2009-09-25, 11:57
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
neej verkar som bögen henke ska spela i landslaget igen

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/landslagsfotboll/landslaget/article5852969.ab

Kan inte gubbhelvetet bara lägga av?
Citera
2009-09-25, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen

verkar inte så, fy fan zlatan och henke funkar kasst tillsammans, men nu vet man ju att det blir så.
Citera
2009-09-25, 13:18
Medlem
Citat:
verkar inte så, fy fan zlatan och henke funkar kasst tillsammans, men nu vet man ju att det blir så.

Löjligt påstående! Vem som Zlatan har spelat med i landslaget tycker du han har passat bättre med då?

Jag kan inte säga att det känns särkillt bra att en 38-åring som nyss varit skadad går rätt in i vår landslagstrupp men som läget är nu känns det ändå oundvikligt. Zlatan hoppas och tror vi ju såklart kommer till spel, Elmander har nu fått nöta lite bänk men gjorde mål i veckan i sitt inhopp, Berg verkar helt under isen i HSV, Rosenberg är precis tillbaka från sin långtidsskada.. Namn som ligger strax under där som Hysén och Goitom går båda skadade. Återstår då av de som vart med på sistonde gör väl egentligen bara Toivonen som haft det tyngre på slutet i PSV han också. Jag väljer Larsson framför Toivonen till den här matchen på Parken! Förutom dessa nämnda är det väl bara Prica som går bra i Rosenborg kvar eller har jag glömt några vettiga alternativ?
Citera
2009-09-25, 14:20
Medlem
Fotzens avatar
Citat:

Å andra sidan förstår man ju Henke. Killen har inget liv efter fotbollen.
Han lär ju inte få fitta då han är gift, han knarkar inte, dricker inte, röker inte. Är väl knappt läskunnig. Är väl bara att sitta och hoppas på att han hittar något annat intresse, typ innebandy.
Citera
2009-09-25, 23:19
Medlem
MoogBeats avatar
Jaha, otack är världens lön. Efter allt Henke gjort och betytt för landslaget så får han bara skit. Visst, han är 38 år, men kom inte och säg att han inte kan tillföra något med sin rutin när det i övrigt ser skralt ut på anfallsfronten. Undrar om folk kommer att klaga på Z lika mycket när han närmar sig slutet på karriären? Många fotbollssupportrar och fotbollsintresserade har jävligt kort minne och glömmer lätt prestationer som har betytt mycket. Idag hyllar alla Zlatan för att han är en av världens bästa spelare, men hur blir det när Z är 35 och inte hänger med lika bra längre? Då lär det inte vara många som bryr sig om klacken mot Italien eller kanonen mot Bulgarien längre. Då lär vi få höra samma klagosång som vi hör nu. Visst kan man ge befogad kritik, men att visa respekt mot gamla hjältar är tydligen för mycket begärt.
Citera
2009-09-25, 23:25
Medlem
RaxXzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
QUOTE.

+1
Citera
2009-09-26, 01:15
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Jaha, otack är världens lön. Efter allt Henke gjort och betytt för landslaget så får han bara skit. Visst, han är 38 år, men kom inte och säg att han inte kan tillföra något med sin rutin när det i övrigt ser skralt ut på anfallsfronten. Undrar om folk kommer att klaga på Z lika mycket när han närmar sig slutet på karriären? Många fotbollssupportrar och fotbollsintresserade har jävligt kort minne och glömmer lätt prestationer som har betytt mycket. Idag hyllar alla Zlatan för att han är en av världens bästa spelare, men hur blir det när Z är 35 och inte hänger med lika bra längre? Då lär det inte vara många som bryr sig om klacken mot Italien eller kanonen mot Bulgarien längre. Då lär vi få höra samma klagosång som vi hör nu. Visst kan man ge befogad kritik, men att visa respekt mot gamla hjältar är tydligen för mycket begärt.

Håller med helt. Visst hade man önskat att någon av de yngre anfallare kunde ta platsen bredvid Zlatan, men med tanke på att de flesta är ur form så är nog Henke ett bättre alternativ. Vi kommer garanterat få nytta av hans rutin och spelförståelse när vi ska möta Danmark. En spelare som vet vad det handlar om att spela denna typ av matcher.
Citera
2009-09-26, 01:46
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Så trist att du ska såga en av våra stora fotbollsikoner, var är kärleken?
Citera
2009-09-26, 15:23
Medlem
Nahibos avatar
Citat:

Samtidigt så kan man inte leva på gamla meriter. Visst att hans rutin och erfarenhet är viktig men han har inte något högt tempo i kroppen och dels så hänger hans ben inte med lika mycket som tidigare.
Det är skillnad på Z och henke som fotbollsspelare även, Zlatan är den där spelaren som kan göra det oväntade och om han fortfarande levererar sådana mål när han är 35 så är det självklart att han är en kille att räkna in när man tar ut landslagstruppen medans henke är en kille som "har bra blick för spelet och jobbar hårt för att öppna upp ytor för andra spelare". Det är bra men det är inte så mycket mer än det.

Skulle bli skitglad om henke avgjorde mot danmark och jag skulle hoppa omkring som alla andra på puben och krama svettiga killar som har druckit för många öl, men om någon frågar mig om jag vill ha henke i landslaget så skulle jag säga att nej, det vill jag inte.
Citera
2009-09-26, 15:30
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Zlatan är den där spelaren som kan göra det oväntade och om han fortfarande levererar sådana mål när han är 35 så är det självklart att han är en kille att räkna in när man tar ut landslagstruppen medans henke är en kille som "har bra blick för spelet och jobbar hårt för att öppna upp ytor för andra spelare".
Så det där med att fotboll är ett lagspel har helt undgått dig? Att ett mål av Holmén från en yta som Henke har öppnat upp är lika mycket värt som ett mål som Zlatan har gjort genom att dribbla upp 14 danskar på läktaren är också nått du har missat?

EDIT: Fast resten av din post är välskriven och genomtänkt måste jag säga.
Citera
2009-09-26, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fusilier
Så trist att du ska såga en av våra stora fotbollsikoner, var är kärleken?

Det är samma filurer som vill byta ut hela landslaget mot u21 spelarna och tror att det skulle fungera

Att folk kan tycka Berg är bättre än Henke är för mig en gåta, får hoppas Berg tar ett steg till men i nuläget håller han inte mer än som en inhoppare..
Citera
2009-09-26, 17:26
Medlem
Niths avatar
lol det är match NU inte för 5 år sedan när han var ung! oj mendade 33
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in