2009-10-14, 23:04
Medlem
Verkar ha varit många som var kinkiga efter Danmarksmatchen och skulle sluta spela i landslaget. Nu har de flesta ändrat sig, tippar på att vi får dras med Taco,Henke och Micke Nilsson i nästa kval också.
Citera
2009-10-14, 23:07
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee-Clayton
Verkar ha varit många som var kinkiga efter Danmarksmatchen och skulle sluta spela i landslaget. Nu har de flesta ändrat sig, tippar på att vi får dras med Taco,Henke och Micke Nilsson i nästa kval också.
Nilsson och Larsson lär sluta. Svensson öppnade för en fortsättning innan Albanien-matchen om nästa förbundskapten kommer ändra spelsätt/system.
Citera
2009-10-14, 23:09
Medlem
NoTruces avatar
Det är kört för vissa av spelarna ändå. De har "spela hem"-systemet i blodet.
Citera
2009-10-14, 23:12
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det är kört för vissa av spelarna ändå. De har "spela hem"-systemet i blodet.
"Spela hem"-systemet? Sen när är att hålla i bollen något negativt?

Jag vet inte riktigt vilka du menar som hellre spelar hem än spelar framåt, nämn några exempel?
Citera
2009-10-14, 23:14
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee-Clayton
Det är nog lugnt....M.Nilsson slipper du nog oavsett vem som blir förbundskapten.
Tror inte man kan välja själv att "sluta" längre i landslaget
Citera
2009-10-14, 23:15
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
"Spela hem"-systemet? Sen när är att hålla i bollen något negativt?

Jag vet inte riktigt vilka du menar som hellre spelar hem än spelar framåt, nämn några exempel?

Kongo, Taco ... i princip hela mittfältet. I stället för att avancera spelar man hem bollen, gärna till Isaksson.

Det är inte negativt att hålla i bollen, men ju längre man gör det, desto svårare blir det att avancera. Man ger ju motståndarna tid att ställa upp sig.
Citera
2009-10-14, 23:15
Medlem
BlackAdderIIIs avatar
Trist att så många är bittra denna kväll. Jag tycker vi kan tacka Lagerbäck, D. Andersson, Nilsson och de andra för vad de trots allt bidragit med i landslaget. Riktigt onödigt att vara så bittra mot dessa gossar.

Tänk om era barn frågar er om 20 år: "Pappa hur var det på din tid när Sverige alltid spelade mästerskap?"

Vad ska ni svara? Jag hatade det, hatade spelarna och tränaren...
Citera
2009-10-14, 23:16
Medlem
xiqs avatar
Tänk om vi hade haft Henke i samma form som för 10 år sedan.
Citera
2009-10-14, 23:19
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Kongo, Taco ... i princip hela mittfältet. I stället för att avancera spelar man hem bollen, gärna till Isaksson.

Det är inte negativt att hålla i bollen, men ju längre man gör det, desto svårare blir det att avancera. Man ger ju motståndarna tid att ställa upp sig.
Det håller jag inte med om.

Och ja, givetvis blir det svårare att skapa något med en motståndare som har ställt upp i försvar men man kan ju inte hålla på att kontra hela tiden och det är betydligt bättre att vila med bollen inom laget i t ex backlinjen än det andra alternativet som har varit att slänga upp bollen på Zlatan.
Citera
2009-10-15, 00:21
Medlem
Brullas avatar
Taco var fan riktigt bra idag. Tror inte att vi har någon bättre spelare på den defensiva mittfältspositionen där han har fått spela på senaste tiden så jag ser gärna att han fortsätter.
Citera
2009-10-15, 00:26
Medlem
Fotzens avatar
Man får sitta och hoppas på att Taco tackar för sig i landslaget.
Citera
2009-10-15, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Taco var fan riktigt bra idag. Tror inte att vi har någon bättre spelare på den defensiva mittfältspositionen där han har fått spela på senaste tiden så jag ser gärna att han fortsätter.

Denna klass har han ju trots allt hållt överlag sen efter VM -06! Känns ganska knepigt om det ska till ett snyggt mål för att folk ska haja till (vet inte om fallet är så med just dig men med ganska många andra tror jag). Anders Svensson är IDAG så gjuten man kan bli i ett svensk landslag men frågan är hur det är om ett år och om nästan tre år då nästa mästerskap spelas. Det känns ju tyvärr långt bort men jag har svårt att se hur våran nästa förbundskapten inte kommer vilja ha Svensson med i laget om han inte går ner sig det närmaste året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in