Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Det som stör mig mest är att så fort en spelare som Zlatan tydligt visar sitt missnöje så kallas han för diva, jag hade gjort precis likadant som Zlatan. Men så hör ju Lagerbäck och den tidigare Tommy inte till mina favoriter när det gäller att leda landslag. Alla verkar ha glömt Brolins tidigare bojkott av landslaget av kommentarerna att döma. Sedan lär Zlatan behövas i mötet mot Spanien som kan bli jobbigt utan honom.
Sedan är det väl landslagsledningens ansvar att få till en bra stämning. Själv tyckte jag det var synd att chippen och Mellberg kröp för Lagerbäck dom skulle naturligtvis också bojkottat landslaget. Personligen tycker jag Lagerbäck måste gå NU, inte en dag för tidigt.
Det är svårt att kalla Zlatan något annat när han inte kommunicerar med omvärlden. Vi får ju inte hans version av det hela överhuvudtaget. Det är väldigt enkelt att tro att detta har med Zlatans personlighet att göra, och vi tror att han är egocentrerad och långsint. Även om det är helt åt väggarna har vi ju bara Lagerbäcks version att gå på.
Ja, det är defintivt ledningens ansvar att få till bra stämning - något som inte verkar skötts så bra tidigare. Svenska landslaget tycks kunna liknas vid en grupp högstadiekids, med tydliga grupperingar och skitsnack bakom ryggen. Skäl att avgå? Jag vet inte, jag vet alldeles för lite om vad som händer i omklädningsrummet. Verkar inte ha hindrat laget från att prestera godkänt.
Jag tror aldrig att Lagerbäck kommer gå frivilligt så länge han presterar resultat i tävlingsmatcher, hur illa spelet än ser ut. Men kommer det dåliga resultat kanske han tvingas av Lagrell, då Zlatanhistorien spär på Lagerbäcks impopularitet. Och som jag skrev tidigare, en spelare som får en tränare att gå brukar inte vara bra för stämningen. Om Zlatan nu har jätte-ego lär det inte bli mindre om han får tränaren avsatt, då har han en maktposition som ingen annan spelare har, möjligtvis ljungberg.