Citat:
Ursprungligen postat av
Machiavelly
Ja, det tycker jag definitivt. Ska man komma hit ska man arbeta, precis som mina föräldrar har gjort. Det är skillnad på invandrare och invandrare tydligen - då mina föräldrar som kom hit tidigt 90-tal inte fick ett skit i bidrag eller hjälp öht mer än möjligtvis SFI. Idag arbetar båda fortfarande och min farsa är utan tvekan den mest hårt arbetande människan jag någonsin hört om. Tack vare honom och två av hans vänner (albaner båda) tvingades deras företag att införa förbud mot att arbeta för mycket. Rekordet på firman slogs av min farsa som jobbade cirka 310 timmar på en månad. Slå det om du kan!
Hur många barn man har tycker jag är helt irrelevant så till vida det inte innebär att familjen blir mer segregerade och så vidare. Resten av vad du skriver är helt befängt. Du säger ju själv att invandrare är lata människor som inte åstadkommer någonting - och sedan är de plötsligt fullt kapabla att erövra ett land? Snälla.
Självklart är det skillnad på invandrare och invandrare.. Vill du va stöpt i samma form, skrot och korn eller guld och gröna skogar som epiteten hos en helt annan etnisistet och nation av andra invandrare.. Du har väl en egen kultur, tradition, värderingar som kan relateras till Sveriges och integreras.. Det är bara stolpskott som påstår att alla invandrare från olika nationer är lika och samma, av även de som är invandrare... Då försäger man ju sin eget ursprung till att vara vem fan som helst grupperat indelat i egenskaper polariserat och driftighet samt med ev kulturella motsättningar eller förutsättningar...
Att ha uppfattningen som invandrare, att dra alla invandrare över samma kam betyder egentligen att man inte förstått Sveriges välfärd, ,mentalitet och trygghet (och din välfärd) och hur man bygger vidare på den med rätt omgivning och "folkklasser". Det är stigmatiserat att direkt göra rasist tecken i form att ta rygg på alla invandrare och alla etnisiteter fast ni är olika dom hur man förhåller sig till Sverige och många av dom gör inte det och gör inte heller rätt för sig relativt andra invandrare..Samt att det är en ovärdigt rasitiskt attityd mot Sveriges vägnar att relativisera och generalisera invandrare som goda och flitiga allt igenom, där de som gör sin plikt får kräva sin rätt, och de som inte gör det ska inte heller kräva sin rätt men där det istället är tvärtom.. dvs motsatt förhållande..
Man behöver inte dräpa sig för att göra rätt, och samtidigt så ser jag väl inget nöje i att inte ha nån födkrok som inkomst om man inte är sjuk eller handikappad.. vad ska man göra som är så viktigt istället? När fullt friska och unga mena invandrare ska dra fötterna efter sig, rulla tummar som arbets- utbildnings-skygga i majoritet. Inkl att föröka sig otroligt mycket på dom premisserna, till att barnen ska leva på smulor relativt att båda föräldrarna arbetar.. Men bidragen är väl övergenerösa har jag läst nånstans (i nån tråd). Så ju fler barn man har ju mindre lönar det sig för båda eller ena föräldrarna att jobba med en låg till en medelinkomst förtjänst..
Helt osmakligt att ta in så många analfabeter, som nån på nåt sätt ska tro ska dra sitt välfärdslass till landet. Varför utbildar man dom inte istället i närområderna eller nåt billigt och låginkomst, kostnads fattig land, relativt fredligt land, där man upprättar utbildningscenter, material, personal och byggnader.. Sen när dom kvalificerar sig med avklarad utbildning med (engelskaspråket) i ryggsäcken, kan dom få komma in i europa och arbeta från dag 1.. och ev få stanna ochså ... Hade man alltid börjat i den änden hade Sverige sett betydligt mycket bättre ut...
De är kapabla att ta över ett land såklart, genom att de är på mycket god väg att bli i majoritet som folkslag där största delen består av olönsamma bidragstagare.. Att idiotiska vänsterpolitiker ser nån målsättning att om fiktiva 200 år eller alldrig, då ska all invandring vara lönsam generellt med plus eller plus minus noll .. är ju en politisk idioti ideologi spåkula utan motstycke.. det är vad man presterar på 4 år i stöten som räknas pr mandat period.. Och misslyckas man totalt med politiken vilket vänsterblocket har gjort, så förtjänar man inga röster längre eller styre ..
Det är bevisat att SD haft och har hur mycket rätt som helst i efterhand (och siat) sen dom kom in i riksdagen med hur dåliga resultaten skulle bli med vänster styrd politik i de flesta frågor som rör välfärden och politiska områden