2020-05-08, 08:13
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mp5sd
Verkar som många blandar ihop saker och ting. Bianca är en nobody för mig men drar in massor med pengar på det och det är tyvärr den nya tidens kändisar. Tittar själv på massa Ubex, miners och liknande och för mig är dom kändisar. Att Bianca fått lite lättare för sig beroende för vem hennes mamma är så vill ju tjejer ändå följa henne så är hon en kändis på Youtube dock allt, TYVÄRR.

Att inte Peter Walbeck vore kändis så hör denna:

https://www.youtube.com/watch?v=31MuT3UDycI

Eller denna underbara låt:

https://www.youtube.com/watch?v=FUxoK995-9U

Over and out for now...

"Basisten bas" är underbar! Geni!

Stefan Holm! En grå jävla autist mus, utan minsta swag.

Han var ett tag bättre på att hoppa över en pinne(ribba) än sina kompisar som hade samma hobby – Är det något som borde generera kändisskap??

HELL NO!

Hopp och skutt är LEK, ingenting annat. Sånt som inte involverar motorer är inte sport. När Robert Gustavsson imiterar Tony Richardsson så är han rolig därför han egentligen är allvarlig och sann.

Folk som skuttar omkring i tempererade inomhushallar och vinner priser och kändisskap är så jävla "onödiga" för att använda TS ordval.

Som Robban sa: Speedway är fart, motorer, livsfara, tuffhet, eländigt. Det är spyor i hjälmen och bajamaja i Krakow. RIKTIG SPORT!

ALLA "sportkändisar" som egentligen håller på med lek(allt utom motorsport) är onödiga!
Senast redigerad av Belavia 2020-05-08 kl. 08:26.
Citera
2020-05-08, 08:47
Medlem
Sven von Essen är en annan kandidat onödigaste kändisar. Glenn Hyséns ex fru Helena är en annan. Sonen som inte ens tog en plats i Div 1 är en annan kandiat.
Citera
2020-05-08, 08:58
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia

Han var ett tag bättre på att hoppa över en pinne(ribba) än sina kompisar som hade samma hobby – Är det något som borde generera kändisskap??

HELL NO!

Hopp och skutt är LEK, ingenting annat. Sånt som inte involverar motorer är inte sport. När Robert Gustavsson imiterar Tony Richardsson så är han rolig därför han egentligen är allvarlig och sann.

Folk som skuttar omkring i tempererade inomhushallar och vinner priser och kändisskap är så jävla "onödiga" för att använda TS ordval.

Som Robban sa: Speedway är fart, motorer, livsfara, tuffhet, eländigt. Det är spyor i hjälmen och bajamaja i Krakow. RIKTIG SPORT!

ALLA "sportkändisar" som egentligen håller på med lek(allt utom motorsport) är onödiga!

Å folk som tar sats en 10-12 meter och hoppar rakt ner i e sanlåda. va fan ä dä? Så klagar dom att dom har ont i foten? De gjorde ja på den ti`n då ja hade fötter.
Citera
2020-05-08, 09:01
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Vad fan hette den där friidrottande tönten som alltid kom 4:a?

Tänker på den där PK-tönten som var med i nått initiativ för "ren idrott" i syfte att godhetsignalera och få PK-poäng.

Sedan när han blev tagen med byxorna nere hade han inte karaktär nog att erkänna att han pudrat hela näsan med kola.

Har för mig han hette Sven Melander och att hans specialitet var att springa precis ett varv på de där märkliga friidrottsbanorna, varken mer eller mindre. Skum kille.

ONÖDIG kändis!
Senast redigerad av TupolevTu-144 2020-05-08 kl. 09:04.
Citera
2020-05-08, 09:05
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia

HELL NO!

Motorsport - där är det väl mopeden som gör jobbet? Snacka om onödiga kändisar.
Citera
2020-05-08, 09:08
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyDriver
Visst är det tragiskt med alla dessa människor som på ngt oförtjänt sätt befinner sig i rampljuset bidragande med ingenting. Men än värre är ju alla idioter ute i landet som ger dessa människor syre, som följer och kommenterar deras meningslösa bloggar, Insta osv. Skaffa sig ett eget liv, läs en bok, umgås med familjen eller ring en vän.

Visst är det så. Lite därför jag startade tråden också - jag kan för mitt liv inte förstå varför t.ex. Bianca Ingrosso syns överallt, varför Joakim Lundell är sveriges största youtuber (eller var) - min tanke var väl kanske lite att någon "konossör" skulle förklara varför just Bianca är så sjukt mycket bättre på content än random influencer med samma inriktning. Producerar mer, bättre produkter, vad vet jag? För mig framstår det som samma skit alltihop.

I övrigt noterar jag att många listar i deras tycke onödiga kändisar, men som faktiskt klarat något. Idrottsstjärnor som förtjänat sitt kändisskap genom att vara bäst på något, artister som skapat verk som många uppskattat osv. Men men.
Citera
2020-05-08, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Kändisar har som regel haft en talang eller kunskap som gör dem kända. Idrottare (Zlatan), artister (ABBA), författare (Guillou) väldigt kunniga inom ett ämne (GW), skickliga programledare (André Pops), unika personligheter (GW igen). Att de hamnat där de hamnat är inte bara slumpen, de har antingen ett driv eller något som andra saknar.

