2024-08-29, 11:44
Kan sakna trolljägarna och grannfejden ibland, har ju inte Tv3 längre.
Inte lika mycket som jag saknar barntrean som jag ibland tittade på som knodd, var typ smurfarna, my little pony (den riktiga där de såg ut som hästar), Skurt och det där... Tur att en del finns på youtube där.
Citera
2024-08-29, 11:47
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
minns de körde M*A*S*H i flera år. (Eller var det TV4? Kanske var båda.)
Var inte det sexan? Klingar bekant att de hade den serien och Magnum Pi i flera år, utspätt med Simpssons och liknande. Klandrar dig inte om du blandar ihop dem, de är rätt lika.
Citera
2024-08-29, 12:23
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvurre
Var inte det sexan? Klingar bekant att de hade den serien och Magnum Pi i flera år, utspätt med Simpssons och liknande. Klandrar dig inte om du blandar ihop dem, de är rätt lika.

-Jag "vet" att TV3, TV4 och TV6 körde Mash många år, men TV6 kom först på 2000-talet. Hade parabol på 1980-90 då, men bara vanlig antenn på landet. Fick analog-TV4 på landet cirka 1993-4. Då fanns det inte något att glo på nattetiden förutom "när vi gräver guld i USA".. Och TV4 som sagt. Kvinnofängelset och MASH gick om varandra i tablån.

Jag kan komma ihåg fel också givetvis. Det var ju 30 år sen..
Jag minns också när TV3+ZTV började med digitala marknätet. Det var FTA först. Men då började Teracom att koda sina sändningar, men jag ringde till TV3 och fick ett SIM-kort. Det funkade gratis i marknätet i 10 år. Inte nog med det, så funkade kortet på ALLA kanaler! (förutom Canal+)
Citera
2024-08-29, 12:37
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
-Jag "vet" att TV3, TV4 och TV6 körde Mash många år, men TV6 kom först på 2000-talet. Hade parabol på 1980-90 då, men bara vanlig antenn på landet. Fick analog-TV4 på landet cirka 1993-4. Då fanns det inte något att glo på nattetiden förutom "när vi gräver guld i USA".. Och TV4 som sagt. Kvinnofängelset och MASH gick om varandra i tablån.

Jag kan komma ihåg fel också givetvis. Det var ju 30 år sen..
Jag minns också när TV3+ZTV började med digitala marknätet. Det var FTA först. Men då började Teracom att koda sina sändningar, men jag ringde till TV3 och fick ett SIM-kort. Det funkade gratis i marknätet i 10 år. Inte nog med det, så funkade kortet på ALLA kanaler! (förutom Canal+)

Just ja, TV6 kom ju som ett "kvinnligt" attribut till TV3:s något "maskulina" utbud. Fråga inte ens hur de tänkte när de sa det, men det var tydligen så de lanserade sexan när den kom. Jag var lite osäker på när sexan kom så det kan lika gärna vara jag som är lite lurvig i huvudet efter många år utan någon av dem. Just nu har vi väl bara TV4 och SVT:s kanaler och TV4 har vi tittat allt mindre på då de knappt har något på "fasta" fyran längre.

Åh ZTV minns jag sedan jag var i nedre tonåren. Vi fick egentligen inte titta på det där för att det var så konstigt och ingen annan än jag och syrran ville se på det. För ATT det var konstigt ska jag lägga till.
Det sista där om att du ringde och fick ett simkort: -Man får ju inte vara dum vet du Smart drag!
Citera
2024-09-22, 22:41
Medlem
sebastian_s avatar
https://m.youtube.com/watch?v=wLCutk...aWtvbiB0djM%3D

Jag fick upp den här på Youtube. Det klassiska programmet Silikon. Självklart så sändes de 1998-2001 vilket stärket tesen än mer att Tv3 klingade av runt milleniumskiftet.

När man tänker på det, vilka nya egenproducerade program startade 2000-2005? Wimans är i och för sig Ztv men det gick 2001-2003 och var bra och nyskapande, samtidigt så tog det slut redan 2003 efter bara två år.

