2020-05-29, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Han kommer på sig själv med att det låter konstigt. Men även hans efterföljande "Seger låter konstigt, för det är ju galet alltihopa" kändes också opassande. Att säga "galet alltihopa" känns väldigt svagt om det nu handlade om kidnappning av hans son av en manipulativ Borderlinemamma. Att säga t.ex "allt är så hemskt" hade varit en bättre räddning - gärna i kombination med lite visande av genuina känslor då men det verkar han inkapabel till

På tal om Borderline. Carina Grossman tillskrev mamman borderline personlighetsstörning i sin sk utredning - trots att hon inte är psykolog eller psykiater och inte kvalificerad för att få sätta diagnos.

Ja, varför var det ingen följdfråga från den jävla (också uppköpta) reportern ??

Ska han få guldbagge nu
Citera
2020-05-30, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Han säger "Känner doften av, ja seger ska man inte säga, men..."

Det är en jävla skillnad.

JJJääävla skillad Du

Han pratar ändå om "SEGER"

Segrar gör man i tävlingar.
Eller i psykopati-utövningar om man är manipulativ.

Det hade inte varig "seger" om pojken kom hem ifall han var "kidnappad" av en mytoman.
Det hade varit en doft av lääätttnnad och förhoppningar (att pojken var vid liv o mådde bra framförallt. Detta berör han aldrig)
Citera
2020-05-30, 00:02
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashigaback
Men din jävla idiot.

Om din hund är bortsprungen,, tänker du på att få fram och sätta dit tjuvarna först, eller att äntligen få "rädda" din stackars skräckslagna hund

Om nu han påstår att modern är galen, borde han ju ligga vaken om nätterna över vad pojken varit med om under denna tid. Första tanken borde inte vara att "sätta dit DEMmärk väl att han säger DEM också.. Är han arg på sonen tro, vad han "dragit igång" genom att skvallra?
Nu var det ju så att jag förklarade uttrycket som du undrade över, jag hoppas du tar till dig det.

Sen är det en väldigt olycklig liknelse du gör. Du förutsätter att alla ska hantera en mycket svår situation så som du vill men så fungerar inte världen. Du är en sån person som skulle skylla på den under många år misshanlade kvinnan i ett heteronormt förhållande för "en normal person skulle ju lämna redan första gången han slog henne".
Citera
2020-05-30, 00:03
Medlem
Citat:
Dom kanske är hotade till livet?
Han verkar inte vara fattig, och har kontakter inom såväl polis som annat.
(polisen sms:ar ju honom och uppdaterar, hur ofta gör dom det på andra brottsutsatt liksom?)

Den ena dottern ska ha tvingat sim mor att varna Anna för sin farsa

Lyssna på berättelsen om det här

https://www.youtube.com/watch?v=jIRAZ3ECNwc
Om du är ett sånt monster och har begått sånt både nu och tidigare så vill du inte självmant ha svt på halsen som granskar allt i tv. Speciellt inte med tanke på den risk som finns att de vuxna barnen börjar öppna käften. Det skulle i värsta fall sluta med fängelse.
Citera
2020-05-30, 00:05
Medlem
Citat:
Om folk inom ledande ställning på olika myndigheter är infiltrerade av korrupta, spelar det väl ingen roll att utredning gjorts..

Så myndigheter gör aldrig fel?

Varför fick Sveriges myndigheter härom året gå ut och be alla barnhemsbarn om offentlig URSÄKT för vad dom utsattes för på barnhemmen????
https://socialpolitik.com/2018/04/07...n-upprattelse/

Du är naiv
Och du är feg. Som tar pöbelns sida, bara för att dom är flest och rikast

Naturligtvis så kan myndigheter göra fel eller framför allt anställda i myndigheter. Men i detta fall så är minst tre olika myndigheter inblandade. Dessa är kommunens socialförvaltning, åklagarmyndigheten och polisen. Så enligt dig så ska tre olika myndigheter med flertal personer göra fel och de har inte följt gällande lagar och regler. Jag har läst någonstans att det är drygt 20 olika personer som har varit inblandade i de olika utredningarna.

Dessutom så har socialförvaltningen blivit anmälda till IVO av BRY. Även IVO bör ha utrett om detta är ett felaktigt beslut. Så där har vi en fjärde myndighet inblandad.

