Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Du har rätt i mycket av det du skriver här förutom din okunskap om Bibeln och vad det är för böcker, men det sista skrattade vi åt här hemma för det är så naivt. Jag ska ge dig ett kort svar:
Om jag och min man delade på allt arbete borta och på hemmaplan skulle han dansa fram genom livet medan jag skulle ha permanent ryggskott efter två veckor.
Mannen har inte fått en packåsna av Gud. Han har fått någon att ge sin innerliga kärlek. Det märks att du har noll koll på vad Kristus gjort för de kristna ("mannen är kvinnans huvud liksom Kristus är församlingens huvud").
Du verkar ha missat de senaste 100 åren av industrialisering, mekanisering, robotisering och nu senast datorisering. De flesta arbeten idag är inte speciellt fysiskt krävande. Och likväl som en man sköter spakarna i en grävskopa eller rattar en långtradare eller programmerar en robot nånstans så kan kvinnor göra detta.
mannen har inte "fått" någonting. Och han sitte rinte som nått jäkla huvud på kivnnors axlar, kivnnor har egena huvuden, tackar som frågar. Han bara är. Precis som kvinnor bara är. Och som människorna nu ..är, så måste vi samarbeta i flock, för så är vi formade av evolutionen.
och visst, man kan istället välja att försöka tvinga, hota och göra slavar av andra, så man själv kan roffa åt sig allt vad man vill ha och mer därtill... och inte unna andra samma sak. ex. nu få "tala i församlingen"
Men alla logik säger att individer, grupper, nationer, etc etc som sysslar med detta är skitar som bör motarbetas till varje pris.
Män har behandlat kvinnor som slavar genom de senaste 2000 åren i div. patriarkat.
Kvinnor går inte längre med på detta, och inte heller tänker vi lyssna på all den kvinnohatiska skit som män "hittat på" och "tyckt" om kvinnor genom tiderna för att försvara att de förtrycker kvinnor.
Sluta läsa bibeln är mitt tips. Finns bättre böcker.