2012-04-06, 11:42
Citat:
Ursprungligen postat av Grindhouse
Ja, tyvär.
http://www.imdb.com/title/tt2103217/

Har USA helt slut på idéer när det kommer till skräckfilm?

Elijah Wood????? Ska den där ledsna klotögonpojken spela historiens kanske obehagligaste psykfall?
Nu blir jag fan arg på riktigt.
Citera
2012-04-06, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Jag vet inte om jag yrar nu men håller de på och spelar in en nyinspelning av Maniac med Elijah Wood som Frank Zito?

Citat:
Ursprungligen postat av Grindhouse
Ja, tyvär.
http://www.imdb.com/title/tt2103217/

Har USA helt slut på idéer när det kommer till skräckfilm?

Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Elijah Wood????? Ska den där ledsna klotögonpojken spela historiens kanske obehagligaste psykfall?
Nu blir jag fan arg på riktigt.

Men...men, vad är det ni säger?
Nu har det gått så ohyggligt långt med alla dessa jävla nyinspelningar att man nu ska sig på inte bara Evil Dead men nu också Maniac. För helvete! Vad är det för fel!?
Citera
2012-04-06, 19:41
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Nu har det gått så ohyggligt långt med alla dessa jävla nyinspelningar att man nu ska sig på inte bara Evil Dead men nu också Maniac. För helvete! Vad är det för fel!?

Ja, jag vet inte vad som ska sägas. Jag är mållös men kanske vi ska skylla på Gus Van Sant som tilläts slakta en såpass helig ko som Psycho. Efter det är, tyvärr, det mesta tillåtet.
Citera
2012-04-06, 19:54
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Jag ser inget som helst fel i att göra nyinspelningar av rena skitfilmer som bara blev populära eftersom 1) kids ville se "det värsta" och då skulle man se bland annat "Maniac" och 2) eftersom det idag finns en massa personer som sitter och skriver inlägg på elitistiska filmforum där man är lite finare och bättre om man bara gillar film som ingen annan gillar.
Citera
2012-04-06, 20:05
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Jag ser inget som helst fel i att göra nyinspelningar av rena skitfilmer som bara blev populära eftersom 1) kids ville se "det värsta" och då skulle man se bland annat "Maniac" och 2) eftersom det idag finns en massa personer som sitter och skriver inlägg på elitistiska filmforum där man är lite finare och bättre om man bara gillar film som ingen annan gillar.

Maniac är absolut ingen skitfilm. Spinells skådespeleri är fantastiskt, och våldet är perfekt - detta räcker till att göra en riktigt bra exploitationfilm. Föredrar dock Henry.

Sen har ju denna film en stor fanbase också, likt resten av klassikerna som görs om. Jag tror inte att man behöver vara en cineast för att uppskatta splatter/exploitationfilmer, snarare tvärtom.

Och, om du kallar The Evil Dead för en skitfilm.. ja, då ska vi fan slåss. Med knivar. Nakna. Eastern Promises-stylie.
Citera
2012-04-06, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim

Nu får du allt förklara vad som gör Evil Dead till en skitfilm.
Den må vara lågbudget så det förslår men det innovativa skapandet av effekter och det eminenta kameraarbetet är hur bra som helst. Dessutom är det en av den enda filmerna jag någonsin blivit livrädd för, var visserligen rena barnet men det finns än i dag scener som jag finner extraordinärt obehagliga. Så den lyckas enligt mig på flertalet punkter gå hem som en av de bättre s(independet)kräckfilmerna jag sett.
Citera
2012-04-06, 21:31
Medlem
sim-man92s avatar
Evil Dead och Maniac är bra filmer, och de behövs absolut inga nyinspelningar. Men har väldigt svårt att bli upprörd över de. De kan ju trots allt bli bra filmer, även om det är mindre troligt. Sen kanske mer får upp ögonen för originalen.. Only gods knows
Citera
2012-04-06, 21:53
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Nu får du allt förklara vad som gör Evil Dead till en skitfilm.
Den må vara lågbudget så det förslår men det innovativa skapandet av effekter och det eminenta kameraarbetet är hur bra som helst. Dessutom är det en av den enda filmerna jag någonsin blivit livrädd för, var visserligen rena barnet men det finns än i dag scener som jag finner extraordinärt obehagliga. Så den lyckas enligt mig på flertalet punkter gå hem som en av de bättre s(independet)kräckfilmerna jag sett.
"Evil Dead" är grym (fast inte otäck för fem öre, tyvärr), det var "Maniac" jag menade.

Jag har fortfarande svårt att förstå varför folk blir så upprörda att de nästan spricker. Blir originalfilmerna sämre för att det kommer nyinspelningar? Nej, i alla fall inte vad jag märkt. "Karate Kid" är lika skitbra som alltid, trots kassa uppföljare och nya versioner med kändisungar.
Citera
2012-04-07, 14:35
Medlem
RancorFeeders avatar
Är det bara jag som tycker att dessa två låtar påminner oerhört mycket om varandra?

Cannibal Holocaust - Adulteress' Punishment
http://www.youtube.com/watch?v=qPcO9yWts1M

Platoon - Theme
http://www.youtube.com/watch?v=335T7bOU7B4

Eller är jag bara dum i huvudet?
Citera
2012-04-07, 14:53
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Är det bara jag som tycker att dessa två låtar påminner oerhört mycket om varandra?

Cannibal Holocaust - Adulteress' Punishment
http://www.youtube.com/watch?v=qPcO9yWts1M

Platoon - Theme
http://www.youtube.com/watch?v=335T7bOU7B4

Eller är jag bara dum i huvudet?

Nej, jag tycker inte att de var speciellt lika varandra.

Riz Ortolani är fan den bästa av de italienska maestrorna. Håller honom högre än Morricone.
Citera
2012-04-07, 16:23
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Nej, jag tycker inte att de var speciellt lika varandra.

Riz Ortolani är fan den bästa av de italienska maestrorna. Håller honom högre än Morricone.

Bortser man från de där syntslingorna i Ortolanis låt, så tycker jag att de är väldigt lika. Typ.

Håller Ortolani, Frizzi, Bacalov och Morricone på samma nivå, går inte att säga vem som är bäst. Äkta konstnärer.
Senast redigerad av RancorFeeder 2012-04-07 kl. 16:30.
Citera
2012-04-07, 17:46
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Bortser man från de där syntslingorna i Ortolanis låt, så tycker jag att de är väldigt lika. Typ.

Håller Ortolani, Frizzi, Bacalov och Morricone på samma nivå, går inte att säga vem som är bäst. Äkta konstnärer.

Hm, kanske lite. Platoon låten kom först dock (Samuel Barber - Adagio For Strings, 1936).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in