2009-09-10, 13:31
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
3-5-2 verkade ju inte bli speciellt långvarigt.. Men det kan ju mycket väl bli en comeback av det när Henke är tillbaka. Svårt att bänka Elmander och Zlatte är ju ganska gjuten.

Isaksson
Mellberg - Majstorovic - Hansson
Nilsson - Svensson - Larsson - Källström - Safari
Elmander - Ibrahimovic

Sen kommer ju yttrarna bli ganska tröttkörda, vilket löses med utmärkt backup i Holmén, Elm, S. Larsson.

Dock vet jag inte om det kommer se mycket vackrare ut ;P Men jag tror nog att det skulle funka i längden. Alltid svårt att få det att få det att funka direkt i en match dock, och nu är kanske inte riktigt rätt läge att rulla på startpositionerna.
Men Henke känner ju jag kommer sättas in någonstans, så det skulle inte förvåna mig.

3-5-2 är dött och begravet. Finns inte en chans att gubben dammar av det!
Citera
2009-09-10, 13:39
Medlem
Citat:
Men Lagerbäck har väl aldrig varit den som gått på dagsform heller. Och det verkar ju uppenbarligen löna sig i längden, det vi ser den statistik rodeoturken presenterar.. Imponerande minst sagt!

Om man vill fortsätta kolla statistik och historik kan man också lägga till att sedan finalen -58 fram till EM 2000 kvalificerade sig Sverige till 5 mästerskap(6 om man räknar med EM -92 där dock Sverige var direktkvalificerade). 5 inkvalade mästerskap under denna 40 års tid... 5 inkvalade mästerskap under 8 års tid med start -00. Statistik säger ju som sagt inte allt men en liten bild till nån ger det alltid!
Citera
2009-09-10, 14:40
Medlem
Centrums avatar
Jag tror att Sverige tar sig till Vm visst,visst. MEN jag förstår inte förbundskaptenen Lasse L resonemang att de spelar bra fotboll mot Malta.

Klaga inte på mig när Sverige åker ut i gruppspelet eller åttondelen. Enligt mig så behövs det en ny spelide i landslaget med snabbt passningsspel och att våga gå framåt från början oavsett motstånd.
Citera
2009-09-10, 14:42
Medlem
Centrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodeoturken
Ja du personifierar precis vad jag beskrev i mitt förra inlägg med medgångssupportrar. Med ditt sätt att se på fotboll skulle inte lite sämre lag ha några supportrar alls, alla skulle skockas kring Man Utd, Spanien, Barcelona och liknande. Det är såna som dig som börjar hålla på Arsenal, sen går över till Chelsea och i nuläget är det Man City som gäller eller?

Pff knappast jag är bara missnöjd,, Med all rätt
Citera
2009-09-10, 15:28
Medlem
funerals avatar
Tror trots allt på seger om en månad i Danmark genom rent jävla kämpande....dock blir det kryss hemma mot Albanien i sista matchen.
Citera
2009-09-10, 15:42
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centrum
Jag tror att Sverige tar sig till Vm visst,visst. MEN jag förstår inte förbundskaptenen Lasse L resonemang att de spelar bra fotboll mot Malta.

Klaga inte på mig när Sverige åker ut i gruppspelet eller åttondelen. Enligt mig så behövs det en ny spelide i landslaget med snabbt passningsspel och att våga gå framåt från början oavsett motstånd.

Det har vi ju inte spelarmaterial till. Inte många lag/länder som klarar av att dominera på det sättet.
Citera
2009-09-10, 15:50
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Det har vi ju inte spelarmaterial till. Inte många lag/länder som klarar av att dominera på det sättet.

Försöka går ju, behöver inte göra det i kvalet men vafan.
Mr.Lagerbäck ställer upp med samma spelare oavsett kval eller tränningsmatch. Testa något nytt gör vafan som helst.
Nu är det långa bollar på en idiot längst fram som bara kan springa(Elmander)
och Zlatte som inte gör ett skit.
Citera
2009-09-10, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Försöka går ju, behöver inte göra det i kvalet men vafan.
Mr.Lagerbäck ställer upp med samma spelare oavsett kval eller tränningsmatch. Testa något nytt gör vafan som helst.
Nu är det långa bollar på en idiot längst fram som bara kan springa(Elmander)
och Zlatte som inte gör ett skit.

Om det är nån som är kreativ så är det just Zlatan. Han har gjort ALLT i detta kval förutom mål.
Citera
2009-09-10, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Centrum

Alla lag som just nu är tvåa i sin grupp skulle slå Sverige 9 ggr av 10. FÖrstår inte hur folk kan vara så optimistiska.
Citera
2009-09-10, 16:18
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebarovic
Alla lag som just nu är tvåa i sin grupp skulle slå Sverige 9 ggr av 10. FÖrstår inte hur folk kan vara så optimistiska.
Slovenien och Grekland också?
Citera
2009-09-10, 16:21
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Slovenien och Grekland också?

Irland och Norge också antar jag :P

Vi kommer omöjligt bli sämsta tvåor iaf.. Skönt att vi slipper det. Den platsen är vigd åt Norge. Tvåa i sin grupp med 2 vinster, 4 oavgjorda och 2 förluster imponerar ju verkligen inte.
Citera
2009-09-10, 16:33
Bannlyst
Synd att det var Norge som rök som sämsta tvåa. Hade ju varit mycket bättre om typ Frankrike gjorde det eller något

Fast skulle iof. inte förvåna mig om FIFA hade bytt regeln om nu Frankrike var på väg att bli sämsta tvåa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in