer i huvudrollerna med ett kasst spöke som är uselt animerat i en förutsägbar film.
Citera
2013-04-29, 23:41
Medlem
j1nxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Nej, för trista, bleka figurer i huvudrollerna med ett kasst spöke som är uselt animerat i en förutsägbar film.
Låter som vilken B-skräckis som helst.
Citera
2013-04-30, 00:06
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j1nx
Låter som vilken B-skräckis som helst.
Tror vi får låta dagens B-skräckisar ligga och mogna. Skulle inte förvåna mig om denna massproduktion av lågkvalitativ skräck blir populära där kring 2040 cirkus.
Citera
2013-04-30, 00:54
Medlem
Psyko Dads avatar
Warm bodies, vad tror ni om den? Antar att det är en del humor i den men är den sevärd?

Hittar inget jag är sugen på annars i skräckväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in