Citat:
Ursprungligen postat av
DontWantWar
Tjenare, har dessvärre gått upp en del i vikt de senaste åren, väger strax över 100 pannor, vill gå ner till ca 85.
Är naturligt lång och stor och behöver äta mer än vanligt för att bli mätt, önskar att få tips på mättande mat med låga kalorier och kolhydrater. Tipsa gärna om mat som bränner fett rejält
Tackar på förhand!
Amfetamin är jävligt bar har jag hört. Då behöver du varken äta eller sova på 1 vecka i sträck.
sen sover du något dygn under at.
Du skriver inte om du är Man/Kvinna eller hur din kost ser ut nu så jag chansar lite
1. Sluta med läsk och onödigt socker.
Bestäm tider du får äta under t.ex 06:00-07:00 , 11:00-12:00 och 17:00-18:00
2.Jag skulle försöka undvika att gå på någon speciell "diet" eftersom du antagligen kommer att vantrivas
med den maten så kommer du att oundvikligen misslyckas.
3. Ljug inte! Det är bara dig själv du kommer att lura. skippa kvällsmacka och mellanmål.
Du kommer att känna hunger men försök att hantera den känslan och lär dig koppla ihop den med ditt mål
4.Tror du på placebo effekt så kan du köpa en burk med mirakelpiller... men ja. nej.
Drick ett glas vatten innan du börjar äta.
5. Sov ordentligt
6.Styrketräning kan hjälpa, ju mera muskler du bär ju mera energi förbrukar du i viloläge
det kommer även öka testo nivåerna i kroppen och det i sin tur ökar din metabolism.
7. Leta mat du gillar och som är nyttig, Nyttigt behöver inte betyda äckligt.
8. Gör förändringarna stegvis. satsar du stenhårt från dag ett så kan din kropp reagera negativt och ge dig negativa känslor... sen går du tillbaka till ditt gamla sätt.
Börja med att avbryta din relation med socker såsom läsk/chips/godis bara det kommer göra stora skillnader.
// Baronen