2012-05-13, 14:31
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Tycker fan Ivo Pekalski borde vara där och nosa på en plats i truppen, så fantastiskt bra som han har varit i vår. Synd bara för Ivos del att innermittfältet kanske är den plats i landslagen med bredast konkurrens. Sen har Durmaz gjort en kanonvår, så möjligt att hans finns nånstans i Hamréns bakhuvud. Fast det blir nog inga skrällar, och hursomhelst hade dessa eventuella skrällar inte fått spela något i EM ändå.

Är bara så jäkla skraj att Polen skulle lyckas "sno" Ivo från Svenska Landslaget. Vore oerhört skönt om han kunde ha spelat någon tävlingslandskamp i blåvitt så man slipper oroa sig. För det är en spelare vi kommer ha väldigt stor nytta av i framtiden, det är jag säker på. Bara han slipper skador så.
Freudiansk felsägning?
Citera
2012-05-13, 14:32
Bannlyst
Den gången danmark gick o vann 1992 var de inte förberedda.
Balkankrig o danskarna kom in som reserver.Det jag menar är att det inte alltid måste vara de erfarnaste spelarna utan de psykiskt gladaste lagbygget som plötlsig deltagare.
Därför tycker jag man byter ut zletna ola toivonen o formtappade hysen mot mjällbys erton fejullahu
och varför inte ivo pekalski .
Vad skulle vi tjäna på det täker ni?
De är inte kartlagda av motståndarna
Zlatan o gänget får en nytändning
Plötsligt kommer bollen rätt på zlatans fötter och nya sätt att anfalla ett nytt sverige.
Men tyvärr är sveriges största akilleshäl förmågan att våga tänka nytt snabbt. Vi spelar hellre med en skadad elmander en formsvag hysen än tänker nytt.
Citera
2012-05-13, 14:43
Medlem
Jamaicamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Visst är det tråkigt men Sveriges chanser minskar ju nu inte alls ,för det finns ju många andra bra spelare ändå att ersätta Elmander med.Personligen så skulle jag vilja att Alaxander Gerndt skulle få en chans istället för John Guidetti som är favoriten som en ersättare ,sen varför inte Hysén ,så någon kris är det inte.
Du är inte lite naiv du...
Citera
2012-05-13, 15:11
Bannlyst
Guidetti Seb Larsson också skadade? Hur går det med dom?
Det här öppnar verkligen för Guidetti, hoppas han kan slå igenom detta EM.

Har aldrig gillat Elmander riktigt, är ingen jantesvensk som tycker att den bästa spelaren är den som jobbar hårdast, men fan han behövs verkligen.

Då kallar Hamren in Rosenberg gissar jag?

Tidigare så var väl Guidetti 4:e valet va?
Så om vi ska ha 3 anfallare i start elvan, en CAM (zlatan) guidetti och toivonen på topp. Hur ser det ut tro?
Citera
2012-05-13, 15:17
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/em2012/article14820885.ab
Elmander skadad, bläddra ner så hittar ni en lista på fler skadade.

Ser inte alls bra ut. Elmander kommer saknas, men det öppnar för en hungrig Guidetti. Sebastian Larsson bara måste vi ha dock.

Isaksson spelade inte alls bra i PSV.

Fan ser inte bra ut
Citera
2012-05-13, 15:19
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Ja.. Det här blev ju lite problematiskt. Som jag ser det så finns det egentligen 3 alternativ här om man ska se det ur Hamréns synvinkel.

1. Skrällen som har nämts här är ju att Ranegie tas in och ersätter Elmander rakt av, det är väl måttligt troligt, men däremot är jag inte lika skeptisk till om han skulle klara av det som ni andra är. Ranegie är faktiskt snabbare och rörligare än dom flesta tror.
2. Rosenberg tas in i truppen och hux-flux så är han startspelare. Kanske inte så troligt heller med tanke på att han knappt har varit tänkt att tas ut i truppen ens..
3. Wernbloom går in och tar plats på topp. Inte en så dum idé heller, han är bättre i boxen än dom flesta tror och han är både hård och rörlig. Inte lika snabb som Elmander såklart men kanske bättre i boxen.

Vilken tror jag mest på? Ingen aning faktiskt.. Wernbloom kanske?

Och det här med sifferleken är ju klart överskattad. Även om Hamrén påstår att dom spelar 4-2-3-1 med Elm/Seb på kanten och Zlatan som den offensiva spetsen på mittfältet så går det ju inte förneka att det är extreeeeemt likt 4-4-2. Om det ser ut som 4-4-2, låter som 4-4-2 och luktar som 4-4-2 så är det 4-4-2.
Citera
2012-05-13, 15:26
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
3. Wernbloom går in och tar plats på topp. Inte en så dum idé heller, han är bättre i boxen än dom flesta tror och han är både hård och rörlig. Inte lika snabb som Elmander såklart men kanske bättre i boxen.

Vilken tror jag mest på? Ingen aning faktiskt.. Wernbloom kanske?
.
Tror du ärligt mest på att Hamrén väljer att ta Wernbloom som nia när Zlatan är tia? Framför Toivonen, Guidetti, Rosenberg och Hysén?
Citera
2012-05-13, 15:42
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Se och lära i hans ålder? Han är ingen lovande 20-åring. Han har ju annars en intressant spetsegenskap som kanske skulle kompensera de andra anfallarna bra.

Jag är dock lite inne på att bara ta ut fyra anfallare i Ibrahimovic, Toivonen, Guidetti och Hysén och sedan komplettera mittfältet med någon.

Se och lära är knappast kopplat till åldern, utan snarare tidigare erfarenhet och kvalitet för stunden.
Citera
2012-05-13, 15:44
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Se och lära är knappast kopplat till åldern, utan snarare tidigare erfarenhet och kvalitet för stunden.

Det är väl mer kopplat till om spelaren kan bli aktuell i framtiden igen och det bedömer jag inte att som Ranegie kommer att vara.
Citera
2012-05-13, 18:10
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daman23
Guidetti Seb Larsson också skadade? Hur går det med dom?
Det här öppnar verkligen för Guidetti, hoppas han kan slå igenom detta EM.

Har aldrig gillat Elmander riktigt, är ingen jantesvensk som tycker att den bästa spelaren är den som jobbar hårdast, men fan han behövs verkligen.

Då kallar Hamren in Rosenberg gissar jag?

Tidigare så var väl Guidetti 4:e valet va?
Så om vi ska ha 3 anfallare i start elvan, en CAM (zlatan) guidetti och toivonen på topp. Hur ser det ut tro?

Larsson opererade sig för att vara spelklar till EM så han rehabtränar väll eller försöker hålla sig i god form i alla fall.
Vad Guidetti gör vettefan, han behövde vila men hoppas han blir frisk, han hade väll fått nått virus som slog ut kraften i hans ena ben. Truppen tas ut imorgon då får vi svar på om dom känner sig krya.
Citera
2012-05-13, 21:37
Medlem
Gullegubbens avatar
Jag tror Henke Larsson gör comeback! ;-)
Citera
2012-05-13, 21:45
Medlem
LastCaresss avatar
Fittan också. Johan Elmander som alltid varit en av mina absoluta favoritspelare! Nu blev EM helt plötsligt en smula tråkigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in