2007-02-19, 14:56
  #961
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Jag anser att dom bästa bör vara med och att skyffla över allt ansvar på Zlatan, när det är Lagerbäck som hanterat detta skitdåligt är helt fel. Sedan säger det mycket om den överskattning som finns i landslaget när Tobbe säger att Zlatan får vara med om han platsar vadå tror knappast Tobbe skulle ta en odinarie plats i Inter.
edit Tobbe menas Tobias Linderoth en av sveriges mest överskattade landslagspelare efter Svarre.

Visst har Lagerbäck hanterat situationen dåligt, men han visar ju åtminstone vilja att göra om och göra rätt. Zlatan har ju stängt dörren tills vidare och kommunicerar varken med fans eller landslagets ledning. Hur ska man agera egentligen från ledningens sida tycker du? En spelare som går på bojkott tills tränaren blir sparkad brukar ju sällan gynna stämningen i laget.

Givetvis platsar Zlatan på fotbollskunnande, men jag tror ingen ifrågasätter det. Snarare är det attityden som är sne, en spelare som bara gnäller istället för att springa har vi ingen nytta av.

Vilket jävla slöseri! Zlatan är Sveriges bästa fotbollsspelare under min livstid, och ändå används inte hans kunnande i landslaget. Frustrerande är bara förnamnet.
Citera
2007-02-19, 15:03
  #962
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
Visst har Lagerbäck hanterat situationen dåligt, men han visar ju åtminstone vilja att göra om och göra rätt. Zlatan har ju stängt dörren tills vidare och kommunicerar varken med fans eller landslagets ledning. Hur ska man agera egentligen från ledningens sida tycker du? En spelare som går på bojkott tills tränaren blir sparkad brukar ju sällan gynna stämningen i laget.

Givetvis platsar Zlatan på fotbollskunnande, men jag tror ingen ifrågasätter det. Snarare är det attityden som är sne, en spelare som bara gnäller istället för att springa har vi ingen nytta av.

Vilket jävla slöseri! Zlatan är Sveriges bästa fotbollsspelare under min livstid, och ändå används inte hans kunnande i landslaget. Frustrerande är bara förnamnet.
Det som stör mig mest är att så fort en spelare som Zlatan tydligt visar sitt missnöje så kallas han för diva, jag hade gjort precis likadant som Zlatan. Men så hör ju Lagerbäck och den tidigare Tommy inte till mina favoriter när det gäller att leda landslag. Alla verkar ha glömt Brolins tidigare bojkott av landslaget av kommentarerna att döma. Sedan lär Zlatan behövas i mötet mot Spanien som kan bli jobbigt utan honom.
Sedan är det väl landslagsledningens ansvar att få till en bra stämning. Själv tyckte jag det var synd att chippen och Mellberg kröp för Lagerbäck dom skulle naturligtvis också bojkottat landslaget. Personligen tycker jag Lagerbäck måste gå NU, inte en dag för tidigt.
Citera
2007-02-19, 15:15
  #963
Medlem
Golgessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgstigen
Vilken bild det var på Larsson på Aftonbladet då.
http://img.aftonbladet.se/sport/0701/30/henke.jpg
Ser ut som en lightversion av Dogge Doggelito.

Ser ut som en blandning mellan Henke o Lucic
Citera
2007-02-19, 15:18
  #964
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Det som stör mig mest är att så fort en spelare som Zlatan tydligt visar sitt missnöje så kallas han för diva, jag hade gjort precis likadant som Zlatan. Men så hör ju Lagerbäck och den tidigare Tommy inte till mina favoriter när det gäller att leda landslag. Alla verkar ha glömt Brolins tidigare bojkott av landslaget av kommentarerna att döma. Sedan lär Zlatan behövas i mötet mot Spanien som kan bli jobbigt utan honom.
Sedan är det väl landslagsledningens ansvar att få till en bra stämning. Själv tyckte jag det var synd att chippen och Mellberg kröp för Lagerbäck dom skulle naturligtvis också bojkottat landslaget. Personligen tycker jag Lagerbäck måste gå NU, inte en dag för tidigt.

Det är svårt att kalla Zlatan något annat när han inte kommunicerar med omvärlden. Vi får ju inte hans version av det hela överhuvudtaget. Det är väldigt enkelt att tro att detta har med Zlatans personlighet att göra, och vi tror att han är egocentrerad och långsint. Även om det är helt åt väggarna har vi ju bara Lagerbäcks version att gå på.

Ja, det är defintivt ledningens ansvar att få till bra stämning - något som inte verkar skötts så bra tidigare. Svenska landslaget tycks kunna liknas vid en grupp högstadiekids, med tydliga grupperingar och skitsnack bakom ryggen. Skäl att avgå? Jag vet inte, jag vet alldeles för lite om vad som händer i omklädningsrummet. Verkar inte ha hindrat laget från att prestera godkänt.

