2009-08-28, 22:57
Medlem
Chilimans avatar
Jag lämnar denna tråd nu, för jag kommer bara åka på obefogad skit av analtänkande tråktaktiker, och jag har roligare sätt att tillbringa helgen på. Så ni behöver inte bry er om att svara mig, jag orkar inte diskutera någonting som egentligen bara är en sport och inte så viktigt.. men ha det så bra, och heja Sverige, nu är det vinst som gäller, något som lagersson visat att dom är riktigt bra på!
Senast redigerad av Chiliman 2009-08-28 kl. 22:59.
Citera
2009-08-28, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chiliman
Ok, hemma från jobbet nu, tänkte försöka svara lite, men jävlar vad upprörda ni blev? Kul att vi inte alla tycker samma.

Zlatan har gått från Ajax, till Juventus, till Inter, till Barca.. Anders gick från Elfsborg, till Southampton och tillbaks till Elfsborg. Du ser skillnaden va? A.S. hade det briljanta passningsspelet i sig redan då, det måste du väl ändå hålla med om? Eller tyckte du då att han var en värdelös mittfältare som bara sprang runt och trixade och inte kunde läsa spelet? Att han sen har tappat i vissa delar av spelet, medan passningspelet och spelsinnet finns kvar, innebär för mig att han var bättre förr, när alla delarna var på topp. Att han hittar några fler passningar idag beror väl mer på att han har mer erfarenhet, inte att han är bättre överlag idag, eller? Zlatan däremot, eftersom du väljer att jämföra med honom, blir ju bättre på allt för varje år som går, vilket innebär att han inte är på toppen av sin karriär än om du frågar mig, men han är väldigt nära.

Att säga att Anders inte var bra på mer än frisparkar i Asien är ju bara märkligt. Sen verkar det som att vi har olika uppfattning om vad fotbollsunderhållning är. Själv ser jag hellre en match i Liga de Estrellas än Italien, för att det är roligare att se på fotboll som spelas med fokus på hjärta istället för hjärna, men det är jag. Eller att jag hellre ser Sveriges Alandslag styras av några som inte förordar kryss så fort möjligheten finns.

I diskussionen som du syftar till om A.S peak berättade jag hur jag såg på H.L:s karriär, bläddra dit.

Jag tycker att Anders har gjort riktigt starka matcher framför allt i AS, och att han visat att han klarar av att ta hand om mittfältet på ett ännu bättre sätt under dom senaste veckorna. Och framför allt så finns det ju idag ingen fullvärdig ersättare i hans position. Sen borde du väl vara glad att ännu en tycker att han förtjänar en plats i startelvan? Jag klarar av att stå för att jag hade fel.

Jag har aldrig jämfört Svenssons talang med Zlatans talang till en början..
Ok kan fråga så här för att försöka göra det lätt för dig (förhoppningsvis).. du ser inga särkillda egenskaper Anders Svensson har visat upp senaste åren som saknades totalt runt -02?? Hoppas du svarar lite mer givande än erfarenhet...

Citat:
Jag tycker att Anders har gjort riktigt starka matcher framför allt i AS, och att han visat att han klarar av att ta hand om mittfältet på ett ännu bättre sätt under dom senaste veckorna.

Om det är din motivering till varför Svensson i dina tankar gått från "han ska ur landslaget" till "han är given i startelvan" känns det ju ganska udda.
Följde du ingen fotboll innan dessa senaste veckor eller hade du någon du höll före Svensson som har underpresterat sedan dess eller? Jag förstår inte vad du har sett dessa senaste veckor som du inte kunnat se tidigare?

Citat:
Det var då han gjorde det där irrationella som vi ju alla i ärlighetens namn älskar. Snurrfinter, fantastiska skruvar osv osv.. Det var alltså då som jag tycker att han hade sin peak, för det är när man är som roligast att se på som man har sin peak

Detta fantastiska påstående! Det var förövrigt enda gången jag drog upp Zlatan i förra inlägget, jag jämförde honom inte med Svensson som du vräkte ur dig. Tidigare årgången av Zlatan sysslade ju betydligt mer med "det irrationella som vi ju alla i ärlighetens namn älskar" än vad dagens Zlatan gör. Dagens Zlatan bjuder på en del godis också men är ju betydligt mer direkt i sitt spel så hur kan du enligt dina kriterier hävda att han är nära sin peak nu??
Citera
2009-08-28, 23:39
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Zlatan har gått från Ajax, till Juventus, till Inter, till Barca.. Anders gick från Elfsborg, till Southampton och tillbaks till Elfsborg. Du ser skillnaden va? A.S. hade det briljanta passningsspelet i sig redan då, det måste du väl ändå hålla med om?

