2007-02-20, 18:01
Medlem
Shuyins avatar
Vore jättekul med Sebastian i landslaget, vi behöver unga mittfältare och nästa år så spelar Birmingham förmodligen i Premier League och om han fortfarande är ordinarie då så kan det bli riktigt intressant.

Skulle vara skoj om Murica gick upp med Goitom också men jag tror inte att det blir så.
Citera
2007-02-20, 20:21
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MockFrog
Aftonbladet har en intervju med en italiensk sportjournalist som har en del intressant att säga. Han säger att Zlatan aldrig skulle komma undan med att vägra landslaget om han var italienare. Han tycker svenska folket har rätt att se Zlatan och att man ska göra allt som går för att få med honom, inklusive använda rätten, enligt Fifas regler, att tvinga dit honom.

Konstigt att denna intervju kommer upp i Zlatans älsklingstidning....
Citera
2007-02-20, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Konstigt att denna intervju kommer upp i Zlatans älsklingstidning....
Aftonbladets egna linje är mer att det är bättre att göra sig av med Lagerbäck för att få tillbaka Zlatan så där tycker jag inte man kan dra så stora växlar.
Citera
2007-02-21, 12:28
Medlem
bravehs avatar
Nu passar det att känna sig svensk när ingen annan jävel vill ha dig. Nej till Svennis 2008.
Citera
2007-02-21, 13:09
Medlem
91:an Karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
91an Karlsson
Förklara dig??

Henrik Larsson valde att sluta i landslaget efter "fiaskot" mot Senegal i VM i Japan/Sydkorea 2002. Just då när han bestämde sig för att sluta var det inte många som sa "Jävla svikare, han kan ju stanna i Celtic, vi behöver han inte!", eller dylikt. Det är skillnaden mellan Zlatan och Henke, när Henke kom tillbaka så tog vi alla mot honom med öppna armar(jag var självfallet en av dom), jag är dock inte helt säker på att alla kommer göra det när/om Zlatan återvänder.

Men ja, nu kom ju Henke tillbaka och allt var frid och fröjd och jag säger ju inte att Henke är en stor jävla svikare, menar mer att man är orättvis mot Zlatan. Hoppas ju förövrigt innerligt att Henke gör comeback i landslaget igen.
Citera
2007-02-22, 18:11
Moderator
farbror_barbros avatar
Jag håller med Relay, 91:an m.fl. att stämningen i truppen rimligen spelar in. Att Lagerbäck satte Ljungberg som kapten efter att han brottats med den tidigare kaptenen 2002 förblir ett mysterium. Å andra sidan, det andra valet var Linderoth och hans uttalande om att "Zlatan måste plats först" var häpnadsväckande. Skulle ni vara sugna på att återvända till en grupp där man häver ur sig sådant?
Kort sagt: de svenska landslagssamlingarna är kanske inte så genommysiga som Lagerbäck m.fl. vill ge sken av.

Snacket om "att man skall ställa upp för landslaget" är ju också en tröttsam floskel; ingen anklagar Lidström m.fl. för att "svika sitt land" när de hoppar över ett hockey-VM för att snickra på sommarstugan. Rullar vi tillbaka fotbollsbandet till tiden före 1958 så var inte ens proffsen aktuella för spel. Vi har alltså gått från "de bästa får inte vara med" (Nordahl!) via "alla måste spela" till "alla vill inte spela".

Sedan är vi i Sverige inte riktigt vana vid bojkott, trots att Brolin gjorde samma sak. Jämför med Tyskland som t.ex. vid flera VM saknat någon av sina bästa spelare. I Argentina vägrade Reals mittfältsgigant Redondo spela p.g.a. av frisyrkonflikt med förbundskaptenen (medan Batigol svalde stoltheten och klippte sig... Vem gjorde rätt där?).
Citera
2007-02-25, 20:58
Medlem
vinbras avatar
Allbäck knäskadad och riskerar missa Nordirlandmatchen. Dags för Lagerbäck att nödringa Henke.
Citera
2007-02-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Allbäck knäskadad och riskerar missa Nordirlandmatchen. Dags för Lagerbäck att nödringa Henke.
Håller med. Utan både Hinken och Zlatte ser det riktigt mörkt ut på top. Visst Elmander gjorde ju tydligen bra ifrån sig i helgen men är han så mycket att hänga i granen på sådan nivå?
Citera
2007-02-26, 00:41
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KexxeT
Håller med. Utan både Hinken och Zlatte ser det riktigt mörkt ut på top. Visst Elmander gjorde ju tydligen bra ifrån sig i helgen men är han så mycket att hänga i granen på sådan nivå?

Sluta få nordirland att låta som värsta monsternationen. Han fungerade ju bra mot Spanien senast. Allbäck skulle ändå inte fått spela om Zlatan varit med, inte en chans att han skulle kunna slå ut Elmander nu.
Citera
2007-02-26, 02:03
Medlem
Nokias avatar
Alltså, nu har jag inte sett Rosenberg på år och dag, men är han så jävla dålig nu för tiden att han inte skulle kunna peta in en balja eller två mot en sådan stornation som Nordirland? Känns inte som han ens finns med i tankebanorna...
Citera
2007-02-26, 15:14
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Magnus Hedman läste uppenbarligen mitt inlägg:

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1009073,00.html
Citera
2007-02-26, 15:29
Medlem
bravehs avatar
nä skit i Henke och Rosenberg...kör Ljungberg som släpande forward och ge plats åt Chippen som varit bra i Roma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in