2021-03-29, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghoost86
Någon som vet i vilken tråd man kan hitta hela fuppen om vårbynätverket? Och skulle vara guldvärt om någon kan lägga upp en bild på ledaren för vårbynätverket.
Finns i den här tråden, bara sök lite så hittar du den.
2021-03-29, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Finns i den här tråden, bara sök lite så hittar du den.
Kan du vara behjälplig att åtminstone säga vilken sida den finns på så man inte behöver bläddra genom 550 sidor
2021-03-29, 19:25
Medlem
-
Senast redigerad av Jersi 2021-03-29 kl. 19:41.
2021-03-29, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghoost86
Kan du vara behjälplig att åtminstone säga vilken sida den finns på så man inte behöver bläddra genom 550 sidor
Sök i tråden på docdro.id så hittar du det, men nu ha jag varit så snäll och sökt fram det åt dig:
(FB) Rapparen Einár Einar Grönberg kidnappad maj 2020, Yasin Mahmoud häktad 2021-01-02

Däremot finns inte hela förundersökningen i tråden ännu vad jag kan se, utan detta är enbart delarna av åtalet som handlar om kidnappningen, kartläggningen av nätverket och allmänfarlig ödeläggelse. Det finns ett par delar till som handlar om narkotikabrott, vapenbrott och pengatvätt.
2021-03-29, 19:27
Medlem
Citat:
En annan sak jag tänkte på är att Einar har i princip provocerat fram detta genom att leka för mycket gangster när han egentligen är rikemansbarn deluxe. Inte för att det är hans fel, det menar jag inte, ingen ska behöva bli kidnappad, förnedrad och rånad, men han borde nog reflekterat lite över vilka människor det är han umgåtts med och förstått att i kretsar som dessa så finns det ingen jävla heder alls. Folk som han trodde var hans vänner har förrått honom duktigt.
Fast Einar är ju praktiskt taget uppväxt i Dalen. Visst är han ingen "super gangster" eller så, men hans umgänge innan han var en känd rappare var ju till störst del ungdomar från dalen. Vet inte hur konflikten började, men att Einar ska ha varit något rikemansbarn som är uppväxt på typ Östermalm är en ren myt.
2021-03-29, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jersi
Efter % dragits ger 1 MILJON streams nästan (nästan!!) 1500 spänn, spä sen ut det ytterligare mellan alla låtskrivare, producenter, skivbolag, PR firmor, tekniker och sen ska det skattas etc. De få artister i världen som blir "stenrika" på streams är få och de är absolut inte svenska underground rappare. Random ungdom på McDonalds har stabilare inkomst än svenska kändisar (särskilt de som har noll chans att bli bokade på folkkära livescener, dvs inte Yasin). Han kan säkert ha cash som imponerar på ortens tonårsbrudar eller whatev men det sedelviftandet kommer knappast från musik.

men är du helt jävla pantad??H HAHHAHAHAHHA

Kommer inte ens diskutera med någon så okunnig som dig.
hur kan man ens vara så här jävla bränd? kolla einars fucking bolag årsredovisning.
vet du hur man öppnar en dörr?
jag har aldrig förstått det här med att man ska diskutera saker som man inte har någon koll på.
2021-03-29, 19:32
Medlem
Citat:
Efter % dragits ger 1 MILJON streams nästan (nästan!!) 1500 spänn, spä sen ut det ytterligare mellan alla låtskrivare, producenter, skivbolag, PR firmor, tekniker och sen ska det skattas etc. De få artister i världen som blir "stenrika" på streams är få och de är absolut inte svenska underground rappare. Random ungdom på McDonalds har stabilare inkomst än svenska kändisar (särskilt de som har noll chans att bli bokade på folkkära livescener, dvs inte Yasin). Han kan säkert ha cash som imponerar på ortens tonårsbrudar whatev men det sedelviftandet kommer knappast från musik.

Fan så fejka siffror haha statistiken är fastställd av spotify att varje stream ger 0.003-0.005$. Räkna på snitt 0.004$ och gånga med 150 miljoner = 600.000$

Räkna av skatter o sånt, säg halva går till Yasin = 300.000$

Dina siffror är påhitteri jävla rasse!!
2021-03-29, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balditroNN
Fast Einar är ju praktiskt taget uppväxt i Dalen. Visst är han ingen "super gangster" eller så, men hans umgänge innan han var en känd rappare var ju till störst del ungdomar från dalen. Vet inte hur konflikten började, men att Einar ska ha varit något rikemansbarn som är uppväxt på typ Östermalm är en ren myt.
Har du nånstans man kan läsa om det eller? För jag menar hans morsa hade tre olika bostäder i förundersökningen och hans farsa äger/ägde en restaurang.

Detta är hans mamma liksom: https://sv.wikipedia.org/wiki/Lena_Nilsson
Senast redigerad av Kanylballe 2021-03-29 kl. 19:35.
2021-03-29, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsmulle420
Fan så fejka siffror haha statistiken är fastställd av spotify att varje stream ger 0.003-0.005$. Räkna på snitt 0.004$ och gånga med 150 miljoner = 600.000$

Räkna av skatter o sånt, säg halva går till Yasin = 300.000$

Dina siffror är påhitteri jävla rasse!!

Citat:
Du upprepar dig. Köp en ordbok. Lär dig fler ord.

eftersom att yasin också är ensam låtskrivare får han ännu mer pengar. runt 8 miljoner innan skatt 2020 - kanske sen 10-30 procent kske till producenter musikvideos osv.

Jersi, är du avundsjuk och hatar det faktumet att en rappare tjänar 20x mer än dig eller har du lägre iq än en person med downs syndrome?
SLUTA PRATA OM DERAS PENGAR IFALL NI INTE HAR NÅGON KOLL
vill verkligen inte skriva om detta som är offtopic men känner mig tvungen när du är så fucking bränd
Senast redigerad av jurti 2021-03-29 kl. 19:39.
2021-03-29, 19:47
Medlem
Citat:
Har du nånstans man kan läsa om det eller? För jag menar hans morsa hade tre olika bostäder i förundersökningen och hans farsa äger/ägde en restaurang.

Skådespelare och fd restaurangägare betyder inte att man har pengar som ett troll...
2021-03-29, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SICKFIT
Större än Dave? Stormzy? AJ Tracey? Digga D? Fredo? Skepta?
Nej, och listan kan göras längre. Som sagt, sluta överdriva hela tiden. Yasin har i själva verket gjort musik med några från mellanskiktet av UK's undergroundscen, långt ifrån någon av UK's största artister.

Not3s största låt har mer visningar än digga d han har gjort med fler än dem de dära var bara några ja nämnde
2021-03-29, 19:51
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Skådespelare och fd restaurangägare betyder inte att man har pengar som ett troll...

reagerade också på att morsan hade 3 olika bostäder

Denna låten som einar släppte om sin morsa nyligen är interessant nu när man läst fuppen
den heter "9 månader" :
https://www.youtube.com/watch?v=091b...n%C3%A1r-Topic
"Även fast du kan ta mina pengar och leva på dem
Ey, du jobbar och sliter ändå,"

"Jag vet du känner oro i din mage varje gång jag sätter på mig
Den där västen och går ut från våran dörr"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in