2007-02-13, 18:43
Medlem
Morientess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rille82
Forwards: zlatan, elmander, allbäck,rosenberg
Mittfält: Ljungberg, linderoth, källström,kennedy,
A svensson
Backar: mellberg, schlebrugge, stenman, hansson,
K svensson
Mål isaksson ,shabban

resten av pajasarna kan stanna hemma....
För det första ska 23 spelare tas ut, och för det andra är det alldeles för tidigt att spekulera om något sådant då Sverige ännu inte är kvalificerat. Men ändå - känns inte översmart att åka till ett mästerskap utan en högerback, eller? Saknar dessutom Wilhelmsson och Edman framför allt, men även eventuella framtidslöften som man kan tänka sig ha slagit in sig i truppen. T. ex Djuric eller Holmén.
Citera
2007-02-14, 01:14
Medlem
Simaõs avatar
glöm inte micke nilsson
Citera
2007-02-16, 15:55
Medlem
Stoners avatar
Vi kommer inte få se Zlatan i landslaget så länge Lagerbäck sitter som tränare. Zlatan gör fan rätt i att bojkotta landslaget. De sättet Lagerbäck skickade hem spelarna på är ju så uselt. Sånt skall ju lösas inom laget.

Lagerbäck kastar ut sina spelare till "vargarna" som får stå där och skämas, vafan är det för stil av en tränare då ?

Vi får väl se iofs Lagerbäck ska ju ner och prata med Zlatan. Han kanske kommer tillbaka trots allt, det är bara att vänta och se.

Men som AF skriver idag att det är en kamp mellan Lagerbäck och Zlatan. Jag är fan trött på det. Kom tillbaka Zlatan

PS. Även om Lagerbäck har tagit oss till både Em och Vm-slutspel så känner jag att det kanske är dags att byta tränare. Jag tror att ett lag med samma tränare för länge slutar utvecklas.
Citera
2007-02-16, 15:59
Medlem
gunnarks avatar
[quote=Stoner]Vi kommer inte få se Zlatan i landslaget så länge Lagerbäck sitter som tränare. Zlatan gör fan rätt i att bojkotta landslaget. De sättet Lagerbäck skickade hem spelarna på är ju så uselt. Sånt skall ju lösas inom laget.

Det var ju faktiskt det dom gjorde på mötet dom hade 3 timmar innan Zlatan o co bröt mot reglerna

så vad skulle dom gjort istället

sagt till dom att nä det gör inget att ni springer ute 3 timmar efter 2 av er satt med på mötet och tog det beslutet
Citera
2007-02-16, 16:14
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simaõ
Lagerbäck har väl inte varit nere och snackat än? Att han inte spelar i landslaget för tillfället är väl ingen nyhet? tro inte på aftonbladets försök till att locka läsare.
Precis.

– För närvarande kommer jag inte tillbaka till landslaget

...betyder egentligen inget annat än att han ännu inte känner sig redo för en återkomst, knappast en överraskning för någon. Det är ju den saken som lär klarna efter Lagerbäcks besök hos Zlatan.
Citera
2007-02-16, 16:26
Medlem
Är väl i månadsskiftet lagerbäck åker över till italien och tar snacket !!
Men jag tycker Zlatan gör rätt ,, grabbarna stog inte upp för han och dryga killar som anders svensson trodde helt plötsligt han var nåt.
Nej, Zlatan är större än småkillarna i laget och borde skita i det där tills lagerbäck har fått kicken.
Ny förbundskapten skulle vi förhoppningsvis slippa se anders svensson nåt mer och en Zlatan me spelglädje !!
Citera
2007-02-16, 17:50
Medlem
Shuyins avatar
Well, jag kan förstå honom..

Jag tror inte att alla landlagsspelare tycker om Lars Lagerbäck både på det personliga och sportsliga planet, men de biter ändå ihop. Skillnaden är att Ibrahimovic inte gör det, han har också råd att göra det i och med att han är så mycket bättre än de andra.

Detta kanske också är hans svaghet, egot, men å andra sidan utan det så hade han inte spelat i Inter idag.

Dock så tycker jag inte att han gör rätt, att han nobbade Egypten var rätt men han bör ändå spela EM kvalmatcherna och delta. Jag tror att han vill spela EM men om han inte känner för det så är det meningslöst då kan vi lika gärna ha Teddy Lucic på topp.

