Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKid2
Nej, Somecrab var en encrotelefon som Yasin bara lånade ett tag - den hör till en av grabbarna i Vårbynätverket. Efter att första försöket då Y medverkade hade misslyskats lämnade han tillbaks den och deltar vad vi kan se inte längre i plener eller genomförande.
Haval däremot var på plats och fotograferade sig själv med rångoods.
Yasin påstås ha lånat den men vad jag sett har de inte bevisat det.
Edit: Vilken jävla soppa det här målet är förresten, rättegång med 35 förhandlingsdagar, 30 olika åtalade och 16 olika åtalspunkter. Förundersökningsprotokollen är på jag vet inte hur många sidor. Men det enda folk är så fixerade vid är Yasins påstådda inblandning, där bevisningen är otroligt svag medans vad istället som borde skrivas mer om är att polisen faktiskt lyckats knäcka i stort sett ett helt gäng med en rätt tydlig struktur, inte som alla andra påstådda "gäng" som brukar bestå av 5 polare i nåt sunkigt bostadsområde. De har hittat deras "bank" som är ett växlingskontor där de lagt undan massiva summor pengar och har i alla fall så som det ser ut hanterat extremt mycket narkotika. Dödspatrullen eller whatever är jack shit i jämförelse.
En annan sak jag tänkte på är att Einar har i princip provocerat fram detta genom att leka för mycket gangster när han egentligen är rikemansbarn deluxe. Inte för att det är hans fel, det menar jag inte, ingen ska behöva bli kidnappad, förnedrad och rånad, men han borde nog reflekterat lite över vilka människor det är han umgåtts med och förstått att i kretsar som dessa så finns det ingen jävla heder alls. Folk som han trodde var hans vänner har förrått honom duktigt.