Citat:
Ursprungligen postat av
Faustik-Funk
Dom borde helt klart göra mer egenproducerade program. Gärna med den där tonen av att vara på gränsen till det tillåtna som TV3 var kända för under 80 och början på 90-talet. Tutti frutti, Diskutabelt, och en En präst i natten, med mera...
Vet inte om jag saknar TV3, alls, speciellt inte under tidiga 1990-talet..
Aschberg var (och är) fortfarande en riktig jäkel på att se viktig ut, låtsas som att han har ett riktigt scoop. Speciellt då i påannonserna/reklamen för hanses olika program.
99 fall av 100 var det inget "scoop", utan det var exempelvis någon som skulle slå världsrekord i att "fisa längst"!

Tror han hade någon spågumma också som hette "Saida" eller sånt. Kan blanda ihop det sista med "Loket" på TV4. Hon kanske var där med, har glömt. Det var 30 år sedan..
Mr Methane hette han, som skulle fisa i Aschbergs "viktiga samhällsprogram":
https://www.youtube.com/watch?v=xJaZ4zNaZkM
Observera att pruttmannen hade på sig en grön "farfars-pyjamas". Aschbergs kompis, han KDS-aren Gert Fylking, hade sedermera en likadan (rosa) pyjamas vid Svenska Akademien, när han ropade "Äntligen!" när akademien tillkännagav årets okända författare från random U-land som fått Nobelpriset i litteratur. Exempel:
https://www.youtube.com/results?sear...n+gert+fylking
Den gången Aschberg gick över vägen med en fejkad barnvagn och sparkade in en bildörr, var också kul. Han fick betala böter för det. Bara några av mina TV3-minnen jag minns och fortfarande gillar. Men ska jag betygsätta TV3, så var det bara en massa gamla repriser och såpoperor hela tiden, med 50% reklamavbrott. Och är det fortfarande. Ingen höjdare alls. Kul är att kolla på mina gamla fjärrkontroller, knapp "3" har jag tydligen använt minst, då den brukar ha läslig siffra kvar, när jag slänger TV:n. (Oventenskaplig undersökning jag gjort på mig själv på mina tittarvanor genom att kolla vilka knappar på fjärrkontrollerna som är mest slitna..)
Är oerhört lycklig över att linjär TV är på utdöende!
-Det var jäkla länge sedan jag lyssnade på Aschbergs "Häng med!", och hängde med. Tröttnade på skiten.