2020-06-07, 11:37
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Grundarens lön bör ju kostat bör ju kosta dem minst en halv miljon per år med lön, arbetsgivaravgifter mm och då tar hon ut en kring 30000 i månaden. Lägg sedan till resor, traktamenten mm.

Sedan så har BRY utgifter för sina kampanjer. Så per år så måste de nog samla in närmare en miljon bara för att gå runt och kanske ha en liten vinst.

Tittar man på Facebook så ser man att Annas egen insamling bara gav 2200.

Vi får ju hoppas att uppmärksamheten de har fått innebär att folk inte skänker pengar till BRY i fortsättningen.

Jag hoppas också att folk omedelbart slutar swisha pengar till Agneta. Men tyvärr kommer det nog vara en liten klick människor som fortsätter stötta den organisationen. Det är människor som likt Agneta inte kan acceptera att de gör fel. De varken kan eller vill se det alla andra ser.
Citera
2020-06-07, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Om mamman över huvud taget kommer få träffa pojken i fortsättningen får vi hoppas att det sker med umgängesstöd. Hon bör inte få träffa honom ensam. Risken att hon fortsätter hjärntvätta grabben är överhängande.

Just nu så får hon bara träffa pojken med umgängesstöd. Vilket framgår av Agn*ta Brav*lius Blogg

Men en ny utredning har gjort av socialtjänsten. Jag skrev om det i följande inlägg (FB) SVT - Dokument inifrån: Att rädda ett barn

I korthet så rekommenderar socialtjänsten till tingsrätten att Mamman inte ska få ha någon kontakt med pojken överhuvudtaget i den nya utredningen. Däremot så verkar inte tingsrätten ännu ha hållit förhandlingar om detta.

En sak som verkligen borde granskas är alla uppgifter från Socialtjänsten utredningar som Agn*ta Brav*lius lägger ut på sin blogg. Dessa uppgifter borde vara under sekretess.
Citera
2020-06-07, 11:59
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Alla dom här Bry-medlemmarna har en sjuk och konstig blick. Precis som batikhäxorna. Sen att den gamle experten var kåt på modern ingår i den sjuka rörelsen. Den andra gubbens ögonbryn gick inte heller av för hackor. Jag skulle gärna velat ha en uppföljning och se att den här rörelsen åtalas och förbjuds. Läskiga människor allihop och att dom fick klampa in i riksdagen gjorde inte saken mindre bisarr. Tycker att den här historien borde ha uppmärksammats ännu mera och allihop ska hängas ut som brottslingar.

Man ska väl egentligen inte kommentera människors utseende, men i det här fallet är det svårt att låta bli. Jag hade svårt att koncentrera mig på vad JB sa för jag var så upptagen med att undra om det var Stig Helmer som sadlat om från brödrostkontrollant till ja, gud vet vad? Jag blev tvungen att se programmen igen.
Citera
2020-06-07, 12:00
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Just nu så får hon bara träffa pojken med umgängesstöd. Vilket framgår av Agn*ta Brav*lius Blogg

Men en ny utredning har gjort av socialtjänsten. Jag skrev om det i följande inlägg (FB) SVT - Dokument inifrån: Att rädda ett barn

I korthet så rekommenderar socialtjänsten till tingsrätten att Mamman inte ska få ha någon kontakt med pojken överhuvudtaget i den nya utredningen. Däremot så verkar inte tingsrätten ännu ha hållit förhandlingar om detta.

En sak som verkligen borde granskas är alla uppgifter från Socialtjänsten utredningar som Agn*ta Brav*lius lägger ut på sin blogg. Dessa uppgifter borde vara under sekretess.

Ja, det är mycket de publicerat som borde vara under sekretess. Vi får hoppas att det görs en ordentlig granskning i detta och vilka som begått brott.
Citera
2020-06-07, 12:12
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ja, det är mycket de publicerat som borde vara under sekretess. Vi får hoppas att det görs en ordentlig granskning i detta och vilka som begått brott.

När väl hovrätten dömt så borde det bli fler förundersökningar i detta ärende.
Citera
2020-06-07, 12:52
Medlem
RollonHomies avatar
Att se den här dokumentären var som att följa med på en safari i psykisk ohälsa. Det är ganska uppenbart att alla som arbetade för mammans sida själva är i behov av vård. Det räckte bara med att se dom så hade man det klart för sig. När de sedan öppnade munnen så fick man det genast bekräftat.

Hur i helvete kan man lyckas samla några av landets mest sjuka myndighetspersoner i ett och samma ärende? Bara den bedriften är värd ett pris.

