Citat:
Ursprungligen postat av
2late2save
Väldigt överrepresenterat med kvinnor i denna tråd, känns som att de har lättare för sig att skapa ett följande av ingenting.
Jag skulle vilja säga Anis Don Demina, hans youtube består av att han kollar på andra människors intressanta eller roliga videor och gjort sig känd på sina forcerade och rent ut sagt efterblivna ”reaktioner”. Han jämför produkter och gör videor av det. DET GÖR VÄL FÖR FAN ALLA SOM TÄNKT KÖPA DET HAN PRATAR OM!!! Hans musik är urtvättad 100 gånger om och låter som precis all annan house på topplistorna. Hans ”intervjuer” går sällan djupt in i artisten utan blir ofta en kukmätartävling mellan han och hans gäst, han ska alltid vara värst i intervjuerna.
Han gör liksom vardagliga saker som alla andra normala människor ändå gör, förstår inte varför någon skulle vilja titta på när han gör det.
Ja men lite så är det. Kvinnor kan bli kända enbart för de är hyfsat vackra. Enligt mig är det ingen USP då många kvinnor är vackra. Dessutom är många av dessa kvinnor mer eller mindre kopior av varandra.
Även män kan bli kända för att enbart se bra ut men enligt mig är det betydligt lättare för en kvinna än en man.
Ta valfri influenser som bloggbevakning skriver om från Bianca till Kissie (kommer inte på fler men det finns en hel del). Ingen av dessa influenser är fula men absolut inga tiopoängare heller. Någon talang har de heller inte och inte heller någon vidare retorik som gör att de sticker ut.
Alla skriver om sin vardag, smink, kläder, inredning och så småningom sina barn.
Just nu råder det inflation på influenser och youtubers men jag tror och hoppas att denna bubbla spricker snart så det krävs lite mer för att sticka ut.
Min röst går till 95% av alla influensers och motiveringen är att ingen sticker ut på något sätt och de saknar definitivt talang förutom möjligtvis Linda-Marie. Hennes USP är att hon är extremt överviktig och en s.k ”kroppsaktivist”, ett finare ord för att vara för lat för att träna och gå ner i vikt.
Kan inte komma på någon annan kvinnlig influenser som är talanglös och dessutom inte vacker men ändå lyckats bli stor så hennes USP måste vara hennes fetma.