Under senare år poppar det upp nya kändisar som saknar större talanger. De är "influencers", har stora följarskaror på sociala medier och det är (för mig) väldigt oklart varför. Vad deras USP (Unique selling point), som gör att de lyckas slå sig fram i bruset där andra misslyckas?

Vilka är Sveriges onödigaste kändisar? De har ingen speciell talang, de har inte uträttat något särskilt, det finns inget särskilt som utmärker dem alls - mer än att de råkar vara kända? De borde kort sagt upphöra att existera i kändisvärlden och tvingas skaffa ett riktigt jobb.

Motivera era kandidater!

Jag börjar:

Bianca Ingrosso - Sjunger inte. Dansar inte. Tillför i princip ingenting. Mode och smink men det finns det hundratusen andra som gör. Har haft turen att födas in i Wahlgren-Ingrosso-familjen, med en mamma som gett sig fan på att barnen ska även de bli kändisar eftersom det är så de försörjer sig i familjen. Blir less varje gång hennes nuna dyker upp, varför är det någon som överhuvudtaget bryr sig om denna kvinna?

Viktor Frisk - Kan inte sjunga eller dansa men har deltagit i Melodifestivalen ett antal gånger. Inte någon större tänkare, inga speciella talanger. Verkar mest vara en glad, inte särskilt smart person som på något sätt fått en massa följare i sociala medier och halkat in på ett bananskal i kändis-sverige och lyckats stanna där. Petar även in hans parhäst Samir Badran här, men tycker Samir har mer USP än Frisk (utseende, namn, driv, PH-deltagandet, vältränad).

Calle Schulman, Katrin Zytomierska, Anitha Schulman - Ytliga, elaka, hycklande, relativt korkade människor som halkat in i kändisskapet via Alex Schulman. Önskar att jag även kunde placera Alex i samma kategori, men karln är (tyvärr) hygglig på att formulera sig i text. Det är också hans enda förtjänst, i övrigt är han en förkastlig person på alla sätt och vis - och att han lyckats bli miljonär flera gånger om och framgångsrik genom att bete sig som en skenhelig skolgårdsmobbare och översittare - är inte smickrande för vårt samhälle i stort.

Joakim Lundell med fru - Här får jag medge att jag har dålig koll, har inte grävt i hans "content" särskilt mycket. Han ska ha blivit en av landets största youtubers, men jag förstår inte varför. Osympatisk, släng av bokstavsförkortningar, inte direkt något geni, ingen särskild talang. Hade nån beef med en hantverkare och blev om jag förstår det rätt fälld för förtal, när han medverkade i intervjuer förstod man snabbt att den här killen fick inte höga betyg i skolan. Jag förstår inte alls varför han lyckats eller varför någon tycker han är en person som producerar kvalitet. Upplys mig om jag missat det!

Kom med fler och återigen - motivera era svar. Tycker ni jag eller någon annan har fel - förklara vad kändisens USP är, varför de slagit sig in i nöjes-Sverige och är där för att stanna?

Du har redan svaret, det ÄR Wahlgren-Ingrosso-klanen!
De har inte mer talang än någon annan utan har ärvt sitt kändisskap. De är så urvattnade att de mest påminner om karaktärerna i familjen Ewing i tv-serien Dallas från 80-talet.
Den milda ständigt leende mormodern Ellie (Christina) den alltid lika präktiga Pam (Pernilla) unga korkade Lucy (Bianca) och den träaktiga men snygge Bobby (Nicklas/Linus/ Benjamin)
En fullständigt lyckad och perfekt familj...om det inte vore för att den elake JR (Emilio Ingrosso).
Varje gång nån av dem dyker upp i TV eller i ett tidningsreportage känns det som att bli tvångsmatad med sirap.
Citera
2020-05-08, 10:42
Medlem
Martin Björk? Helt talanglös smygbög som mest sitter som en fnissande högstadietjej i Intimt med björken och fiskar efter kommentarer som kan tolkas sexuella från diverse d-kändisar (typ det billiga blatteludret Antonija Mandir - platsar också på denna lista?). Usch, så töntig att man skäms. Mår bättre av att sätta hela Vikingarnas diskografi på repeat än att se på det eländet.
Citera
2020-05-08, 11:21
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Vad fan hette den där friidrottande tönten som alltid kom 4:a?

Tänker på den där PK-tönten som var med i nått initiativ för "ren idrott" i syfte att godhetsignalera och få PK-poäng.

Sedan när han blev tagen med byxorna nere hade han inte karaktär nog att erkänna att han pudrat hela näsan med kola.

Har för mig han hette Sven Melander och att hans specialitet var att springa precis ett varv på de där märkliga friidrottsbanorna, varken mer eller mindre. Skum kille.

ONÖDIG kändis!

Sven Nylander är namnet.
Citera
2020-05-08, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klanten11
Han gör väl musik? Iof inget som jag lyssnar på, men tror att han är ganska så driftig.

Har lite svårare för den här bruden.

Katrin Zytomierska - vad hon är känd för är en gåta för mig.
Skulle han inte ha varit utan sina kända föräldrar, hatar dom som inte kommer fram av egen maskin, ex en till Peg parnevik, vad är det???? En stor sopa
Citera
2020-05-08, 13:01
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Sven Nylander är namnet.

Ja, just det, så heter han! Ganska onödig kändis eller hur?
Citera
2020-05-08, 14:22
Medlem
Bingo Rimér.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här