Hans Cagnell är ju uppebart så mentalt illa däran att jag ställer mig frågandes till varför karln får vistas fritt i samhället. Det verkar vara en mycket sjuk person.
Citera
2020-06-07, 12:52
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Sitter och kollar lite igen på del 1. Det är verkligen skrattretande vilken usel lögnerska Birgitta Holmberg från ATSUB är

Ta ett titt på 28:35 när Bo-Göran ställer frågan "Det är ju pappan som fått vårdnaden. Är du orolig för att pojken är hos pappan?". Hela hennes uppenbarelse skriker "skyldig" när hon spärrar upp ögonen och lydigt ger Bo-Göran det svar han vill ha

Hon är alltså Bo-Görans tyngsta bevisning i dokumentären. Jag har seriöst inga ord. Men det är klart, finns det folk som tar Greta Thunberg på allvar så finns det väl folk som tar Birgitta från ATSUB på allvar med...

Nej. Som du märkt är dokumentären inte till för att ge klarhet i fallet utan för att sopa sanningen under mattan - genom klassisk smutskastning för att flytta fokus och genom att Bo-Göran upprepade gånger säger till tittaren vad som "stämmer" och inte. (Kanske är han släkt med salig Joseph Goebbels? )

Du får helt enkelt göra dina egna efterforskningar. Till att börja med kan du läsa undertecknads senaste inlägg i den andra tråden (FB) Familjerätten anmäler mamman som rymmer med barnet. Någon som vet mer om detta fall?.
Din intuition är rätt. Något är "off"

Varför kryper du inte tillbaka under den sten du kom ifrån? Alla här har identifierat dig som ett troll i Brys tjänst.

Du pratar om att Bo-Göran Bodin i dokumentären försöker flytta fokus, trots att hans källor i denna historia i det närmaste är outtömliga. Han har fyra socialutredningar, ett stort antal läkarutlåtanden, två domstolsutslag, flera polisutredningar, och ett otal andra myndighetsdokument att luta sig mot, så attackerar du en genuin organisation (ATSUB), som betalar sina hyror, har anställda och kan påvisa att deras arbete gör skillnad för just utsatta barn, i stället hyllar du en organisation som håller på med en insamlingssvindel i bästa Filippa-anda.

Det har ju blivit väldigt tydligt att de insamlade medlen i Bry inte går till barnen, eller deras närmaste på något sätt. För annars varför skulle "Anna" behövt låna 250 000 Cagnell och utöver detta fått betala 12 600 i utestående skulder för henne. Vart har då pengarna i Bry tagit vägen? ja uppenbarligen till lön och levnadsomkostnader för Agneta Bravélius och arvoden till Monica Dahlström-Lannes och kanske några fler. Helt utan att Bry kan peka på ett de aktivt hjälpt några barn och/eller deras anhöriga. Dessa personer har med andra ord levt upp de insamlade medel som skänkts av empatiska människor över hela Sverige i syfte att hjälpa utsatta barn. Pengarna har med andra ord konsumerats upp av personer med strikt egoistiska motiv.

Trots detta, som du måste vara medveten om, så insatt i ärendet som du är, postar du inlägg både här och på Facebook som är generalangrepp på ATSUB, i stället för att en enda gång kritisera hur verksamheten ser ut inom Bry och hur pengarna används. Det gör ju att du är din egen värsta fiende, då du motverkar det syfta som du säkert hade i början.

Du verkar ju bo i dessa trådar (du har nu gjort 21 tämligen långa inlägg i denna tråd plus 13 lika långa inlägg i "Familjerätten anmäler mamman som rymmer med barnet. Någon som vet mer om detta fall?") så du har säkert märkt att avsnitt-för-avsnitt av Bodins dokumentär, har de som försvarat Bry försvunnit från denna tråd, och kvar finns nu endast du. Jag förstår de som inte längre orkar försvara Bry i denna tråd. Har man investerat så mycket som många av dessa gjort, både i förhållande till (skänkta) pengar, tid och inte minst känslor i något, och man ser detta falla i sönder framför en själv utan att man kan göra något åt det. Ja då gör det riktigt ont, och det tar tid innan man orkar plocka upp bitarna av sig själv igen och på nytt engagera sig, och nu finns bara du kvar här.....

Du gör allt du kan, både här och på Facebook, för att rikta uppmärksamheten ifrån Bry och smutskasta ATSUB i stället, vill du inte att det skall finnas några organisationer kvar för de svagaste vi har i samhället, alltså de utsatta barn? Är det så viktigt att krossa ATSUB och dra dessa med sig i det fall som kommer inom kort? Är det viktigt för dig att det kanske inte lägre kommer att finnas organisationer med dedikerade personer som vill arbeta för utsatta barn? Är det detta som är ditt "Endgame"?

För du har väl förstått att det är slut för Bry? de insamlade medlen börjar säkert sina i botten på den ihopsamlade skattkistan, det kommer att bli ett otal kontroller både av stiftelsen och av personerna bakom, inom kort tid. De har dragit ögonen på sig, inte minst genom sitt myndighets-hat och ständiga påhopp av dessa, att det säkert finns ett antal tjänstemän inom diverse myndigheter som inget hellre önskar än att påbörja en utredning om Bry. Detta kommer att leda till ett otal olika utredningar och många nya rättegångar, både mot organisationen som sådan och mot personerna som berikat sig på denna.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-06-07 kl. 12:54.
Citera
2020-06-07, 13:30
Medlem
Citat:
Är det mamman du vill se foto på? Det publicerades tidigare en bild på henne. Det här ska vara hon.

https://newsinsideout.com/tag/anna-gullian-yuksel/

Som sagt: man kan inte å ena sidan påstå att pappan inte har något med sina 3 andra barn att göra, eftersom de avskyr sin far och vill inte umgås med honom.

