• 1
  • 2
2020-05-23, 11:42
Medlem
DontWantWars avatar
Tjenare, har dessvärre gått upp en del i vikt de senaste åren, väger strax över 100 pannor, vill gå ner till ca 85.

Är naturligt lång och stor och behöver äta mer än vanligt för att bli mätt, önskar att få tips på mättande mat med låga kalorier och kolhydrater. Tipsa gärna om mat som bränner fett rejält

Tackar på förhand!
Citera
2020-05-23, 11:51
Medlem
Enkel matematik intag kcal minut uttag kcal.

1 kg fett är 7000 kcal. Så för att gå ned ett kilo måste du äta 7000 kcal mindre än vad kroppen förbrukar.

Finns ju harcore varianter som går snabbt t ex leva enbart (!) på pulverdiet t ex Modifast som säljs på apotek (dagsintag 800 kcal) och du som man förbrukar 2600 kcal. Då spar du 1800 kcal per dygn och varje gång du kommit upp till 7000 kcal sparat == 1 kg mindre i vikt.

Eller så gör du över till sallad med minimalt med dressing som har otroligt lite kcal. T ex 1 kg isbergssallad innehåller enbart 100 kcal 😂. Då kan du stoppa i dig 8 kg isbergssallad, tomat, gurka och någon dressing på vinegrett och samtidigt markant minska ditt kalorieintag.

Tänk bara t ex 1 smörgås med två ostskivor == 200 kcal (!) tänk om du äter 1 smörgås för mycket varje dag över vad din kropp förbrukar så blir det många extra kilo på ett år. Mitt tips plugga på lite om näringslära / BMR etc.
Citera
2020-05-23, 11:53
Medlem
flytandelyckas avatar
Hej,

När jag deffar bort mitt fett efter bulk brukar jag:

1. Skippa frukost (Tar en snus och en svart kaffe istället)
2. Äta mat med mycket protein och lite kolhydrater. Exempel: kyckling med broccoli, morötter, vitkål och blomkål. Man får i sig rätt mycket kolhydrater från grönsakerna ändå. Det blir lätt för mycket kolhydrater, det finns i nästan allting.
3. Joggar 3 gånger i veckan

Citera
2020-05-23, 11:58
Medlem
Henriksss avatar
Jag gick ner 15kg på tre månader.
Frukost: Fil o flingor
Lunch: Dafgård eller annan frysrätt
Middag: Dafgård eller annan frysrätt
Tog en vecka att vänja sig vid att gå hungrig.
Citera
2020-05-23, 12:03
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Tjack och snabbmakaroner i 2 månader, ta tjack i 2-4 dagar sen äter du någon tallrik makaroner och sover en natt!
Detta upprepar du tills du fått önskad vikt och ett tips är att käka vitaminer och mineraler samtidigt.
Följer du detta tips så lovar jag att du kan gå ner 40kg på 2 månader.
Citera
2020-05-23, 12:21
Medlem
Här är det enklaste och mest stabila och hållbara sättet:

1. Eliminera alla sötade drycker. Drick enbart vatten, kolsyrat vatten, mineralvatten, äppelcidervinäger i vatten, te, kaffe etc.
2. Elininera alla sötningsmedel.
3. Undvik snacks, godis, kaffedopp etc.
4. Tillämpa Intermittent fasta, 16:8 eller helst 18:6.
5. Var helt nykter ett tag. Nedbrytningen av alkohol stör ämnesomsättningen, även i små mängder.
6. Fokusera på två rejäla, goda mål lagad mat per dygn (under ätfönstret). Du kan välja vilket kök du vill och tycker om. Själv äter jag riktig husmanskost. Inga light/lättprodukter eller halvfabrikat. Använd råvaror, riktigt smör, potatis, kött, kryddor, etc. Det ska mätta och smaka bra.
7. Se till att få motion. En promenad på 30-40 min om dagen räcker väl. Det är inte för att bränna energi, utan för att få igång cirkulation, få syresättning och balansera hormoner.

