2020-05-06, 11:48
Medlem
Anna Book. Hon släppte EN populär låt för 40 år sen och ja...det är väl det.
Citera
2020-05-06, 11:54
Medlem
Jonas Gardell. Bög med bokstavskombinationer adhd add pst etc.
Citera
2020-05-06, 11:59
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det är en legit åsikt.

Men att han skulle vara en onödig kändis utan USP är helt felaktigt. Han är akademiker, kriminolog, professor, författare och en tämligen unik personlighet. Han är frispråkig, folk älskar att läsa om krim och brott (aktuella brott och kriminalfall är väl en av de största underforumen här t.ex.) och att då höra någon med akademisk kunskap sitta och spekulera fritt som GW gör, det vill folk se och höra.

Jag är på INGET sätt ett GW-fan. Gubben är inte riktigt min kopp te. Men han har en stark USP, otvivelaktigt.

Du har onekligen en poäng. Han går hem i stugorna. Men han är en jäddra spärrballong.
Citera
2020-05-06, 12:00
Medlem
GW är grym och borde inte vara närmare än 10 mil från att omnämnas i denna tråden. Ett stort ego gör honom varken mer eller mindre onödig. Skulle inte ens kalla honom för en kändis. Han är bara känd.
Citera
2020-05-06, 12:09
Medlem
Citat:
Kändisar har som regel haft en talang eller kunskap som gör dem kända. Idrottare (Zlatan), artister (ABBA), författare (Guillou) väldigt kunniga inom ett ämne (GW), skickliga programledare (André Pops), unika personligheter (GW igen). Att de hamnat där de hamnat är inte bara slumpen, de har antingen ett driv eller något som andra saknar.

Under senare år poppar det upp nya kändisar som saknar större talanger. De är "influencers", har stora följarskaror på sociala medier och det är (för mig) väldigt oklart varför. Vad deras USP (Unique selling point), som gör att de lyckas slå sig fram i bruset där andra misslyckas?

Vilka är Sveriges onödigaste kändisar? De har ingen speciell talang, de har inte uträttat något särskilt, det finns inget särskilt som utmärker dem alls - mer än att de råkar vara kända? De borde kort sagt upphöra att existera i kändisvärlden och tvingas skaffa ett riktigt jobb.

Motivera era kandidater!

Jag börjar:

Bianca Ingrosso - Sjunger inte. Dansar inte. Tillför i princip ingenting. Mode och smink men det finns det hundratusen andra som gör. Har haft turen att födas in i Wahlgren-Ingrosso-familjen, med en mamma som gett sig fan på att barnen ska även de bli kändisar eftersom det är så de försörjer sig i familjen. Blir less varje gång hennes nuna dyker upp, varför är det någon som överhuvudtaget bryr sig om denna kvinna?

Viktor Frisk - Kan inte sjunga eller dansa men har deltagit i Melodifestivalen ett antal gånger. Inte någon större tänkare, inga speciella talanger. Verkar mest vara en glad, inte särskilt smart person som på något sätt fått en massa följare i sociala medier och halkat in på ett bananskal i kändis-sverige och lyckats stanna där. Petar även in hans parhäst Samir Badran här, men tycker Samir har mer USP än Frisk (utseende, namn, driv, PH-deltagandet, vältränad).

Calle Schulman, Katrin Zytomierska, Anitha Schulman - Ytliga, elaka, hycklande, relativt korkade människor som halkat in i kändisskapet via Alex Schulman. Önskar att jag även kunde placera Alex i samma kategori, men karln är (tyvärr) hygglig på att formulera sig i text. Det är också hans enda förtjänst, i övrigt är han en förkastlig person på alla sätt och vis - och att han lyckats bli miljonär flera gånger om och framgångsrik genom att bete sig som en skenhelig skolgårdsmobbare och översittare - är inte smickrande för vårt samhälle i stort.

Joakim Lundell med fru - Här får jag medge att jag har dålig koll, har inte grävt i hans "content" särskilt mycket. Han ska ha blivit en av landets största youtubers, men jag förstår inte varför. Osympatisk, släng av bokstavsförkortningar, inte direkt något geni, ingen särskild talang. Hade nån beef med en hantverkare och blev om jag förstår det rätt fälld för förtal, när han medverkade i intervjuer förstod man snabbt att den här killen fick inte höga betyg i skolan. Jag förstår inte alls varför han lyckats eller varför någon tycker han är en person som producerar kvalitet. Upplys mig om jag missat det!

Kom med fler och återigen - motivera era svar. Tycker ni jag eller någon annan har fel - förklara vad kändisens USP är, varför de slagit sig in i nöjes-Sverige och är där för att stanna?

Av dina alternativ så håller jag med om Joakim Lundell och hans fru bara för att de av nån jävla anledning alltid dyker upp i mina flöden fast jag aldrig har konsumerat något han gjort mer än kanske en timme eller två.

Viktor Frisk vet jag inte ens vem det är och de andra ser jag aldrig någonsin så de stör mig inte

Mina egna förslag är alla som är med i Paradise Hotell och och alla dessa liknande jävla skräp till program och människor, skicka in allihop i gaskammaren
Dom är bara äckliga människor
Citera
2020-05-06, 12:19
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleave
Anna Book. Hon släppte EN populär låt för 40 år sen och ja...det är väl det.

Men hon har gjort något. Förstå mig rätt - jag gillar inte Anna Book. Om jag aldrig mer hör talas om kvinnan - It's all good. Men. Hon har haft en onehitwonder från det glada 80-talet, det är hennes USP. Det är mer än vad vanliga dödliga kan säga, hon kommer alltid ha den.