Men du kanske även tror på att Nello har mutat alla inblandade? Börja då fundera på hur mycket skulle behöva betala. Vem skulle vilja sälja ut sig för mindre än en miljon när man har lyckats bli anställd av en arbetsgivare som det är så gott som omöjligt att få sparken. För att som tjänsteman bli avskeda från en myndighet så måste du begå något olagligt, exempelvis ta emot mutor. Gör du inget olagligt så har du i praktiken en livstidsanställning.

Och nej jag går inte med pöbeln utan jag tar egna beslut efter den informationen som jag har tillgänglig.
Citera
2020-05-30, 00:11
Medlem
Citat:
JJJääävla skillad Du

Han pratar ändå om "SEGER"

Segrar gör man i tävlingar.
Eller i psykopati-utövningar om man är manipulativ.

Det hade inte varig "seger" om pojken kom hem ifall han var "kidnappad" av en mytoman.
Det hade varit en doft av lääätttnnad och förhoppningar (att pojken var vid liv o mådde bra framförallt. Detta berör han aldrig)

Hur hade du reagerat om någon kidnappat ditt barn och du hade chansen att få hem barnet? Du hade inte sett det som en vinst?
Uppenbarligen litar han på att mamman kan ta hand om sin son, bortsett från att tvinga på honom en massa förhör etc. Han visste att sonen var vid liv.
Allt behöver inte vara så invecklat. Att ta ord ur kontext är inte svårt...
Det är en taktik för att få rätt trots att man inte har det.
Ska man citera så citerar man ordagrant. annars är man inte särskillt skillad.
Citera
2020-05-30, 00:24
Medlem
Citat:
SVT granskar inte. Dom gör en mörkläggningsoperation presenterad som granskning. Nello med sina kontakter visste detta på förhand(han är nära vän med ingrosso- wahlgren och har jobbat med melodifestivalen).

I en granskning presenterar man bevisen och låter tittaren göra sin egna bedömning. Här går man stenhårt ut direkt och säger åt tittaren vad hen ska tycka - och ägnar resten av programmet åt klassisk smutskastningstaktik. Den som inte fattar att mamman har rätt när man ser denna produktion är antingen väldigt svagbegåvad eller ett betalt troll.

Citera aldrig betalda troll. Jag har brutit mot den regeln två gånger nu...
Så Nello besitter befogenheter och möjligheter att kontrollera både medier och myndigheter i Sverige? Som någon Kim Jong Un i Nordkorea? Inte ens Trump har ju det. om en sådan här sak blir känd för hela svenska folket, finns det inte då risk att andra medier börjar luska i det? Varför skulle en återfallspedofil vilja ha strålkastarljuset??
Citera
2020-05-30, 00:24
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Bullcrap

Så svarar bara en satanistisk pengakåt jävel. Är pengar allt för dig?

Skulle hon "få pengar" nu i efterhand då eller,,, Dom har ju inte ens varit gifta.

Jag skrev han ser elak o sadistiskt ut.
Sakerna han säger tyder inte på att han "oroar" sig för sonen, bara vill ha rätt
Dessutom varför letar han efter sonen i mörkret på kvällarna. Skulle han va ute o spela boll i mörkret.

För att "dokumentären" har en agenda som desperat vill få Nello att framstå som mönsterpappan som är ett oskyldigt offer. Tänker man längre än ett steg inser man att dom med såna scener bara bekräftar att det rör sig om en sån agenda - för varför skulle han som du säger vara ute o spela boll i mörkret?
Citera
2020-05-30, 00:55
Medlem
Duriens avatar
Citat:
SVT granskar inte. Dom gör en mörkläggningsoperation presenterad som granskning. Nello med sina kontakter visste detta på förhand(han är nära vän med ingrosso- wahlgren och har jobbat med melodifestivalen).

I en granskning presenterar man bevisen och låter tittaren göra sin egna bedömning. Här går man stenhårt ut direkt och säger åt tittaren vad hen ska tycka - och ägnar resten av programmet åt klassisk smutskastningstaktik. Den som inte fattar att mamman har rätt när man ser denna produktion är antingen väldigt svagbegåvad eller ett betalt troll.

Citera aldrig betalda troll. Jag har brutit mot den regeln två gånger nu...

Jag tänkte inte blanda mig i denna diskussion men efter detta fullständigt imecilla inlägg, kunde jag inte längre tiga.

