2009-10-11, 00:24
  #6961
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Dagens mest upplysta inlägg gällande det svenska landslaget. Lagerbäck ska hyllas för sina insatser, inget annat.
Japp, jag har svårt att tro att nån annan tränare hade kunnat klara 0-0 mot Trinidad i VM 2006.
Citera
2009-10-11, 00:25
  #6962
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Det finns ju en bunt med proffstyckare/hatare här när landslaget förlorar, orkar inte nämna dom vid namn. Enda gemensamma dom har är att dom inte kan ett dugg om fotboll och alla skriker efter den tränare som för dagen syns mest i media.

Förvånad över att dom inte skriker efter Tony helt plötsligt, men det kommer nog.

Tycker att han gjorde en ganska blek insats som expert ikväll.. Han var betydligt bättre i Roma-Fiorentina matchen som han snackade till för nån vecka sen.. Antar att det var för mycket känslor inblandade och att han då hade svårare att analysera matchen.


AVGÅ LAGERBBÄCK DU HAR ALLTID VARIT VÄRDELÖS!-vågen lär nog avta om nån dag/vecka, fullt normalt att den kommer dock.. Det är bara å nicka och börja prata om vädret istället, det kommer alltid finnas spontana känslor som saknar logik och grund.
Citera
2009-10-11, 00:27
  #6963
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Japp, jag har svårt att tro att nån annan tränare hade kunnat klara 0-0 mot Trinidad i VM 2006.

Ja, och alla lag i världen hade nog slagit Spanien i EM-kvalet till EM 2008 också där de va totalt överlägsna.. Verkligen givande att gå in på enskilda matcher och komma med en slutgiltig dom efter det..
Citera
2009-10-11, 00:28
  #6964
Medlem
thakiings avatar
När man har blivit bortskämd med att Sverige tar sig till de stora mästerskapen flera år i rad så känns det såklart fruktansvärt tungt. Men det är bara att erkänna att vi inte är bättre än såhär. Trodde redan innan kvalet att Sverige skulle få det svårt då det känns som landslaget har varit på nedgång sedan VM 2006. Sen har det varit väldigt små marginaler som skiljt. Vi kunde lika gärna (och kanske borde) ha slagit Portugal hemma, för att ta ett exempel.

Lasse ska ha massor av cred för vad han gjort för landslaget under alla dessa år, men nu känns det lägligt med ett byte. Ska bli väldigt intressant att se vem som kommer att efterträda honom.

Hoppas verkligen att Portugal blir utslagna i PlayOff. Så usla som dom har varit under kvalet så förtjänar dom inte att spela VM. Världens mest överskattade landslag.
__________________
Senast redigerad av thakiing 2009-10-11 kl. 00:31.
Citera
2009-10-11, 00:33
  #6965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Japp, jag har svårt att tro att nån annan tränare hade kunnat klara 0-0 mot Trinidad i VM 2006.
Och ändå ta sig vidare! En jävla bragd
Citera
2009-10-11, 00:35
  #6966
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Japp, jag har svårt att tro att nån annan tränare hade kunnat klara 0-0 mot Trinidad i VM 2006.

Absolut, på samma sätt som vi spelade 2-2 mot ett pissuselt Kamerun -94 osv osv osv
Citera
2009-10-11, 00:35
  #6967
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Japp, jag har svårt att tro att nån annan tränare hade kunnat klara 0-0 mot Trinidad i VM 2006.

Ja, och del Bosqe är världens sämsta tränare, jag menar, förlora mot Sydafrika...


Citera
2009-10-11, 00:37
  #6968
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thakiing
Hoppas verkligen att Portugal blir utslagna i PlayOff. Så usla som dom har varit under kvalet så förtjänar dom inte att spela VM. Världens mest överskattade landslag.

Med stjärnor som: Ronaldo, Pepe, Quaresma, Moutinho, Simao, Bosingwa etc etc anser jag inte att laget är överskattad. Det Portugal har gjort är att de har underpresterat kraftigt då de på förhand är givna vinnare.

Förklara vad du menar med begreppet "överskattat". Annars är du bara okunnig.
Citera
2009-10-11, 00:37
  #6969
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Återigen bevisar Lagerbäck-hatarna sin inkompetens, ni behöver inte hylla honom men tänk efter och inse hur bra vi har varit dom senaste åren.

Det kommer antagligen aldrig ske igen oavsett hur mycket spännande tränare och spelare ni vill se i landslaget, Lagerbäcks landslag har efter våra förutsättningar levererat och endast med oflyt har medaljerna uteblivit.

Om 30 år kommer det heta "på Lagerbäcks tid, då djävlar gick vi vidare från allt"


seriöst? Jag är fotbollsfan och har även kontaker innom Svenska fotbollsförbundet där jag också jobbat som materiallare. Att säga att Lagerbäck gjort NÅGOT för svensk fotboll är helt fel!
Tommy Söderberg hade ett "tänk" för fotboll. att lagerbäck fick fortsätta var bara för han levde på tommys meriter inom landslaget.

Titta bara på U:21! Vem leder det u:21 landslaget alla tyckte så himla bra om? Dom kickade boll och gjorde mål! Att kunna spela med en avdankad 38åring på topp under en sådan här viktig match är ju fel?!?! (Visst kan skulle kunna få spela en halvlek. Men efter första halvlek där han inte gjort något speciellt?) SVERIGE BEHÖVER EN tränare som vågar ge s.larsson, elmander, berg, stoor OCH SPECIELLT Emir Bajrami. killen är sveriges nästa storstjärna!


Folk kan snacka om att han inte är mogen.. vad sa Nrkpg om bröderna elm? Jo dom var för dåliga och inte mogna nog att spela i deras lag så dom fick istället chansen i kalmar.

Hoppas folk ställer sig en frågeställare nu. jag svarar gärna på de frågor som kommer upp i tråden!
Citera
2009-10-11, 00:40
  #6970
Medlem
Dekomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zarrelito
seriöst? Jag är fotbollsfan och har även kontaker innom Svenska fotbollsförbundet där jag också jobbat som materiallare. Att säga att Lagerbäck gjort NÅGOT för svensk fotboll är helt fel!
Tommy Söderberg hade ett "tänk" för fotboll. att lagerbäck fick fortsätta var bara för han levde på tommys meriter inom landslaget.

Titta bara på U:21! Vem leder det u:21 landslaget alla tyckte så himla bra om? Dom kickade boll och gjorde mål! Att kunna spela med en avdankad 38åring på topp under en sådan här viktig match är ju fel?!?! (Visst kan skulle kunna få spela en halvlek. Men efter första halvlek där han inte gjort något speciellt?) SVERIGE BEHÖVER EN tränare som vågar ge s.larsson, elmander, berg, stoor OCH SPECIELLT Emir Bajrami. killen är sveriges nästa storstjärna!


Folk kan snacka om att han inte är mogen.. vad sa Nrkpg om bröderna elm? Jo dom var för dåliga och inte mogna nog att spela i deras lag så dom fick istället chansen i kalmar.

Hoppas folk ställer sig en frågeställare nu. jag svarar gärna på de frågor som kommer upp i tråden!

hehe
Citera
2009-10-11, 00:46
  #6971
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekoman
hehe
hmm.. vad menar du?
Citera
2009-10-11, 00:48
  #6972
Medlem
Dekomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zarrelito
hmm.. vad menar du?

hehe ditt inlägg hehe
SVERIGE BEHÖVER EN tränare som vågar ge s.larsson, elmander, berg, stoor OCH SPECIELLT Emir Bajrami hehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in