Citat:
Ursprungligen postat av glesbygdslover

Njae, denna köper jag inte. Gardell är känd för många saker: en av sveriges kändaste bögar, förhållandet med Levengood, författare, komiker, dramatiker, artist. Vunnit flera priser, har skrivit massor av grejer som gått bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Cleave
GW är grym och borde inte vara närmare än 10 mil från att omnämnas i denna tråden. Ett stort ego gör honom varken mer eller mindre onödig. Skulle inte ens kalla honom för en kändis. Han är bara känd.

Exakt.

Notera att tråden INTE handlar om kändisar som ni ogillar eller stör er på. Det är en egen tråd, och i den skulle jag kunna gödsla ogillanden över några av dem ni nämnt.

Men det är kändisar helt utan USP är det vi diskuterar, de är kända men vi förstår inte varför någon bryr sig om deras liv eller åsikter.

Jag kan konkretisera med Pascalidou som jag ogillar starkt.

Narcissist och aktivist primärt, journalist och författare sekundärt. En människa jag inte står ut med. Men jag ser vad som tagit henne dit hon tagit sig. Ett enormt ego, ett självrättfärdigande som gör att hon inte medger några fel men ser dem hos andra, en känsla av att hon är förfördelad när hon i själva verket är oerhört priviligierad, ett oerhört maktbegär och törst på framgång - och jag ser absolut hur hon lyckats. Jag kan avsky kvinnan hur mycket jag vill, men jag förstår varför hon lyckats. Alltså platsar hon INTE i denna tråd.
Citera
2020-05-06, 12:25
Medlem
öz* n*j*n
Citera
2020-05-06, 12:26
Medlem
OldMKenseys avatar
Är inte den frysen ganska stor?
Citera
2020-05-06, 12:26
Medlem
Citat:
Men hon har gjort något. Förstå mig rätt - jag gillar inte Anna Book. Om jag aldrig mer hör talas om kvinnan - It's all good. Men. Hon har haft en onehitwonder från det glada 80-talet, det är hennes USP. Det är mer än vad vanliga dödliga kan säga, hon kommer alltid ha den.

Jo, men vad för nytta gör hon sedan dess, gråter eller gör bort sig i Fångarna på fortet. Hon är lika meningslös för kulturen som en vanlig människa.
Citera
2020-05-06, 12:30
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opticone
öz* n*j*n

Nepp. Se ovan. Inte kändisar vi ogillar, kändisar utan USP.

Nujen må vara en kass komiker, ett asshole av rang, en skattefuskare, en aktivist, en hycklare (mina åsikter) - men han har en USP. Han är kurden som skojar om att han är en hårig kurd (försök skoja om håriga kurder utan att vara kurd och se hur det går). Han har fattat att det finns pengar att tjäna på att utnyttja hans etnicitet, och har så gjort.

Och återigen, om Nujen hamnar i fängelse och personlig konkurs för att han är en hemsk människa och sen aldrig mer syns i kändis-sverige - jag poppar champagne, utan tvivel. Men - han har en hyggligt stark USP.
Citera
2020-05-06, 12:42
Medlem
kalkryggars avatar
Linda Thelenius, fd Rosing är ju ett exempel på någon som blev känd bara för att hon plastade tuttarna och såg ut som ett luder. Hade hon inte gjort det och bara sjöng så skulle hon aldrig blivit något annat än studiosångare. Eftersom hon inte är så bra på att sjunga så skulle hon snabbt åka ut från studios också (när hon varit genomknullad av studiogubbsen).

Stor anledning till varför vissa så kallade influencers blir kända är för att dom ser knullbart bra ut (luder). Eller att småtjejer vill vara som dom.

Mitt bidrag i tråden får bli Sanna Jörnvik. Hon har ju ingen speciell talang och lägger bara upp meningslöst trams. Att se hennes inlägg är samma som att se mina kompisars uppdateringar och eftersom jag inte känner henne så blir det som att se vilken random alldaglig människas inlägg som helst.

Att hon har samarbeten/sponsrade inlägg gör att man undrar varför. Jo visst förstår jag att det är för att hon har följare. Men varför följer folk henne och ser hennes sponsrade inlägg? Hon är ju inte speciellt snygg (säger inte att hon är ful, ser ut som en random/alldaglig person) och hon triggar ju inte någons intellekt med något heller.

Nu tänker ni att det låter bakvänt eftersom jag vet så mycket om henne och undrar varför någon vet något om henne. Det var en kvinna på mitt jobb som föreslog att vi skulle lägga ett PR-jobb på henne och hennes kille. Resten av oss i rummet fick googla henne. Några satte in henne som möjlig kandidat och utredde. Efter kort presentation så fick jag dra proppen och frågade varför är hon känd. Det blev tyst och ingen kunde svara. Så valde vi en annan person. En fransk tjej som visar upp mode på Instagram som hon skapar själv på ett unikt sätt och jävligt coolt.

Citat:
Ursprungligen postat av glesbygdslover

Tycka vad man vill om honom men han är en av Sveriges största talanger när det gäller produktion, regi, dramaturgi och speciellt att koppla samman dessa bitar. Med avsikt på det så borde han nog egentligen varit ännu mer känd (erkänd) än vad han är.
Citera
2020-05-06, 12:45
Medlem
Luriosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TodayForever
Therese Lindgren är väl ytterligare en sån figur som mest är känd för att berätta om hur hon mår, sin nya lägenhet och sånt.
Therese var bättre förr när hennes kanal handlade om smink. Nu handlar hennes kanal om hennes sociala fobi och andra saker som jag fullständigt skiter i.

Gabriella Joss är en bloggare som saknar USP. Hon är som alla andra och jag kan inte förstå hur hon har blivit så stor.

Sedan alla som blivit kända genom dokusåpor som PH och ex on the beach har också noll talang och tillför ingenting till världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in