2021-04-01, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirosa
23 är bannad i Vårby... Han är nära med Yokohanna och en av hans vänner.
Man förstår ju att något problem mellan honom och Vårby uppstått om han gör collab med Einar nu.
Men, det verkar ju som han var accepterad i Vårby helt nyligen, eller? För Vby-nätverket har väl beef med "horungarna i Västerås" som de säger sedan flera år...Eller passade han på att filma när de sitter häktade? Är det ingen kvar och "vaktar orten"?
2021-04-01, 19:43
Medlem
llanzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
En unge med lokalkännedom som kommenterar på Ig är inte direkt sämre som källa än den genomsnittlige FB-användaren.
Info sprider sig snabbt bland de yngre. Ibland är det felaktiga rykten men kan också vara rätt eller nästan rätt.
(Barn kan vara kids i samma ort som har massa koll eller en 10 åring i Örnsköldsvik som har Big Drippa som sin källa.)
EDIT: Tack! Nu skämmer jag väl ut mig... RS och AMG är motorfordon gissar jag?

Ja men de flesta som skriver är fejk konton som inte har något med detta att göra som sprider falska rykten. Ja RS är för audi och AMG Mercedes
2021-04-01, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llanz
Ja men de flesta som skriver är fejk konton som inte har något med detta att göra som sprider falska rykten. Ja RS är för audi och AMG Mercedes

Majoriteten är alltid skit men det är ju samma som här - när något hänt är det 10 sidor "Det var Markoolio" "Honom har jag aldrig hört talas om - vilken skitmusik", "invandringen, invandringen, invandringen" och så ett par vettiga inlägg ibland.
2021-04-01, 20:58
Medlem
mirosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Man förstår ju att något problem mellan honom och Vårby uppstått om han gör collab med Einar nu.
Men, det verkar ju som han var accepterad i Vårby helt nyligen, eller? För Vby-nätverket har väl beef med "horungarna i Västerås" som de säger sedan flera år...Eller passade han på att filma när de sitter häktade? Är det ingen kvar och "vaktar orten"?

Som jag fått det berättat så har dem inte vistats i Vårby på år, han tillhör skaran som hänger runt MY (som är allierad med västerås och stälje) .. Videon är säkert inspelad vid nån tidpunkt inget är ute, dessutom sitter många tongivande som givit dem luft under vingarna..
2021-04-01, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirosa
Som jag fått det berättat så har dem inte vistats i Vårby på år, han tillhör skaran som hänger runt MY (som är allierad med västerås och stälje) .. Videon är säkert inspelad vid nån tidpunkt inget är ute, dessutom sitter många tongivande som givit dem luft under vingarna..

Makes sense, det är väl mest från Sthlm City också, T-baneskylten kan vem som helst filma och alla i videorna har ansiktet skuggat... .

Einar gör collab med en nästan okänd - för att retas...

Fast killen är ju inte dålig. Drill lite som Dizzy på vissa, men kan nog bli lite svårt om han ska vara så hemlig. För sent att göra en 1.cuz, typ. Artister måste nog visa personlighet och karaktär för att sticka ut i konkurrensen numera - inte gömma sig.
2021-04-01, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Så du menar att han ska beefa med folk bara för sakens skull så att du kan ge han kredd. Kan det inte vara så att det var kidnappningen som startade beefen?

Kidnappningen var ju en tid innan bilderna och ännu längre tid häktningarna, när allt blev allmänt känt. Einar beefade inte öppet förns alla visste. Vilket var långt efter kidnappningen.

Jag vet inte hur länge Einar varit arg . Förmodligen längre än han visat.
2021-04-01, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaDricker
Kidnappningen var ju en tid innan bilderna och ännu längre tid häktningarna, när allt blev allmänt känt. Einar beefade inte öppet förns alla visste. Vilket var långt efter kidnappningen.

Han ville väl inte snitcha även om han hatar dem, av princip. Men nu ser han ju vad Polisen redan vet från Encro.+ att han visste kanske inte allt själv. Nu kan han se svart på vitt hur de har planerat och snackat skit. Kan ju väcka känslor...
2021-04-02, 00:19
Medlem
GRlSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jurti
ja yasin har haft en massor olika managers osv från shottaz

tror att sirkd10, farre, ayye och franky med flera vid olika tillfällen "jobbat" med yasin och madeniggamusic.

Hade inte förvånat mig ifall yasins diamanter för 800 tusen kronor samt hans jeans för 60 tusen osv kommer från svarta pengar.

han dissar ju trots allt andra rappare i låten "creative" här om att dem bara är rika från musiken.
: "vi pratar om klockor och kedjor, i nästa album jag pratar om båtar, dem är bara rika på låtar."

"Dem är bara rika på låtar" betyder förmodligen att dom är rika (har mycket) av just låtar och inte pengar.
2021-04-02, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaDricker

Känns oviktigt vad Einar gjorde som du kunde se om man ska prata om hur Einar reagerade, tycker du inte? iom att du säger öppet antar jag du inte stog brevid och tittade på.
2021-04-02, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GRlS
"Dem är bara rika på låtar" betyder förmodligen att dom är rika (har mycket) av just låtar och inte pengar.
Nej, det betyder att dom leker rika på sina låtar men inte är det på riktigt.
2021-04-02, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GRlS

Tolkar det som att de är rika på låtar (alltså tjänar endast pengar på att vara artist)

= Han själv är rik och snackar om båtar dvs tjänar stora pengar på att vara kriminell på riktig och inte bara i sina låtar.
2021-04-02, 15:41
Medlem
Gittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jurti
eftersom att yasin också är ensam låtskrivare får han ännu mer pengar. runt 8 miljoner innan skatt 2020 - kanske sen 10-30 procent kske till producenter musikvideos osv.

Jersi, är du avundsjuk och hatar det faktumet att en rappare tjänar 20x mer än dig eller har du lägre iq än en person med downs syndrome?
SLUTA PRATA OM DERAS PENGAR IFALL NI INTE HAR NÅGON KOLL
vill verkligen inte skriva om detta som är offtopic men känner mig tvungen när du är så fucking bränd

Du glömde en viktig summa, som Yasin måste dra av från sina inkomster. Han måste betala en djävla massa för alla fake likes han har fått p Spotify.

Eller kan det möjligen va så att han betalat för likes på Spotify med såna slantar, som han slitit ihop från sin försäljning av, du vet vad, till loosers i orten. Tvätta peng du vet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in