Jag tror aldrig att Lagerbäck kommer gå frivilligt så länge han presterar resultat i tävlingsmatcher, hur illa spelet än ser ut. Men kommer det dåliga resultat kanske han tvingas av Lagrell, då Zlatanhistorien spär på Lagerbäcks impopularitet. Och som jag skrev tidigare, en spelare som får en tränare att gå brukar inte vara bra för stämningen. Om Zlatan nu har jätte-ego lär det inte bli mindre om han får tränaren avsatt, då har han en maktposition som ingen annan spelare har, möjligtvis ljungberg.
Citera
2007-02-19, 15:53
  #965
Medlem
Golgessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Tyvärr så har nog inte SvFF råd att anställa honom.

Jävla bög han e! Han borde coacha sitt hemland! Rik är han redan!
Citera
2007-02-20, 10:54
  #966
Medlem
91:an Karlssons avatar
Kanske lite osammanhängande men ett inlägg ang. Zlatan och landslaget.

Klart man är besviken på att Zlatan tackar nej till landslaget och än mer att han och Lagerbäck inte alls går ihop, väldigt tråkigt. Men nånstants så tror jag och hoppas att Zlatan återvänder och spelar för Sverige.

Jag tror egentligen inte att detta har med hans motivation att göra, Zlatan kommer inte överrens med Lagerbäck, känner sig utfryst av de andra i landslaget och känner sig kanske inte så jävla välkommen heller. Zlatan läser ganska mycket tidningar vad jag har förstått och han har tillgång till en dator i sitt hem, klart han har läst vad idioter skrivit. "Zlatan är en blatte, han ska inte få spela med oss!" "Zlatan är en divig snorunge, han kan spela för bosnien istället, vi vill inte ha honom". Sådant här ser jag på olika forum och annat tamejfan varje jävla dag.
Sen tror jag att "skandalen" i höstas tog väldigt, väldigt hårt på honom. Jag menar, hans anseende försämras bara av sådant, han skämdes nog rätt mycket, samtidigt som han egentligen inte gjort något grovt misstag. Lagerbäck gjorde fel där, men nog om det.
Klart att han är less. Jag menar hur behandlar vi fans Henrik Larsson? Som en jävla gud! Glöm inte bort att Herr Larsson övergett landslaget två gånger, båda gångerna så fort landslaget stött på motgångar. Det krävdes en patetiskt namninsamling för att få honom tillbaka 2004(tror iofs inte att detta var anledningen till att han återvände till landslaget även om a-bladet vill få det att se ut så). Hur som helst, ingen gnäller på Larsson men många hatar Zlatan. Zlatan var så otroligt viktigt för vårat landslag både i kvalet till EM och i kvalet till VM, utan Zlatan vette fan om vi hade tagit oss till Tyskland.
Förövrigt så var Henke lika dålig som Zlatan i VM.

Kan tillägga att Henrik Larsson förtjänade tidernas guldbollenvinnare och att han faktiskt är (hitills) sveriges bästa fotbollsspelare genom alla tider, men jag anser att han svek landslaget 2002, precis som Zlatan "svikit" oss nu, skillnaden är bara att Zlatan har goda anledningar att skita i Lagerbäck.

Jag säger så här om en Amerikan mot förmodan skulle fråga varför Zlatan inte spelar för oss - "Lagerbäck fucked it up".
Citera
2007-02-20, 11:05
  #967
Medlem
Relays avatar
91an Karlsson
Förklara dig??
Citat:
Kan tillägga att Henrik Larsson förtjänade tidernas guldbollenvinnare och att han faktiskt är (hitills) sveriges bästa fotbollsspelare genom alla tider, men jag anser att han svek landslaget 2002,
Citera
2007-02-20, 16:03
  #968
Medlem
LastCaresss avatar
Vad tror panelen om Sebastian Larsson, 21 ?

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1005024,00.html
Citera
2007-02-20, 16:10
  #969
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Vad tror panelen om Sebastian Larsson, 21 ?

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1005024,00.html

Har inte sett honom så mycket men han satt ju mest på bänken i U 21 senaste året.
Citera
2007-02-20, 16:13
  #970
Medlem
Nokias avatar
Han den där s Larsson skall tydligen ha grym kondition. Någon som sett han på senare dagar och kan beskriva honom lite mer utförligt?
Citera
2007-02-20, 16:54
  #971
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Vad tror panelen om Sebastian Larsson, 21 ?

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1005024,00.html

Jag såg han bland annat när Birmingham krossade Newcastle i FA-cupen. Då var han en av de bättre på planen. Bra högerfot, löpstark och hyffsad teknik.

Landslaget, varför inte...?!
Citera
2007-02-20, 18:01
  #972
Medlem
Aftonbladet har en intervju med en italiensk sportjournalist som har en del intressant att säga. Han säger att Zlatan aldrig skulle komma undan med att vägra landslaget om han var italienare. Han tycker svenska folket har rätt att se Zlatan och att man ska göra allt som går för att få med honom, inklusive använda rätten, enligt Fifas regler, att tvinga dit honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in