Och sen samtidigt komma med anklagelser även gentemot dessa halvsyskon att de på regelbunden basis misshandlas Annas son.. Det går inte ihop.

Och jag förstår om Anna känner sig åsidosatt, ensam, avundsjuk och arg när hennes son tillsammans med halvsyskonen och pappan sticker till Mallorca där pappan har sitt sommarställe och har det kul. När mamman samtidigt sitter och ugglar i sin lägenhet och har inte så mycket att erbjuda när det gäller det materiella.

Men en normal mamma skulle ju vara glad att sonen får smaka på lite ”lyx” när han är hos sin far. Istället för att anmäla pappan och halvsyskonen stup i kvarten.

Sen blir det också motsägelsefullt att först separera från pojkens pappa i september 2010 och sen i december anmäla honom för misshandel. Och med detta i tankarna ska hon sen kräva att pappans umgänge med sonen ska äga rum hemma hos henne..

En normal människa skulle inte vilja bjuda hem den man som redan har misshandlat henne vid ett flertal tillfällen. Tvärtom. Man skulle kräva att umgänget skulle äga rum var som helst men inte där han kommer åt mamman..

När man umgås endast knasiga ja-sägare som inte har ”tid” att läsa rapporten, men desto mer tid att skriva insändare, kontakta politiker och hålla på med falska historier på sin blogg, då blir resultatet den att ingen ställer några kritiska frågor. Sen går man till en rättegång och tror sig vinna. Trots att storyn innehåller stora hål och motstridigheter.

Nu är det nog bäst för pojken att i fortsättningen slippa umgås med mamman – så länge hon inte har någon sjukdomsinsikt.

”At the end of December, Marcus (=Elias) is angry and tired. He breaks down for the smallest, swears, threatens his mother, beats her and tells her to shut up, otherwise she should taste this, and then he shows her his fist. He screams “shut up, you fucking idiot! – do you get it? ”, Kicking her slim leg. ”

https://newsinsideout.com/2019/09/sw...n-and-her-son/
Citera
2020-06-07, 13:53
Medlem
Citat:
Barnrättshaverister fick gott om utrymme att visa sin galenskap
Av: Jan Guillou
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-sin-galenskap
Citera
2020-06-07, 14:03
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag hoppas också att folk omedelbart slutar swisha pengar till Agneta. Men tyvärr kommer det nog vara en liten klick människor som fortsätter stötta den organisationen. Det är människor som likt Agneta inte kan acceptera att de gör fel. De varken kan eller vill se det alla andra ser.
Det är en klassisk svensk (?) mekanism som tar över här. I Sverige får man inte tappa ansiktet, ha fel. Om man kommer snett, som i fallet BRY, så borde man om man är smart direkt tillkännage att "BRY har nog lurat mig" Istället gör man tvärtom, man försvarar BRY ännu mer. Det finns antagligen människor som skulle ge sina liv för att BRY har rätt. Sådana människor kan inte omvändas, och man får inrikta sig på att informera om BRY till de som inte redan bestämt sig. Vilket är de flesta. jag hade aldrig hört talas om BRY och deras makt ända in i riksdagen, förrän jag såg programmet.
Citera
2020-06-07, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Som sagt: man kan inte å ena sidan påstå att pappan inte har något med sina 3 andra barn att göra, eftersom de avskyr sin far och vill inte umgås med honom.

Och sen samtidigt komma med anklagelser även gentemot dessa halvsyskon att de på regelbunden basis misshandlas Annas son.. Det går inte ihop.

Detta tycker jag att dom borde trycka hårdare på. Att dom anklagar pappans äldre barn för att ha misshandlat pojken. Att en organisation som BRY sprider lögner om att dessa skulle misshandla sitt syskon. Jag tror det är en sak att försvara sig mot kritik att man påstår att pappan är ett monster men jag tror det blir en annan sak när det handlar om tre barn/tonåringar/unga vuxna (vet inte hur gamla hans äldre barn är) varav minst en 'är kvinna. Det tror jag hade blivit väldigt tufft för BRY, att behöva stå till svars för att man indirekt koppla ihop pappans barn med hemliga pedofil nätverk.

Man jag förstår om familjen inte orkar ta den striden utan hellre bara vill glömma allt. Men detta tror jag lite av nyckeln till att knäcka BRY.
Citera
2020-06-07, 14:24
Medlem
Azpers avatar
Visst att hela BRY är psyksjuka människor som ljuger och bara tänker på sig själva, men det sjuka är ju alla kändisar som bara ställer upp för denna organisation rätt upp och ner, hörde man inte Leif Mannerström i senaste avsnittet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in