Citat:
Ursprungligen postat av
Cleave
Anna Book. Hon släppte EN populär låt för 40 år sen och ja...det är väl det.
Men hon har gjort något. Förstå mig rätt - jag gillar inte Anna Book. Om jag aldrig mer hör talas om kvinnan - It's all good. Men. Hon har haft en onehitwonder från det glada 80-talet, det är hennes USP. Det är mer än vad vanliga dödliga kan säga, hon kommer alltid ha den.
Citat:
Ursprungligen postat av
glesbygdslover
Jonas Gardell. Bög med bokstavskombinationer adhd add pst etc.
Njae, denna köper jag inte. Gardell är känd för många saker: en av sveriges kändaste bögar, förhållandet med Levengood, författare, komiker, dramatiker, artist. Vunnit flera priser, har skrivit massor av grejer som gått bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cleave
GW är grym och borde inte vara närmare än 10 mil från att omnämnas i denna tråden. Ett stort ego gör honom varken mer eller mindre onödig. Skulle inte ens kalla honom för en kändis. Han är bara känd.
Exakt.
Notera att tråden INTE handlar om kändisar som ni ogillar eller stör er på. Det är en egen tråd, och i den skulle jag kunna gödsla ogillanden över några av dem ni nämnt.
Men det är kändisar helt utan USP är det vi diskuterar, de är kända men vi förstår inte varför någon bryr sig om deras liv eller åsikter.
Jag kan konkretisera med Pascalidou som jag ogillar starkt.
Narcissist och aktivist primärt, journalist och författare sekundärt. En människa jag inte står ut med. Men jag ser vad som tagit henne dit hon tagit sig. Ett enormt ego, ett självrättfärdigande som gör att hon inte medger några fel men ser dem hos andra, en känsla av att hon är förfördelad när hon i själva verket är oerhört priviligierad, ett oerhört maktbegär och törst på framgång - och jag ser absolut hur hon lyckats. Jag kan avsky kvinnan hur mycket jag vill, men jag förstår varför hon lyckats. Alltså platsar hon INTE i denna tråd.