2009-10-13, 19:03
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrovBenstomme
Problemet är att man måste göra mål i ett playoff för att vinna det.

Jaså? 0-0 X2 och sen straffar?
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Jag vill se Oscar Wendt på vänsterbacks positionen, Oscar har mer internationell rutin än vad Safari har just nu.
Jaså? Safari har fler landskamper och spelar i en bättre liga (enligt UEFA). Wendt har spelat 7 fler UEFA-cupmatcher än Safari (statistik från easpn soccernet).
Senast redigerad av zzwampen 2009-10-13 kl. 19:06.
Citera
2009-10-13, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Borde vi inte göra som de spanska klubbdirektörerna när deras lag är beroende av en annan match. Vi ger Malta en morot så att de i varje fall försöker mot Portugal. Vi ger Maltaspelarna varsin ny Volvobil om de vinner. Det är väl ingen större kostnad om vi lyckas ta oss till VM.

Behövs icke. Han brevbäraren kommer göra hattrick oavsett.
Citera
2009-10-13, 20:39
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkz
Nu när Sverige missar VM är det dags att börja bygga på ett nytt lag och ett nytt system. Förhoppningsvis ett som gynnar offensiv fotboll. Det är förmodligen önsketänkande, men man kan ju få drömma i alla fall. Jag skulle vilja se följande elva i ett 4-2-3-1 system...

På planen:

Zlatan

E. Bajrami R. Elm S. Larsson

Wernbloom Källström

Safari Mellberg Majstorovic Lustig

Isaksson

Det irriterar mig lite att Wernbloom och Källström (som är två offensiva spelare) är de bästa vi har att sätta som defensiva mittfältare, men jag tror att de två kan dela upp ansvaret ganska bra emellan sig så att någon av dem kan komma till understöd i anfallet medans någon stannar kvar.

Några kanske hellre ser Gustav Svensson istället för någon av Wernbloom eller Källström. Jag är dock alldeles för förtjust i Wernbloom och hans spelstil Vi behöver en riktig slitvarg som aldrig ger upp och kan inspirera andra till stordåd! En perfekt kapten för framtiden. Han ska spela och få a-landslagsrutin! Gustav Svensson är också en otroligt duktig mittfältare men jag tror han behöver ett litet större ego för att spela i förstaelvan.

Jag tycker inte heller att backlinjen är något snack. Jag känner att Mellberg och Majstorovic passar bra ihop. Många är säkert trötta på Mellbergs långbollar dock, det kan jag förstå. Om något år (eller nu snart) när Mellberg lägger skorna på hyllan, så har vi två bra ersättare i Bjärsmyr och Granqvist. Sen kommer R. Bengtsson på sikt kanske, har inte sett så mycket av honom. Bara i U-21.

Det offensiva mittfältet känns helt ok. Jag har funderat på om Källström ska spela däruppe istället för någon av de tre som är där nu, och så kan G. Svensson hoppa in bredvid Wernbloom. Men där har jag svårt för att bestämma mig. Jag vill gärna att Bajrami och S. Larsson får mycket speltid i landslaget, och Elm vill jag ju ha centralt...

Zlatan är inget snack. Hoppas vi får behålla honom i landslaget under många år, systemet bygger till stor del på honom i och med hans egenskaper som target player.

Avbytare/Läktaren

Målvakter
J. Dahlin
Eddie Gustafsson

Backar
M. Bjärsmyr
Adam Johansson
Andreas Granqvist
M. Dorsin

Mittfältare
Molins
G. Svensson
Hysen

Anfallare
Berg
Toivonen

Jag tycker vår svaga sida är målvaktsspelet, vi har ingen bra målvakt i Sverige överhuvudtaget. Det har vi inte haft sen Ravelli...

Någon kanske undrar varför Holmen inte är med i elvan. Jag tycker inte han har gjort så bra ifrån sig i landslaget. Ni kanske tycker fyra avbytare i backlinjen är för mycket, där är jag osäker på vad jag själv tycker. Ut med en mittback, eller Dorsin, och sätt in en mittfältare.

