2021-03-29, 17:42
Medlem
https://www.instagram.com/p/CM7uQzODo0M/

någon som vet om detta har med kidnappningen å göra?
2021-03-29, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Pressmeddelande från domstolen (Rättegången i Encro-målet inleds den 6 april 2021).

Inkluderar ett schema för huvudförhandlingen.
Kommer Einar behöva sitta i domstolen och vara med under hela?
2021-03-29, 18:02
Medlem
Gitguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache

Han är ju målsägande men ingen kan ju tvinga honom att prata, om han dyker upp så tvivlar jag på att han även kommer att sitta i samma sal, eller för den delen ens samma byggnad. Dels pga hotbilden, men även pga det logistiska med så många åtalade i kombination med corona.
2021-03-29, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache
De kan inte tvinga honom att vara där
2021-03-29, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SICKFIT
Nu blev det helt plötsligt "de största rapparna", men ingen av dom dära är nära att vara störst i UK ens. Sluta överdriva så mycket om du nu måste ta upp sånt där i tråden.
Jo de är störst inom rapscenen
2021-03-29, 18:05
Medlem
Ooootroligt mycket information i tråden och även i FUP. Väldigt svårt att förstå vad som sägs i chattarna för en som är helsvensk och inte kan slang
Men jag har en fundering kring bevisningen. Hur kan det juridiskt hålla om de bara har användarnamn från Encrochat? Hur går det att binda en person till en chatt?
2021-03-29, 18:32
Medlem
einar teasade ny låt igår på instagram https://www.youtube.com/watch?v=fswa...nel=BechoBegre

"alla vi var småbarn som sprang runt på gårdar nu vi alla bränner varandra för lite stålar"
2021-03-29, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathaan5
Hur stor är chansen att enco-bevisningen strider mot svensk lag? Om det nu finns något kryphåll i målet för GM är det att encochatten inte får åberopas.
Dessutom är det ej förenligt med svensk lag att slumpmässigt övervaka icke-misstänka, i det här fallet har misstänka och ej misstänka avlyssnats.
https://www.dagensjuridik.se/debatt/...ska-domstolar/
Sverige har fri bevisvärdering så det spelar ingen roll om bevis kommit fram på ett olagligt sätt.
2021-03-29, 18:46
Medlem
Så man hängde ut förnedrande bilder av Einar för att förstöra hans karriär? Man kidnappade honom och torterade honom, samt tycker att dessa bilder skall vara pinsamma för Einar?? Alltså pinsamma för den person som är tillfångatagen och torterad? På riktigt?

Kan någon förklara för mig logiken i dessa människors huvud? Jag antar att exakt samma människor tycker det var pinsamt för de soldater som fick halsen avskuren av IS-terrorister? Man tycker att de tappade ansiktet (yeah, right...)?

Faktum är att Einar också faller för mig, i sin vägran att vittna.
2021-03-29, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Nej, Somecrab var en encrotelefon som Yasin bara lånade ett tag - den hör till en av grabbarna i Vårbynätverket. Efter att första försöket då Y medverkade hade misslyskats lämnade han tillbaks den och deltar vad vi kan se inte längre i plener eller genomförande.

Haval däremot var på plats och fotograferade sig själv med rångoods.
Yasin påstås ha lånat den men vad jag sett har de inte bevisat det.

Edit: Vilken jävla soppa det här målet är förresten, rättegång med 35 förhandlingsdagar, 30 olika åtalade och 16 olika åtalspunkter. Förundersökningsprotokollen är på jag vet inte hur många sidor. Men det enda folk är så fixerade vid är Yasins påstådda inblandning, där bevisningen är otroligt svag medans vad istället som borde skrivas mer om är att polisen faktiskt lyckats knäcka i stort sett ett helt gäng med en rätt tydlig struktur, inte som alla andra påstådda "gäng" som brukar bestå av 5 polare i nåt sunkigt bostadsområde. De har hittat deras "bank" som är ett växlingskontor där de lagt undan massiva summor pengar och har i alla fall så som det ser ut hanterat extremt mycket narkotika. Dödspatrullen eller whatever är jack shit i jämförelse.

En annan sak jag tänkte på är att Einar har i princip provocerat fram detta genom att leka för mycket gangster när han egentligen är rikemansbarn deluxe. Inte för att det är hans fel, det menar jag inte, ingen ska behöva bli kidnappad, förnedrad och rånad, men han borde nog reflekterat lite över vilka människor det är han umgåtts med och förstått att i kretsar som dessa så finns det ingen jävla heder alls. Folk som han trodde var hans vänner har förrått honom duktigt.
Senast redigerad av Kanylballe 2021-03-29 kl. 18:59.
2021-03-29, 18:54
Medlem
SICKFITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Jo de är störst inom rapscenen

Större än Dave? Stormzy? AJ Tracey? Digga D? Fredo? Skepta?
Nej, och listan kan göras längre. Som sagt, sluta överdriva hela tiden. Yasin har i själva verket gjort musik med några från mellanskiktet av UK's undergroundscen, långt ifrån någon av UK's största artister.
2021-03-29, 19:10
Medlem
Någon som vet i vilken tråd man kan hitta hela fuppen om vårbynätverket? Och skulle vara guldvärt om någon kan lägga upp en bild på ledaren för vårbynätverket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in