Det blir ett mästerskap utan Ibrahimovic, frågan är hur Sverige klarar det? Jag är tveksam till om Markus Allbäck och Rad Eprica kan göra mål på toppnationer i Österrike/Schweiz (om nu Sverige klarar sig till EM, men det ser ljust ut).

Det krävs nästan att Markus Rosenberg lyckas i Werder Bremen.
Citera
2007-02-16, 18:36
Medlem
gorgons avatar
Vill egentligen inte ge den mannen någon uppmärksamhet alls, då han verkligen inte förtjänar den! Men visst är det onekligen bra för landslaget om statyetten, deklarerar sin avgång. För då slipper vi en produkt skapad av massmedia och istället får vi en forward som vill jobba för laget och inte för sitt ego!
Att säg att han har lyckats i Inter och är en oersättlig spelare är att vandra den mycket enkla vägen som de flesta sk ”sportjournalister” i detta land, kontinuerligt gör. Inter är ett väloljat maskineri som har kuggar av världsklass (om vi bortser från en spelare), så givetvis kommer det att skapas lägen som forward och konstigt vore det annars! Så de sockersöta historier som vi får läsa om är inget mer än billigt strösocker på en bränd kanelbulle.
Citera
2007-02-16, 21:56
Medlem
Presidentens avatar
Ska bli intressant att se resultatet av kommande klicka-och-tyck-underökningar på temat "Gör Zlatan rätt som bojkottar landslaget?"

Hyfsat många ansåg att Lagerbäck agerade dumt då han skickade hem dum-Zlatan och denne kamrater, men om fler än 1-2 procent av svenska befolkningen stöttar Rosengårds-tomten i hans bojkott blir jag förbannad.
Citera
2007-02-17, 00:22
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorgon
Vill egentligen inte ge den mannen någon uppmärksamhet alls, då han verkligen inte förtjänar den! Men visst är det onekligen bra för landslaget om statyetten, deklarerar sin avgång. För då slipper vi en produkt skapad av massmedia och istället får vi en forward som vill jobba för laget och inte för sitt ego!
Att säg att han har lyckats i Inter och är en oersättlig spelare är att vandra den mycket enkla vägen som de flesta sk ”sportjournalister” i detta land, kontinuerligt gör. Inter är ett väloljat maskineri som har kuggar av världsklass (om vi bortser från en spelare), så givetvis kommer det att skapas lägen som forward och konstigt vore det annars! Så de sockersöta historier som vi får läsa om är inget mer än billigt strösocker på en bränd kanelbulle.

Håller med 100%.
Men jag tycker också att det är riktigt bra av Zlatan att han gör som han gör för att visa svensk fotboll och svensk media att man inte ska blossa upp saker och ting som f*n. Bara för att Allbäck gjorde mål när Zlatan va borta är han helt plötsligt en profet som spelar så j*vla bra medans han egentligen spelar i danmark för att ingen annan vill ha honom. Återstår att se hur bra svenska landslaget klarar sig utan en bra forward och om lagerbäck fortfarande kommer att sitta kvar. Så jag tycker han ska fortsätta bojkotta.
Citera
2007-02-17, 04:47
Medlem
"Zlatan", kommer slutligen och sist, att be & böna Lagerbäck på sina bara knän, om att få delta i EM 2008. Hoppas att Lagerbäck har integritet och avböjer...
Citera
2007-02-17, 07:48
Bannlyst
http://www.expressen.se/index.jsp?a=882800

Citat:
Lagerbäck säger att han sökt Zlatan i en vecka utan att få svar.
#
Det borde vara svar nog:
# ]- Spar flygbiljettpengarna till Italien. Det är slutsnackat!

Ska saker som detta diskuteras eller är detta offtopic för att det handlar negativt om divan?

Ibrahimobitch bojkott skadar landsaget mer än vad den gör nytta, och Lagerbäck gav divan chansen att spela trots hans enorma långa måltorka. Vilka andra skulle ha gjort det?

Nä... skippa den otacksamma divan och ta fram andra som verkligen känner att det är hedrande att spela för sitt landslag och som verkligen vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in