2009-06-07, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirka
Mest är det väl att jag är jävligt trött på att se samma killar prestera under sin nivå i match efter match. Rör om lite i grytan. Är du väldigt imponerad av prestationen igår från de spelare som spelar i de "fina" ligorna eller? Jag kan personligen tycka att det vore roligare om unga, hungriga och heta spelare fick chansen på den här nivån.
Röra om i grytan till kvalets viktigaste match? Det håller inte.
Det kan vi göra mot Malta, men inte mot Danmark.
Citera
2009-06-07, 13:26
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caramb553
Den matchen jag såg spelade Sverige lika dåligt och tråkigt som dom brukar göra, så att dom gjorde en bra match vet jag inte om det stämmer.
Okej, bra match kanske var en smula överdrivet, men vi var ju bättre än danskarna i alla fall. Det som avgjorde matchen var ju individuell oförmåga i avgörande lägen, inte så jävla lätt för en tränare att göra så mycket åt.
Citera
2009-06-07, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommunist
Du skämtar? På vilket jävla sätt gjorde Sverige en bra match? Du är fan lika svensk som Lagerbäck...

Kritisera. Sverige gjorde allt annat än en bra match. Säg "Vi spelade inte bra idag, jag tar åt mig skulden" eller nåt liknande. Du överdrev bara...
Trodde Lagerbänk satt på bänken och inte var våran "nummer 10".
Har du lust att "mörda fittan Zlatan" också när han säger att vi skapar tillräkligt för att vinna?
Citera
2009-06-07, 13:29
Medlem
kommunists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Okej, bra match kanske var en smula överdrivet, men vi var ju bättre än danskarna i alla fall. Det som avgjorde matchen var ju individuell oförmåga i avgörande lägen, inte så jävla lätt för en tränare att göra så mycket åt.

Sverige var inte bättre än Danmark igår. Större bollinnehav betyder inte att Sverige var bättre. Sverige hade inget anfall, de hade inget mittfält och deras backlinje var uselt (speciellt Mikael Nilsson). Danskarna spelade bra defensivt och nästan varje gång de fick boll blev det farligt. De rörde sig, försökte hitta luckor. Sverige körde det vanliga spelet, långboll efter långboll, som förresten aldrig funkar.
Citera
2009-06-07, 13:29
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Exakt hur full är du? På vilket sätt var Sverige utspelade igår? Vi dominerade matchen totalt.
Den matchen jag såg så blev sverige totalt sönderlästa och inte skapades det speciellt mycket målchanser heller
Citera
2009-06-07, 13:31
Medlem
Villons avatar
Citat:
Du skämtar? På vilket jävla sätt gjorde Sverige en bra match? Du är fan lika svensk som Lagerbäck...
Påstående att jag är svensk stämmer. Sen har du ju rätt i att det knappast var den bästa insats man sett, men faktum är ju att det som avgjorde matchen framförallt var individuella misstag, därutöver var inte insatsen så katastrofal. Vi var, som sagt, bättre än danskarna.

Jag har lite svårt att första vad Lagerbäck skulle tjäna på att efter matchen såga laget han själv tagit ut. Så som jag ser det kan det bara resultera i att man sänker både sina spelare och ens egen trovärdighet. Lex Zoran Lukic.
Citera
2009-06-07, 13:34
Medlem
kommunists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marciano
Trodde Lagerbänk satt på bänken och inte var våran "nummer 10".
Har du lust att "mörda fittan Zlatan" också när han säger att vi skapar tillräkligt för att vinna?