Hade viasat ont om pengar efter milleniumskiftet? Eller vad var det som hände?
Citera
2024-12-07, 20:03
Medlem
ricardo22s avatar
https://youtu.be/XoErwRYg05Y?si=q8vbC5ZmZvEFURgQ

Äntligen verkar det som att Blåsningen har börjat läggas upp igen. Två hela avsnitt ute de senaste två dagarna.
Citera
2024-12-08, 19:44
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
https://youtu.be/XoErwRYg05Y?si=q8vbC5ZmZvEFURgQ

Äntligen verkar det som att Blåsningen har börjat läggas upp igen. Två hela avsnitt ute de senaste två dagarna.

Tack för tips! Hoppas att det kommer upp fler gamla TV3-grejer.
Citera
2024-12-12, 18:27
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
https://m.youtube.com/watch?v=wLCutk...aWtvbiB0djM%3D

Jag fick upp den här på Youtube. Det klassiska programmet Silikon. Självklart så sändes de 1998-2001 vilket stärket tesen än mer att Tv3 klingade av runt milleniumskiftet.

När man tänker på det, vilka nya egenproducerade program startade 2000-2005? Wimans är i och för sig Ztv men det gick 2001-2003 och var bra och nyskapande, samtidigt så tog det slut redan 2003 efter bara två år.

Hade viasat ont om pengar efter milleniumskiftet? Eller vad var det som hände?

Lyxfällan, Insider m.fl var nya program på TV3 efter 2001.

Här är en förresten mer nostalgi. Ett reklam- och trailer-klipp från TV3 från december 1995, alltså under deras storhetstid. I klippet är det bland annat trailer för Mänskligt. Någon som minns det programmet? Det var en talkshow med laddade ämnen om sex, relationer, doping m.m. Just det här avsnittet handlar om kvinnor som dras till män som spöar dem, Jag kan tänka mig att om något liknande Mänskligt gått idag så hade vi på flashback diskuterat med avsmak och humor om varje avsnitt.
https://www.youtube.com/watch?v=quC6FXYoPaY
Citera
2024-12-12, 23:41
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Lyxfällan, Insider m.fl var nya program på TV3 efter 2001.

Här är en förresten mer nostalgi. Ett reklam- och trailer-klipp från TV3 från december 1995, alltså under deras storhetstid. I klippet är det bland annat trailer för Mänskligt. Någon som minns det programmet? Det var en talkshow med laddade ämnen om sex, relationer, doping m.m. Just det här avsnittet handlar om kvinnor som dras till män som spöar dem, Jag kan tänka mig att om något liknande Mänskligt gått idag så hade vi på flashback diskuterat med avsmak och humor om varje avsnitt.
https://www.youtube.com/watch?v=quC6FXYoPaY
Insider är tydligen från 2002. Jag var säker på att det var äldre. Men det är kanske för att tv3 dokumentär kändes som samma sak. Jag tycker att Insider var en bra paketering i alla fall, kändes vasst.
Citera
2024-12-13, 11:06
Medlem
Bret-Harts avatar
Jävlar vilken kvalitetsskillnad i reklamen då mot nu
Citera
2024-12-19, 10:30
Medlem
darkmarcs avatar
Är det någon som minns TV-programmet ”Nätet” som gick i några få (kanske 6 st?) avsnitt i mitten av 90-talet. Vill minnas att det var TV3, men kan också ha varit ZTV. Man pratade om Internet och allt man kunde göra. Innehöll även en tävling mellan tekniska högskolor där de tävlande fick en fråga och mha Internet skulle hitta svaret så fort som möjligt.
Citera
2025-03-24, 21:08
Medlem
upplaenningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Jävlar vilken kvalitetsskillnad i reklamen då mot nu

Det lägger jag märker till varje gång jag sätter på TVn. Har det att göra med alla lagar, restriktioner och batikhäxor det här landet drivs av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in