2020-08-12, 00:48
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EuroD
Det har du helt rätt i. Du har nog dessvärre rätt i det övriga också. Femman är den kanalen som fortfarande kör sitt race, som trean en gång gjorde, dom känns även längst ifrån statstelevisionens propaganda (vilket bara är positivt).

Det känns som att Aschberg inte syns lika mycket i trean längre. Kan väll ha att göra med att människan börjar komma upp i åldern likt Fylking. Det mest tragiska av allt är att det inte finns någon journalist/programledare som kommer att kunna ersätta dessa gamla härliga räva i detta ruttna land kallat Sverige.
Fylking var väl någon sorts reporter hos Aschberg i någon talkshow? Allsång (ett kort försök) i riksdagen och SM i lavemang var väl sådant de sysslade med?
Citera
2020-08-12, 08:48
Medlem
Kurt1s avatar
Gamla Ikväll Robert Aschberg-program vill jag se igen. Från tiden innan han ballade ur fullständigt med sitt vurmande för mångkultur och massinvandring.

Och så Baren förstås. Säsong 1 av Baren finns att se på Viafree, men när ska vi få se de andra säsongerna igen?
Senast redigerad av Kurt1 2020-08-12 kl. 08:53.
Citera
2020-08-12, 08:51
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Fylking var väl någon sorts reporter hos Aschberg i någon talkshow? Allsång (ett kort försök) i riksdagen och SM i lavemang var väl sådant de sysslade med?

Programmet hette "Ikväll Robert Aschberg".
Citera
2020-08-12, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Gamla Ikväll Robert Aschberg-program vill jag se igen. Från tiden innan han ballade ur fullständigt med sitt vurmande för mångkultur och massinvandring.

Och så Baren förstås. Säsong 1 av Baren finns att se på Viafree, men när ska vi få se de andra säsongerna igen?

Jag har god lust att slänga iväg ett mail till NENT och fråga varför dom inte lägger upp mer av deras gamla program från 80- och 90-talet på viafree utan plågar oss med dynga som paradise hotel och tjafs?
Citera
2020-08-12, 13:04
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Jag har god lust att slänga iväg ett mail till NENT och fråga varför dom inte lägger upp mer av deras gamla program från 80- och 90-talet på viafree utan plågar oss med dynga som paradise hotel och tjafs?

Gör gärna det.
Citera
2020-08-12, 13:47
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Det var tråkigt att man inte han se klippet innan YT censurerade bort den...
Pröva nu?
https://www.youtube.com/watch?v=0suIkN1J6Lw&t=182s
Citera
2020-08-12, 15:16
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Pröva nu?
https://www.youtube.com/watch?v=0suIkN1J6Lw&t=182s

I och för sig trevligt att återse en ung Camilla Henemark, men "En präst i natten" känns inte som nåt man vill se igen, tycker jag.

Men du Rosa Mannen, som jag förmodar läser den här tråden, har du några hela program med Baren eller Ikväll Robert Aschberg på dina VHS-kassetter? Lägg gärna upp dom i så fall.
Citera
2020-08-12, 16:54
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
I och för sig trevligt att återse en ung Camilla Henemark, men "En präst i natten" känns inte som nåt man vill se igen, tycker jag.
Ja, på helt egna meriter är ju många av dom gamla tv3-produktionerna kassa, men den magiska ingrediensen (som trådens titel antyder) är ju nostalgi, vilket gör att i varje fall jag uppskattar att se dom en gång till.
Citera
2020-08-13, 06:35
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Ja, på helt egna meriter är ju många av dom gamla tv3-produktionerna kassa, men den magiska ingrediensen (som trådens titel antyder) är ju nostalgi, vilket gör att i varje fall jag uppskattar att se dom en gång till.

Du behöver inte försöka förklara vad nostalgi är för nånting. Men för att någonting ska kunna få nostalgivärde krävs att det var sevärt första gången.
Citera
2020-08-13, 09:42
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Du behöver inte försöka förklara vad nostalgi är för nånting. Men för att någonting ska kunna få nostalgivärde krävs att det var sevärt första gången.

Även nostalgi har ett bäst före datum
Citera
2020-08-13, 09:54
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Jag försökte heller knappast förklara vad nostalgi var för någonting i mitt förra inlägg.

Du sa att den här programmet - som är en typisk TV3 produktion ā la 1992 - inte var någonting för dig. Vilket jag då höll med om men att det var själva nostalgin som gjorde att i varje fall jag ändå ville se programmet igen.

Kollade heller aldrig på Bingolotto med Loket när jag var liten, men ändå så kan signaturmelodin och Lokets göteborgska dialekt framkalla känslor av nostalgi när jag ser detta på youtube.

Så nej, generellt behöver ett program inte vara sevärt första gången för att det ska kunna ha ett nostalgivärde senare.
Citera
2020-08-13, 10:46
Medlem
TV 3... en rejäl besvikelse när vi skaffade boxer runt 2004 och trean var med. Jag hade väntat mig snaskigheter ”på gränsen” men det man fick var amerikanska serier, eller snarare bottenskrapet av serier som ingen kanal med självaktning ville ta i med tång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in