Zlatan kritiserade sig själv efteråt. Skapar tillräckligt för att vinna, ja... Källströms straff, Zlatans frispark, Larsson miss 1 meter från mål. Bra fotboll? Nej...
Ser du skillnaden? Han sa vi skapar tillräckligt för att vinna, inte vi spelade bra.
Citera
2009-06-07, 13:35
Medlem
Villons avatar
Citat:
Sverige var inte bättre än Danmark igår. Större bollinnehav betyder inte att Sverige var bättre. Sverige hade inget anfall, de hade inget mittfält och deras backlinje var uselt (speciellt Mikael Nilsson). Danskarna spelade bra defensivt och nästan varje gång de fick boll blev det farligt. De rörde sig, försökte hitta luckor. Sverige körde det vanliga spelet, långboll efter långboll, som förresten aldrig funkar.
Jag tycker helt klart att du överdriver en aning. Chanser skapades, på ungefär samma sätt som ett svenskt landslag brukar skapa chanser, men man kunde inte förvalta dem. På mittfältet var väl största problemet att Kim Källström tog på sig nån form av Xavi-roll som han inte själv behärskar, vilket gjorde omställningsspelet obefintligt genom omständiga crossbollar till ingen nytta. Källström tycker jag faktiskt inte borde fortsatt efter paus.

Var Micke Nilsson verkligen så jävla dålig, överlag? Det galna agerandet vid målet är naturligtvis ett misstag av UFO-proportioner, men i synnerhet fram till det tycke jag han agerade bra.
Citera
2009-06-07, 13:37
Medlem
pirates avatar
Det är bara att inse att Lagerbäcks tid är över och landslaget behöver nya ledare. Inte gamla ruttna idioter som vägrar öppna sina hjärnor.
Citera
2009-06-07, 13:46
Medlem
kommunists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Jag tycker helt klart att du överdriver en aning. Chanser skapades, på ungefär samma sätt som ett svenskt landslag brukar skapa chanser, men man kunde inte förvalta dem. På mittfältet var väl största problemet att Kim Källström tog på sig nån form av Xavi-roll som han inte själv behärskar, vilket gjorde omställningsspelet obefintligt genom omständiga crossbollar till ingen nytta. Källström tycker jag faktiskt inte borde fortsatt efter paus.

Var Micke Nilsson verkligen så jävla dålig, överlag? Det galna agerandet vid målet är naturligtvis ett misstag av UFO-proportioner, men i synnerhet fram till det tycke jag han agerade bra.

Tycker inte alls jag överdriver, Sverige var katastrofalt dåliga igår, precis som de varit enda sen Lagerbäck tog över. På Söderbergs tid skapade man chanser och hade ett förjävla bra defensivt spel.
Jag tycker också Källström borde gått ut efter paus, men Lagerbäck låter han såklart spela. Och Nilsson... han har alltid varit kass, jag tänker inte bara på denna matchen när jag säger Nilsson, utan jag tänker på alla matcher jag sett honom spela i, nästan ALDRIG bra är den killen.
Citera
2009-06-07, 14:23
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Den matchen jag såg så blev sverige totalt sönderlästa och inte skapades det speciellt mycket målchanser heller
Larsson missade öppet mål, Zlatan hade ett par skott tätt utanför, farligt inne i straffområdet vid ett par tillfällen, Viktor Elm hade ett skruvat skott precis utanför och ett skott på målvakten i ett bra läge, Majstorovic hade en nick utanför i bra läge, Elmander hade ett bra skott, Källström hade också ett är det jag kommer ihåg. Addera också en missad straff.

Danmark hade ett skott på mål, Sverige hade 8 tror jag. Men ja, det är klart. Danmark dominerade, de hade trots allt en farlig målchans (Rommedahls henkemiss) och mindre bollinnehav.
Citera
2009-06-07, 14:24
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Tycker inte alls jag överdriver, Sverige var katastrofalt dåliga igår, precis som de varit enda sen Lagerbäck tog över. På Söderbergs tid skapade man chanser och hade ett förjävla bra defensivt spel.
Jag tycker också Källström borde gått ut efter paus, men Lagerbäck låter han såklart spela. Och Nilsson... han har alltid varit kass, jag tänker inte bara på denna matchen när jag säger Nilsson, utan jag tänker på alla matcher jag sett honom spela i, nästan ALDRIG bra är den killen.
Mikael Nilsson har varit bra i de flesta matcher i landslaget, vet inte hur du tänker riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in