Vad säger ni, är jag dum och naiv som tror att det här kan gå vägen? Finns det några spelare jag har missat eller ser ni hellre någon annan i elvan?

Det ser rätt bra ut. Men jag saknar faktiskt Labinot.
Citera
2009-10-13, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Borde vi inte göra som de spanska klubbdirektörerna när deras lag är beroende av en annan match. Vi ger Malta en morot så att de i varje fall försöker mot Portugal. Vi ger Maltaspelarna varsin ny Volvobil om de vinner. Det är väl ingen större kostnad om vi lyckas ta oss till VM.

Är det lagligt? Isf. kan ju t.ex. portugiserna erbjuda dem två volvobilar var om de lägger sig..
Citera
2009-10-14, 00:25
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Jag vill se Oscar Wendt på vänsterbacks positionen, Oscar har mer internationell rutin än vad Safari har just nu.

Vad har Wendt spelat som inte Safari har? Safari spela gruppspel i CL förra året och Basel vinner oftast ligan och cupen så det blir alltid någon tur ute i europa för dom varje säsong. Wendt har samma erfarenheter sen är det alltid svårt att jämföra lagen men jag tycker självklart att han ska få chansen då Edman kommer lägga ner troligtvis och Adam Johansson ska inte spela på vänstern utan högern.
Citera
2009-10-14, 00:34
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebarovic
Är det lagligt? Isf. kan ju t.ex. portugiserna erbjuda dem två volvobilar var om de lägger sig..

I Spanska ligan har det varit vanligt förekommande att klubbar erbjuder bonus till andra lag som morot för att slå lag som de som erbjuder pengar behöver ta in poäng på. Var ganska stor debatt för några år sen när det skedde. Ingen aning om det förekommer fortfarande eller blivit någon lag/regel emot det.
Citera
2009-10-14, 18:17
Medlem
Sujoks avatar
Jag tror fan på ett mirakel ikväll. Malta tar Poäng och Sverige vinner. Ska fan satsa en tusing på det. Vad är oddsen på att det händer?
Citera
2009-10-14, 18:23
Medlem
dasiics avatar
viner inte sverige ikväll så hamnar i långt ner på min lista som fotbolsnation. den här matchen tyckr jag handlar för sveriges del om att behåla hedern förlorar ni så ska ni fan skämmas. hoppas bosniern zlatan nätar ikväll
Citera
2009-10-14, 18:44
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Jag tror fan på ett mirakel ikväll. Malta tar Poäng och Sverige vinner. Ska fan satsa en tusing på det. Vad är oddsen på att det händer?
Oddsen att Sverige vinner är 1.27 som bäst. Oddset att Malta tar poäng är 60 som bäst. Ger ett sammanlagt odds på ca 83 gånger pengarna. Dvs 1.2% chans att det sitter.

Sen ska ju Sverige också klara play-off får att nå VM. De är väl typ 40% chans att de skulle klara ett play-off vilket ger ca 0.5% chans att Sverige kvalar in till VM.
Citera
2009-10-14, 22:27
Medlem
Har försökt söka men helt utan framgång.
Läste i en tråd något om att Mikael Nilsson får speltid för en hållhake eller något han har på Lagerbäck. Någon som kan förklara detta för mig?
Citera
2009-10-14, 22:38
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affieboi
Har försökt söka men helt utan framgång.
Läste i en tråd något om att Mikael Nilsson får speltid för en hållhake eller något han har på Lagerbäck. Någon som kan förklara detta för mig?
Kan ha varit jag som sagt det Om man sett landslagets matcher detta år samt förra året så är en hållhake troligtvis enda anledningen att Nilsson fått fortsatt förtroende trots pinsamma insatser
Citera
2009-10-14, 22:42
Medlem
NoTruces avatar
En tanke bara. Varför kan inte Sverige skita i fyrbackslinje och köra 3-4-3 i stället? Nu när M. Nilsson lämnar kommer det ju bli svårt att hitta en ersättare till denne fantastiske fotbollsgosse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in