Citat:
Ursprungligen postat av Chiliman
Ok, hemma från jobbet nu, tänkte försöka svara lite, men jävlar vad upprörda ni blev? Kul att vi inte alla tycker samma.
Zlatan har gått från Ajax, till Juventus, till Inter, till Barca.. Anders gick från Elfsborg, till Southampton och tillbaks till Elfsborg. Du ser skillnaden va? A.S. hade det briljanta passningsspelet i sig redan då, det måste du väl ändå hålla med om? Eller tyckte du då att han var en värdelös mittfältare som bara sprang runt och trixade och inte kunde läsa spelet? Att han sen har tappat i vissa delar av spelet, medan passningspelet och spelsinnet finns kvar, innebär för mig att han var bättre förr, när alla delarna var på topp. Att han hittar några fler passningar idag beror väl mer på att han har mer erfarenhet, inte att han är bättre överlag idag, eller? Zlatan däremot, eftersom du väljer att jämföra med honom, blir ju bättre på allt för varje år som går, vilket innebär att han inte är på toppen av sin karriär än om du frågar mig, men han är väldigt nära.
Att säga att Anders inte var bra på mer än frisparkar i Asien är ju bara märkligt. Sen verkar det som att vi har olika uppfattning om vad fotbollsunderhållning är. Själv ser jag hellre en match i Liga de Estrellas än Italien, för att det är roligare att se på fotboll som spelas med fokus på hjärta istället för hjärna, men det är jag. Eller att jag hellre ser Sveriges Alandslag styras av några som inte förordar kryss så fort möjligheten finns.
I diskussionen som du syftar till om A.S peak berättade jag hur jag såg på H.L:s karriär, bläddra dit.
Jag tycker att Anders har gjort riktigt starka matcher framför allt i AS, och att han visat att han klarar av att ta hand om mittfältet på ett ännu bättre sätt under dom senaste veckorna. Och framför allt så finns det ju idag ingen fullvärdig ersättare i hans position. Sen borde du väl vara glad att ännu en tycker att han förtjänar en plats i startelvan? Jag klarar av att stå för att jag hade fel.
Jag har aldrig jämfört Svenssons talang med Zlatans talang till en början..
Ok kan fråga så här för att försöka göra det lätt för dig (förhoppningsvis).. du ser inga särkillda egenskaper Anders Svensson har visat upp senaste åren som saknades totalt runt -02?? Hoppas du svarar lite mer givande än erfarenhet...
Citat:
Jag tycker att Anders har gjort riktigt starka matcher framför allt i AS, och att han visat att han klarar av att ta hand om mittfältet på ett ännu bättre sätt under dom senaste veckorna.
Om det är din motivering till varför Svensson i dina tankar gått från "han ska ur landslaget" till "han är given i startelvan" känns det ju ganska udda.
Följde du ingen fotboll innan dessa senaste veckor eller hade du någon du höll före Svensson som har underpresterat sedan dess eller? Jag förstår inte vad du har sett dessa senaste veckor som du inte kunnat se tidigare?
Citat:
Det var då han gjorde det där irrationella som vi ju alla i ärlighetens namn älskar. Snurrfinter, fantastiska skruvar osv osv.. Det var alltså då som jag tycker att han hade sin peak, för det är när man är som roligast att se på som man har sin peak
Detta fantastiska påstående! Det var förövrigt enda gången jag drog upp Zlatan i förra inlägget, jag jämförde honom inte med Svensson som du vräkte ur dig. Tidigare årgången av Zlatan sysslade ju betydligt mer med "det irrationella som vi ju alla i ärlighetens namn älskar" än vad dagens Zlatan gör. Dagens Zlatan bjuder på en del godis också men är ju betydligt mer direkt i sitt spel så hur kan du enligt dina kriterier hävda att han är nära sin peak nu??