2007-03-24, 13:30
Medlem
Haha, skrattade när jag läste Banks krönika nyss:

"Elmander sköt Andreas Isaksson i ansiktet (är det där ett gammalt Djurgårds-skämt de kör?),"

För er som inte fattar så var det Kim Källström som sköt Isaksson i skallen på en träning under VM i somras och Källström har spelat i Djurgården.
Citera
2007-03-24, 13:47
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Haha, skrattade när jag läste Banks krönika nyss:

"Elmander sköt Andreas Isaksson i ansiktet (är det där ett gammalt Djurgårds-skämt de kör?),"

För er som inte fattar så var det Kim Källström som sköt Isaksson i skallen på en träning under VM i somras och Källström har spelat i Djurgården.
Jennifer Wegerup om Elmanders Isaksson-knock: "Är det något spelarna lär sig i franska lag?". Banks kommentar var roligare. Personligen tror jag det är Djurgårdarnas sätt att hälsa på varandra.
Citera
2007-03-24, 13:54
Medlem
Morientess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Jennifer Wegerup om Elmanders Isaksson-knock: "Är det något spelarna lär sig i franska lag?". Banks kommentar var roligare. Personligen tror jag det är Djurgårdarnas sätt att hälsa på varandra.
Vilket ensamt bevisar att Wegerup är värdelös som krönikör.
Citera
2007-03-24, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morientes
Vilket ensamt bevisar att Wegerup är värdelös som krönikör.

Nej, hon är inget vidare. Det är lite lustigt annars hur sportkrönikörerna ofta skriver med samma vinkel. Minns under skid-VM när alla slalomherrar åkte ur. Då var det typ tre tidningar som använde textraden "Än slank han hit, och än slank han dit" från Prästens lilla kråka.
Citera
2007-03-24, 14:05
Medlem
Shuyins avatar
Är det bara jag som spyr över Sportbladets förstasida just nu?

Visst, kul att Zlatan är tillbaka men 'bevakningen' är ju löjlig.

Kanske lite off topic, men intressant att som för någon månad sedan så hade man en "Zlatan - vi behöver dig inte" rubrik.

Vet vi ens något om Nordirland? Det vore roligare med sådan info, i alla fall enligt mig..
Citera
2007-03-24, 19:33
Medlem
vinbras avatar
Vad tror ni det blir för startelva mot Nordirland?
Kan tänka mig att de allsvenska spelarna står rätt lågt i kurs då de saknar matchtempo. Tror tyvärr också att Rami sitter löst av samma anledning, kombinerat med att Isaksson nu har börjat få speltid. Den vandrande depressionen lär dock få chansen då vi inte har mycket att välja på i den positionen.

Trolig uppställning enligt mig:

Isaksson
Nilsson-Hansson-Mellberg-Edman
Chippen-Depp Andersson-Källström-Ljungberg
Zlatan-Elmander
Citera
2007-03-24, 20:03
Medlem
Linkzies avatar
Hoppas Zlatans form håller sig i landslaget också... Det vore synd om han inte lyckades i landslaget... Det finns ju fall där spelare är ruskigt duktiga i klubblaget men i det närmaste osynliga när de drar på sig landslagströjan eller tvärtom. Hoppas Zlatan inte är den typen av spelare );.

Men jag borde egentligen inte oroa mig. När Zlatan var i form (Ajax, hans första säsong i Juve) då presterade han också för landslaget. Men sedan kom han svacka och han sög, både landslagsmässigt och klubblagsmässigt... Jag hoppas att jag har rätt, för som Zlatan spelar i Inter just nu... Det är en jävla tillgång det! Vore synd om den gick förlorad.
Citera
2007-03-24, 22:45
Medlem
vinbras avatar
Spanien går mot seger (2-0-ledning och en dansk utvisad), illa illa. Nu lär vi få sikta på att hålla Danmark bakom oss.
Citera
2007-03-24, 23:04
Medlem
NoTruces avatar
Zlatans toksmidiga passning till den svenska journalistkåren

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=647&a=632147

Citat:
Du har en helt annan spelglädje än under förra säsongen, vad är det som hänt?

/... Sedan har man fått slippa prata med er ... /

Han hymlar i alla fall inte ...
Citera
2007-03-25, 12:34
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Spanien går mot seger (2-0-ledning och en dansk utvisad), illa illa. Nu lär vi få sikta på att hålla Danmark bakom oss.

Vi behöver ju inte bry oss om det, då vi kommer vinna resternade kvalmatcher.
Citera
2007-03-25, 17:06
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Är det bara jag som spyr över Sportbladets förstasida just nu?

Visst, kul att Zlatan är tillbaka men 'bevakningen' är ju löjlig.

Kanske lite off topic, men intressant att som för någon månad sedan så hade man en "Zlatan - vi behöver dig inte" rubrik.

Vet vi ens något om Nordirland? Det vore roligare med sådan info, i alla fall enligt mig..

Välkommen till Aftonblaskan.

Lite OT kan det jämföras med att ena veckan ha en kampanj för att sänka bensinskatten och andra veckan ha en kampanj för att minska klimatförändringarna.*

* Nej, jag har inte gått på myten.
Citera
2007-03-26, 00:53
Medlem
mirhos avatar
Nordirland ligger 47:a på FIFAs rankinglista och deras farligaste gubbe (Healy) spelar i Leeds, som ligger sist i engelska division 1. Det borde säga det mesta.

Sen har dom haft lite flyt i kvalet men det är klart att Sverige kommer köra över dom totalt.

Och nej, jag underskattar inte Nordirland, dom ÄR usla.

Men nu vet vi ju att vad som helst kan hända i det här kvalet:
Kazakstan - Serbien 2 - 1
Norge - Bosnien 1 - 2
(notera också att Bosnien saknade 13 av sina bästa spelare som protesterade mot fotbollsförbundet)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in