Inget av detta är extremt eller svårt. Kort sagt skippar du bara småätandet, skräpmaten och frukosten. I snitt har denna enkla metod fått mig att stabilt gå ned strax över 1 kg per vecka sedan nyår, vilket är över 23 kg nu.
Citera
2020-05-23, 13:03
Medlem
CommonSenses avatar
Ett snabbt sätt är att snorta tjack då kommer du rasa i vikt
Citera
2020-05-23, 13:25
Medlem
BaronRoevpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
Tjenare, har dessvärre gått upp en del i vikt de senaste åren, väger strax över 100 pannor, vill gå ner till ca 85.

Är naturligt lång och stor och behöver äta mer än vanligt för att bli mätt, önskar att få tips på mättande mat med låga kalorier och kolhydrater. Tipsa gärna om mat som bränner fett rejält

Tackar på förhand!

Amfetamin är jävligt bar har jag hört. Då behöver du varken äta eller sova på 1 vecka i sträck.
sen sover du något dygn under at.

Du skriver inte om du är Man/Kvinna eller hur din kost ser ut nu så jag chansar lite

1. Sluta med läsk och onödigt socker.
Bestäm tider du får äta under t.ex 06:00-07:00 , 11:00-12:00 och 17:00-18:00

2.Jag skulle försöka undvika att gå på någon speciell "diet" eftersom du antagligen kommer att vantrivas
med den maten så kommer du att oundvikligen misslyckas.

3. Ljug inte! Det är bara dig själv du kommer att lura. skippa kvällsmacka och mellanmål.
Du kommer att känna hunger men försök att hantera den känslan och lär dig koppla ihop den med ditt mål

4.Tror du på placebo effekt så kan du köpa en burk med mirakelpiller... men ja. nej.
Drick ett glas vatten innan du börjar äta.

5. Sov ordentligt

6.Styrketräning kan hjälpa, ju mera muskler du bär ju mera energi förbrukar du i viloläge
det kommer även öka testo nivåerna i kroppen och det i sin tur ökar din metabolism.

7. Leta mat du gillar och som är nyttig, Nyttigt behöver inte betyda äckligt.

8. Gör förändringarna stegvis. satsar du stenhårt från dag ett så kan din kropp reagera negativt och ge dig negativa känslor... sen går du tillbaka till ditt gamla sätt.
Börja med att avbryta din relation med socker såsom läsk/chips/godis bara det kommer göra stora skillnader.

// Baronen
Citera
2020-05-23, 14:24
Medlem
Tjack och snabbmakaroner i all ära, men det är hårt arbete som gäller.

(FB) Gå ner i vikt, snabbaste sättet?

(FB) snabba synliga resultat på 3 veckor i diet?

(FB) Slimma till kroppen på 2 veckor?

(FB) Akut! Hur går jag ner i vikt på 2 dagar så snabbt som möjligt?

(FB) Vill du gå ner i vikt snabbt?

(FB) Gå ner i vikt snabbt?!

(FB) Hur tappa vikt snabbt?

(FB) Hjälp att gå ner i vikt snabbt!

(FB) Gå ner i vikt snabbt TIPS

Gå ner 10 kilo

(FB) Gå ned 10kg i vikt. Vilken diet skall man gå på?

(FB) Gå ner 10 kilo under 5 månader
Citera
2020-05-23, 14:29
Medlem
Harrihaffis avatar
Åt kvarg, havregrynsgröt och grönsaker i en vecka. Gick ner 2 kg. Kände dock att jag tappade styrka av det. Tror det är effektivaste sättet att tappa vikt, men bör nog varieras efter någon dag. Kanske äta gröt och kvarg varannan dag och bara kött o grönsaker dagen därpå...
Citera
2020-05-23, 14:31
Medlem
ArgusOnes avatar
Ät mindre. Skippa snacks. Periodisk fasta. Räkna kcal. LCHF. Vlcd. Rör på dig mer.
Citera
2020-05-23, 14:57
Medlem
Tarrous avatar
Börja promenera en timme varje morgon på fastande mage, mycket effektivt.

Sluta unna dig godsaker under sex av veckans sju dagar, är enligt tallriksmodellen och sluta ät innan du är mätt - ögat vill ofta ha mer än magen tål.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in