Reporten har gjort en gedigen research. Han har följt processen under flera år.

Det mest beklämmande att se är, dessa nästan självutnämnda, experter som viftar ned sina titlar. De lobbar och står i. "Kejsarens nya kläder" blir tydligen aldrig omodern.

Sverige är fullt av dessa parasiter som livnär sig på systemet. Trodde fenomenet utrotade iom qvick! Men de dyker upp lite varstans. Myndighetssverige är fullt av dessa och de går härja I princip ostört.

Sverige är kört. Navelskåderiet upphör aldrig, tydligen.
Tjära och fjädrar ska de ha. PR som president👍
Citera
2020-05-30, 01:05
Medlem
-Andreas-s avatar
Klassisk arketyp av mentalt sjuk ensamstående mamma som tagit till allt grövre tillmälen o handlingar, när hon inte får sin vilja igenom hos ngn av de seriösare aktörerna.
De ser inte de problemen som hon vill göra gällande. De delar inte hennes uppfattning.
Tvärtom säger de att fadern är lämplig, hon är olämplig o den röda tråden är att använder sitt eget barn som slagträd i en rad handlingar som av såväl myndigheter som gemene folk uppfattas som skadligt för barnet.

Att en förening bestående av vad som borde föreställa människor som jobbar för barnens skull snarare än egen profit, image o prestige, går all in i detta ärende o i sin tur beskyller samhället i stort för än det ena o än det andra, är beklagligt o skrämmande.
Bra att grabben kom hem igen till en miljö där det råder insikt igen från myndigheterna vilket åtminstone säkerställer mer trygghet än när barnet var på vift utanför samhället mellan främling till främling i osäkerhet.
Citera
2020-05-30, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Naturligtvis så kan myndigheter göra fel eller framför allt anställda i myndigheter. Men i detta fall så är minst tre olika myndigheter inblandade. Dessa är kommunens socialförvaltning, åklagarmyndigheten och polisen. Så enligt dig så ska tre olika myndigheter med flertal personer göra fel och de har inte följt gällande lagar och regler. Jag har läst någonstans att det är drygt 20 olika personer som har varit inblandade i de olika utredningarna.

Dessutom så har socialförvaltningen blivit anmälda till IVO av BRY. Även IVO bör ha utrett om detta är ett felaktigt beslut. Så där har vi en fjärde myndighet inblandad.

Men du kanske även tror på att Nello har mutat alla inblandade? Börja då fundera på hur mycket skulle behöva betala. Vem skulle vilja sälja ut sig för mindre än en miljon när man har lyckats bli anställd av en arbetsgivare som det är så gott som omöjligt att få sparken. För att som tjänsteman bli avskeda från en myndighet så måste du begå något olagligt, exempelvis ta emot mutor. Gör du inget olagligt så har du i praktiken en livstidsanställning.

Och nej jag går inte med pöbeln utan jag tar egna beslut efter den informationen som jag har tillgänglig.

Här fick en far fly med sina barn till Polen när modern hade avlidit, för att myndigheterna satte dem på FOSTERHEM bara för att han tjänade för lite
https://samnytt.se/familj-som-flydde...a-rattigheter/
Så ,,nejdå.. Bara för att det finns fler rövslickare inom samma kontor så är det väl kllaaart att dom inte håller varann om ryggen. Är du naiv eller
Citera
2020-05-30, 01:43
Medlem
Citat:
Här fick en far fly med sina barn till Polen när modern hade avlidit, för att myndigheterna satte dem på FOSTERHEM bara för att han tjänade för lite
https://samnytt.se/familj-som-flydde...a-rattigheter/
Så ,,nejdå.. Bara för att det finns fler rövslickare inom samma kontor så är det väl kllaaart att dom inte håller varann om ryggen. Är du naiv eller

Du ska inte tro på allt du läser samnytt är inte den bästa källan. Just fallet som du tar fram handlar inte om det ekonomiska. Utan det handlar om en invandrar familj
där en av föräldrarna spelar psykisk sjuk, försöker fejka ett självmord mm för att få uppehållstillstånd. Men om du vill diskutera detta så kan du ju ta bege dig till göra detta i följande tråd (FB) Trebarnsfar flyr Sverige efter att socialen gett barnen till en muslim!
Senast redigerad av zapohd 2020-05-30 kl. 02:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in