2009-06-12, 14:20
Medlem
SexyBeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattrang
Många kloka ord, fråne klok person verkar det som.

Om vi börjar bakifrån så ser jag gärna att vi plockar in en ung målvakt som tredje alternativ bakom Isak och Eddie/Alvbåge

ytterbackar så tror jag att Adam J och Behrang är framtiden, men Adams offensiva kvaliteter måste höjas, men han är ung och det kommer,

Mellberg håller 3 år till och jag pushar också för Granqvist alternativt Bjärsmyr.

I min 4-5-1 uppställning så ser jag i dagsläget Anders Svensson och Kim bakom Viktor Elm.
På kanterna har vi problem, men en frisk Johan E och Samuel Holmén/Rasmus Elm kämms som bra alternativ.
På topp kommer Zlatan vara ohotad i många år, om han bara vill.

Om vi antar att Sverige inte tar sig till VM så ska förstås en stor del av laget bort direkt, siffran inom parentes indikerar hur många år spelare är vid EM 2012:
Anders Svensson (36)
Daniel Andersson (35)
Mikael Nilsson (32)
Petter Hansson (36)
Henrik Larrson (41)
Christian Wilhelmsson (33)
Majstorovic (35)
Olof Mellberg (35)

Med tanke på att de enda av dessa spelare som inte har retarderat i utvecklingen är Majstorovic och Mellberg så bör resten tacka för sig samma dag som vårt misslyckande blir fullbordat. Håller M & M en fortsatt hög nivå skulle de kunna fortsätta om ingen annan mittback behagar att utvecklas.

Skulle vi däremot ta oss till VM så bör samtliga förutom möjligtvis Andersson, Hansson och Larsson stanna.

Jag ser knappast Adam Johansson som någon framtidsback, han är hyffsad men knappast mer än så.

Det är lite kul att se hur folk åsikter förändras efter en landskamp. Tidigare skrek sig folk hesa om Rasmus Lindgren, när han sedan fick chansen utan att göra något större intryck glömdes han bort och nu är det istället bröderna Elm som ska vara självskriva i startelvan.

Proceduren lär upprepas med Goitom. Han får en chans, tar den inte och är sedan bortglömd.
Citera
2009-07-20, 21:39
Medlem
Kommer Lagerbäck våga ta ut ynge spelare i kommande VM-kval?

Efter att ha sett Sverige spela gudomlig fotboll I U21 EM, så måste ju frågan ställas:

Kommer Lagerbäck satsa på någon av dom spelarna?

Jag tror tyvärr inte det. Lagerbäck är känd att lita på sina gamla gubbar, och han kommer nog köra med dem in i det sista.

Fan va skönt det vore att inte se Fet-Svensson, Micke Nilsson, Sid-leds Danne, pastej Mellberg i Landslaget igen.

Även Henrik Larsson vore skönt om han sluta för gott.
Citera
2009-07-20, 22:54
Medlem
Jochen-s avatar
Fetglöm. Det skulle vara att riskera jobbet för enligt han själv förmodligen.
Citera
2009-07-20, 23:26
Medlem
Kung_Ingentings avatar
1. Det finns trådar om både landslaget och Lagerbäck.

2. Om någon ska lyssna på dig kanske du inte ska plocka bort vår i särklass bästa back bara för att han råkar vara lite äldre..
Citera
2009-07-20, 23:41
Medlem
Pumpkings avatar
Kom igen, Elm x2 och Berg är redan inne. Ska de plocka in Robin Söder som spelat en allsvensk säsong eller vad är det du vill?
Citera
2009-07-20, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Kom igen, Elm x2 och Berg är redan inne. Ska de plocka in Robin Söder som spelat en allsvensk säsong eller vad är det du vill?

var det svårt att förstå vad jag vill? Tycker du sverige har spelat bra de senaste 3-4 åren där dom i princip haft samma lag? In med flera nya namn.
Citera
2009-07-20, 23:51
Medlem
BridgeRocks avatar
Så stora förändringar brukar inte vara det smartaste man kan göra. 2-3 spelare går kanske att byta ut. Men en så stor del i viktiga matcher, njaa, det kräver sin man!
Citera
2009-07-21, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BridgeRock
Så stora förändringar brukar inte vara det smartaste man kan göra. 2-3 spelare går kanske att byta ut. Men en så stor del i viktiga matcher, njaa, det kräver sin man!

vad har vi att förlora? VM kvalet ser nästan kört ut ändå.
Citera
2009-07-21, 00:06
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
vad har vi att förlora? VM kvalet ser nästan kört ut ändå.
Nästan ja. Chansen finns fortfarande, då kör man med det bästa laget.
Citera
2009-07-21, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phas
Nästan ja. Chansen finns fortfarande, då kör man med det bästa laget.

du tycker alltså han spelar det bästa laget nu? Det kan jag inte hålla med om.
Citera
2009-07-21, 02:44
Medlem
Juleskums avatar
Johan Dahlin
Mikael Lustig Rasmus Bengtsson Mattias Bjärsmyr Emil Johansson
Rasmus Elm Gustav Svensson Pontus Wernbloom Emir Bajrami
Marcus Berg Ola Toivonen

Elm och Berg har båda redan en plats i a-landslaget, vilka andra skulle kunna gå in och göra ett bättre jobb? Ingen.
Citera
2009-07-21, 02:49
Medlem
Jag vill, i alla blygsamhet, flika in i den här tråden och säga att jag tycker Daniel Andersson spelar en fantastiskt inspirerande fotboll och att det är en ära bara att få beskåda Danne när han dominerar i den svenska landslagsdräkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in