• 1
  • 2
2016-08-03, 21:42
Medlem
fonders avatar
Om exakt 15 dagar ska jag på semester och skulle vilja se mycket smalare ut än va jag gör just nu 63 kg och lite rund runt magen. Om jag tränar 2 timmar/ dag och då bränner 1000 kcal, hur pass lite kcal/protein kan jag äta efter de två timmars träning utan att tappa i muskler? Alltså så få kalorier som möjligt utan att det blir på bekostnad av musklerna. Huvudsaken är att se så smal som möjligt på 15 dagar utan att behöva riskera musklerna, detta är bara något tillfälligt så ni behöver inte ge råd som är långsiktiga och mycket sunda. Bara jag ser lite smalare ut på 15 dagar så ska jag ju börja äta som vanligt efter de 15 dagarna.

Ingredienserna i min mat får bara vara:

Kyckling med skinn- g/kcal per dag?
Smör-g/kcal per dag?
Broccoli g/kcal per dag?
Ägg st/kcal per dag?
Citera
2016-08-03, 22:00
Medlem
Du kommer inte se skillnad på 15 dagar om du inte offrar muskler.
Citera
2016-08-03, 22:03
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xSOMEONEx
Du kommer inte se skillnad på 15 dagar om du inte offrar muskler.

OK, hur skulle ett sånt upplägg kunna se ut om jag kan tänka mig offra muskler med?
Citera
Medlem
Och hur tänker du när du åker iväg på semester då? Dricka alkohol och äta massa gott samt inte träna - och du tror att du kommer fortsätta vara smal då? (Förutsatt då att du ens når ditt mål) Framför allt om du tokbantar innan du åker kommer du snabbt gå upp igen. Och det under resan, inte sen när du kommit hem igen.

Med tanke på hur du ställer frågan, att du ställer frågan öht och bara vill bli smal så har du knappast någon märkvärdig muskelmassa att offra heller så det behöver du inte oroa dig för. Oavsett hur smal du blir kommer du se smalfet ut och inte slimmad.
Citera
Medlem
jpettersson1991s avatar
Nu vet jag ingenting om din längd men väger du 63 kg kan det inte vara någon större mängd muskelmassa att oroa sig över.
Citera
2016-08-03, 22:21
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av queerish
Och hur tänker du när du åker iväg på semester då? Dricka alkohol och äta massa gott samt inte träna - och du tror att du kommer fortsätta vara smal då? (Förutsatt då att du ens når ditt mål) Framför allt om du tokbantar innan du åker kommer du snabbt gå upp igen. Och det under resan, inte sen när du kommit hem igen.

Med tanke på hur du ställer frågan, att du ställer frågan öht och bara vill bli smal så har du knappast någon märkvärdig muskelmassa att offra heller så det behöver du inte oroa dig för. Oavsett hur smal du blir kommer du se smalfet ut och inte slimmad.

Ok, om vi satsar på smalfet då? Nejnej, inget alkohol och gott under semestern heller, men ingen träning då. Kan inte du inte istället komma med förslag?
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Nu vet jag ingenting om din längd men väger du 63 kg kan det inte vara någon större mängd muskelmassa att oroa sig över.

Är 30 årig kvinna 167 cm lång och 63 kg. Musklerna jag har är biceps och vader, förslag på mat och träning för de 15 dagarna?
Citera
2016-08-03, 22:27
Medlem
jpettersson1991s avatar
15 dagar är för kort tid för någon nämnvärd skillnad. Kaloriunderskott kommer göra att du går ner.
Citera
2016-08-03, 22:28
Medlem
fonders avatar
Citat:
15 dagar är för kort tid för någon nämnvärd skillnad. Kaloriunderskott kommer göra att du går ner.

Är lite vilsen gällande kaloriunderskott, hur skulle det kunna se ut för mig?
Citera
2016-08-03, 22:32
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder

Du äter mindre portioner än vad du brukar samt rör dig mer. Enkelt
Citera
2016-08-03, 22:33
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder

Beror på hur aktiv du är, ålder, kön osv. Svårt att säga bara sådär. Kan vara allt från 1000-2000 kcal om dagen.
Citera
2016-08-03, 22:33
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r
Du äter mindre portioner än vad du brukar samt rör dig mer. Enkelt

Inga problem där, det kan jag nog fixa.
Citera
2016-08-03, 22:40
Medlem
fonders avatar
Citat:
Beror på hur aktiv du är, ålder, kön osv. Svårt att säga bara sådär. Kan vara allt från 1000-2000 kcal om dagen.

Hur skulle det kunna se ut på ett ungefär för följande?

Kvinna 30 år
63 kg, 167 cm
Bränner 1000 kcal per dag genom 2 timmars träning
På hela kroppen har jag max 3 kg fett på hela kroppen och det mesta av de 3 extra kilon sitter på just mage och rygg

Förslag? Som sagt bara nåt ungefärligt utifrån den lilla infon du fått om mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in