Jag håller verkligen med om att A. Svensson har tappat rejält när det gäller det offensiva jämföret med VM 2002 och innan. Då var ha ett rejält hot som löpte mer och hittade lägen för sitt grymma skott. Det var ju förfan Anders som tog oss till VM. På senare år så har han gått ner sig en del vilket bevisas av att han spelar i allsvenskan i stället för La liga eller PL, den som påstår något annat lever inte i verkligheten. I landslaget är han ändå given, tyvärr får jag väl säga även fast jag gillar "taco".
Citera
2009-08-29, 09:43
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Tack, det visar att vi tycker olika, förklara dig gärna. När är man bäst som fotbollsspelare tycker du? När kroppen kan men hjärnan inte alltid hänger med, eller när hjärnan kan, men kroppen inte alltid hänger med?

*edit, eller finns det en gräns, där båda sakerna coexisterar? Och är det just då man har sin peak?

Ja, vem som helst fattar väl att man är som bäst när man spelar fotboll som bäst. Sen om det beror på att man är snabb i vändningarna eller har mycket rutin, det har ingen betydelse.
Citera
2009-08-31, 01:38
Medlem
verkar som flashback forum gillar lagerbäcks tråkspelare och taktik. Vad är argumentet för? Att vi går till vm? Nej det ser vi ändå inte ut att göra så vad försvarar ni egentligen?
Citera
2009-08-31, 02:34
Medlem
Svensson är Sveriges överlägset bästa centrala mittfältare, den synen verkar vara mycket mer grummlig nu när han inte längre är "taste of day" som han var 2002.

Det är som när Mats Olsson skrek efter Rajalaksoo till EM 08. Folk jag snackar med(utan något direkt fotbollsintresse, men som slötittar på AS o landslaget) vill ha förändring, jämt, utan att direkt tänka på om spelaren är håller på den här nivån, huvudsaken är att han ska vara ny och spännande.
Citera
2009-08-31, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bnnbl
Svensson är Sveriges överlägset bästa centrala mittfältare

Rasmus Elm är ju bättre.
Citera
2009-08-31, 03:39
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
verkar som flashback forum gillar lagerbäcks tråkspelare och taktik. Vad är argumentet för? Att vi går till vm? Nej det ser vi ändå inte ut att göra så vad försvarar ni egentligen?

Allt i egna händer, så länge vi vinner så går vi vidare. Sen så vad är det du klagar på exakt? Bara att Lagerbäck ska bort? Sen anställa vem? Det är inte direkt så att vi ger tränare drömlöner som lockar de stora namnen.
Brukar du ens gå på Sveriges matcher eller följa dem? Jag gissar på att du följer landslaget genom aftonbladet. Då kan du läsa Banks krönika om efter finlandsmatchen.

Citat:
Rasmus Elm är ju bättre.
Nja...men Rasmus Elm är talang och framtidsspelare. Han är riktigt grym nu också. Att säga att ena är bättre än andra då de har lite olika positioner är lite fel.
Citera
2009-08-31, 09:44
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Rasmus Elm är ju bättre.
Rasmus Elm är inte en bättre central defensiv mittfältare.
Citera
2009-09-02, 22:40
Medlem
Någon som vet var de kommer slagga när de kommer till Budapest??
För en som bor här är detta den största helgen på lääänge...
Citera
2009-09-02, 22:57
Medlem
NirvanAs avatar
Är det bara jag *handen på hjärtat* som vill att sverige ska förlora så att sannorlikheten att lagerbäck får sparken ökar markant?
Citera
2009-09-02, 23:42
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är det bara jag *handen på hjärtat* som vill att sverige ska förlora så att sannorlikheten att lagerbäck får sparken ökar markant?
Landsförrädare. Egoistiska skitunge. Börja stava Sverige med sett stort S också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in