2012-01-11, 21:40
Medlem
dannywtfs avatar
Har ni inte sett The Revenant än så är det dags nu. Den påminde extremt mycket om en av mina gamla favoriter Idle Hands. Filmen behandlar en soldat som vaknar upp några veckor efter sin död. Efter många om och men så kommer han och hans kompis fram till att han behöver dricka blod för att överleva. Det är en komedi där jag måste säga att effekterna var helt okej. Även make-up var snyggt gjort. Det var verkligen ett guldkorn som jag missat och jag kan rekommendera den till alla som gillar Idle Hands eller Dance of the dead. 3.5/5
Citera
2012-01-11, 21:42
Medlem
StefPhoenixs avatar
Ser på Swamp Thing för första gången. Hade ingen aning om att Louis Jourdan skulle vara med...

EDIT: Hade glömt av att jag läst att David Hess skulle ha en liten roll.
Senast redigerad av StefPhoenix 2012-01-11 kl. 21:47.
Citera
2012-01-11, 21:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Ser på Swamp Thing för första gången. Hade ingen aning om att Louis Jourdan skulle vara med...

EDIT: Hade glömt av att jag läst att David Hess skulle ha en liten roll.

Den har jag varit sugen på att se ett tag men aldrig kommit till skott med, och att Hess är med gör det hela mera intressant vad Wes Craven kan göra med den gamla Alan Moore-serien.
Citera
2012-01-11, 21:52
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Såg också om Candyman för ett par månader sedan, och mitt intryck var lite mildare än ditt och jämfört med vad jag tyckte första gången jag såg den. Mysticismen som du nämner är riktigt bra och har alltid varit svag för dessa moderna myter, men mot slutet blev det för mycket av Tony Todd, tyvärr.

Jag är nöjd hela vägen med filmen
Citera
2012-01-11, 21:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Jag är nöjd hela vägen med filmen

Håller med dig!
Citera
2012-01-11, 22:48
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Jaha, då har man sett om Candyman. Vilken fin liten skräckis med sin mystisim, sina slasherelement, topklass musik och utmärkta skådespeleri. Men hur är det nu, är uppföljarna nåt att ha? Och Virginia Madsen, visar hon brösten i någon film? Inte ens i Hot spot är bröna framme om jag minns rätt.

Hon gör det i Gotham som jag såg endast för att hon var med. Ganska hyfsad rulle faktiskt
Citera
2012-01-11, 23:35
Medlem
StefPhoenixs avatar
Swamp Thing var bättre än jag trodde. Tar ner tvåan nu men endast för att Louis Jourdan är med i den också.

Även fast det var mer action och naket i denna än en vanlig Craven film kan jag inte säga att jag håller med om följande.
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Author John Kenneth Muir notes that Swamp Thing differs in many respects from Craven's usual work, in that Craven's intent was to show the major Hollywood studios that he could handle action, stunts and major stars.[1] Craven substituted his usual focus on the problems of the family and society for pure entertainment.[2] Nevertheless, Muir points out, some of Craven's usual themes and images do appear in Swamp Thing. For example, as in The Last House on the Left (1972), and The Hills Have Eyes (1977), Craven shows a close connection between the landscape and his characters.[3] The film was adapted in comics form as Swamp Thing Annual #1. The character later reported disliking the film.

Sen vet jag inte om detta är något bra eller dåligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
In 2009 it was announced that Joel Silver will produce the remake of the movie. The story is written by Akiva Goldsman.[4] In April 2010 Vincenzo Natali was confirmed to direct the 3-D remake of the film.[5]
Senast redigerad av StefPhoenix 2012-01-11 kl. 23:38.
Citera
2012-01-12, 00:05
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
God kväll, boys and ghouls!

Imorrn ska jag se The Revenent. Hade inte hört talats om den förrän jag besökte BD och såg några listor gällande "bästa film 2011". Den såg rätt okej ut, så jag återkommer med en recension imorgon efter att jag sett den.
Hoppsan, The Revenant har man missat. Från 2009 tom. va fan? Hur var den? Ges tillfälle i helgen skall jag helt klart se den.

Tackar för det indirekta tipset!

Tillägg:
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Har ni inte sett The Revenant än så är det dags nu. Den påminde extremt mycket om en av mina gamla favoriter Idle Hands. Filmen behandlar en soldat som vaknar upp några veckor efter sin död. Efter många om och men så kommer han och hans kompis fram till att han behöver dricka blod för att överleva. Det är en komedi där jag måste säga att effekterna var helt okej. Även make-up var snyggt gjort. Det var verkligen ett guldkorn som jag missat och jag kan rekommendera den till alla som gillar Idle Hands eller Dance of the dead. 3.5/5
Äsch, missade denna "review"-post. Har inte sett Idle Hands eller Dance of the dead, men skall helt klart se den.
Senast redigerad av Zaxxon 2012-01-12 kl. 00:11.
Citera
2012-01-12, 00:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Äsch, missade denna "review"-post. Har inte sett Idle Hands eller Dance of the dead, men skall helt klart se den.

Idle Hands är en liten underhållande pärla som du borde kolla in!
Citera
2012-01-12, 09:14
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Hoppsan, The Revenant har man missat. Från 2009 tom. va fan? Hur var den? Ges tillfälle i helgen skall jag helt klart se den.

Tackar för det indirekta tipset!

Tillägg:

No worries! Idle Hands innehåller (utöver en briljant Devon Sawa) en kvinnlig huvudroll som fick det att kittla till lite i jeansen på en 15-årig dannywtf. Alla tre filmerna är lättsmälta och välgjorda komedier, men det är nog IH som jag håller högst av dem.
Citera
2012-01-12, 13:44
Medlem
StefPhoenixs avatar
Drog i morse ner Village of the Damned och Children of the Damned fr´n 1960 och 1963 och tänkte fråga om det är någon här som har sett dem och vad ni tyckte om dem. Har sett Carpenters remake för många år sen.

EDIT:Drog även ner några Fu Manchu filmer. Den med Boris Karloff och de 5 med Christopher Lee. Och ja, även de 2 sista som Jess Franco gjorde. Ska väl bli mer intressant än kul att se dem antar jag. Sägs ju att hans Fu Manchu filmer och hans Dracula film är de filmer han gjort som har bäst dialog.
Senast redigerad av StefPhoenix 2012-01-12 kl. 13:59.
Citera
2012-01-12, 16:55
Medlem
StefPhoenixs avatar
Ser på Return of the Swamp Thing nu och efter en katastrofal början med

Nu ser det åtminstone givande ut hittills och något som kan falla mig i smaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in