2008-11-11, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rick Derris
Truppen mot Holland:

Målvakter: Andreas Isaksson, PSV Eindhoven, Johan Wiland, Elfsborg.

Försvarare: Behrang Safari, Basel, Petter Hansson, Rennes, Daniel Majstorovic, Aten, Olof Mellberg, Juventus, Andreas Granqvist, Groningen, Mikael Nilsson, Panathinaikos, Fredrik Stoor, Fulham.

Mittfältare/anfallare: Samuel Holmén, Bröndby, Sebastian Larsson, Birmingham, Daniel Andersson, Malmö FF, Viktor Elm, Kalmar FF, Kim Källström, Lyon, Petter Andersson, Groningen, Marcus Berg, Groningen, Zlatan Ibrahimovic, Inter, Henrik Larsson, Helsingborg, Rasmus Lindgren, Ajax, Markus Rosenberg, Werder Bremen, Christian Wilhelmsson, al-Hilal.

Elmander vilar.

helt ok trupp. hade gärna sett lite nya backar men man kan inte få allt
Citera
2008-11-11, 15:57
Medlem
Rick Derriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acqua
helt ok trupp. hade gärna sett lite nya backar men man kan inte få allt
Ozcar Wendt verkar ha spelat sig ur truppen.
Citera
2008-11-11, 16:10
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ozcar Wendt verkar ha spelat sig ur truppen.

Definitivt, han har inte varit speciellt imponerande när han väl varit med, å han spelar ju inte direkt i nått framträdande lag. Frågan är bara hur länge Stoor får vara med, visst har han fått vara med, men i klubblaget är han inte ordinarie.

När det ändå bara är vänskapslandskamp tycker jag också att vi borde plocka in lite fler yngre backar, typ Per Nilsson, Peter Larsson etc.
Citera
2008-11-11, 16:13
Medlem
Joel^_^s avatar
Vad gör Fredrik Stoor i landslaget nu egentligen?
Han får ju inte spela en sekund i Fulham, kanske är dags att kolla på andra alternativ iställer för honom?
Citera
2008-11-11, 16:22
Medlem
Brottardockans avatar
Vågar man hoppas på en backlinje bestående av Stoor-Mellberg-Majstorovis-Safari?

Micke Nilsson vet man ju var man har, och Mellberg-Majstorovis borde testas eftersom de är de två induviduellt skickligaste mittbackarna, men har inte spelat så mycket ihop. Eller får Mellberg spela till höger?

Mittfältet blir intressant att se hur det formeras, framförallt efetrsom där finns så många intressanta och oprövade spelare. Hoppas verkligen inte Lasse är så tråkig att han ställer upp med Larsson-Andersson-Källström-Chippen. Jag vill se Elm och eventuellt Lindgren från start.

Zlatan och Berg hade varit intressant att se ihop på topp. Men nu lär det väl inte bli så, den stora frågan är istället vem som kommer ersätta Zlatan när han lämnar återbud(ska vi gissa p.g.a. knäet), Goitom?
Citera
2008-11-11, 16:33
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joel^_^
Vad gör Fredrik Stoor i landslaget nu egentligen?
Han får ju inte spela en sekund i Fulham, kanske är dags att kolla på andra alternativ iställer för honom?

Grejen är ju det att han varit skaplig i landslaget, och det är det som räknas för Lagerbäck. Men jag tycker också som du, att det är ett fett minus att inte spela i sitt klubblag.
Citera
2008-11-11, 16:35
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Vågar man hoppas på en backlinje bestående av Stoor-Mellberg-Majstorovis-Safari?

Micke Nilsson vet man ju var man har, och Mellberg-Majstorovis borde testas eftersom de är de två induviduellt skickligaste mittbackarna, men har inte spelat så mycket ihop. Eller får Mellberg spela till höger?

Mittfältet blir intressant att se hur det formeras, framförallt efetrsom där finns så många intressanta och oprövade spelare. Hoppas verkligen inte Lasse är så tråkig att han ställer upp med Larsson-Andersson-Källström-Chippen. Jag vill se Elm och eventuellt Lindgren från start.

Zlatan och Berg hade varit intressant att se ihop på topp. Men nu lär det väl inte bli så, den stora frågan är istället vem som kommer ersätta Zlatan när han lämnar återbud(ska vi gissa p.g.a. knäet), Goitom?

Elm, Petter och Lindgren vill jag se på mittfältet. Elm och Petter för att de är i sjukt bra form, och Lindgren för att han är oprövad i landslaget och allmänt intressant.
Citera
2008-11-11, 16:48
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Elm, Petter och Lindgren vill jag se på mittfältet. Elm och Petter för att de är i sjukt bra form, och Lindgren för att han är oprövad i landslaget och allmänt intressant.

Från start? Tror det kan bli lite för mycket nytt på en gång isf.
Citera
2008-11-11, 16:55
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Från start? Tror det kan bli lite för mycket nytt på en gång isf.

Om vi ska köra 3-5-2 så! Nä, men visst är det så, svårt att få in 3 centrala mittfältare direkt, men byte i halvtid är inte heller att förakta.
Citera
2008-11-11, 16:56
Medlem
Rick Derriss avatar
Skrev följande inlägg i Rob Lauls blogg:

RickD

Nu spekulerar jag bara vilt, men är det inte konstigt att Lagerbäck frekvent petat spelare som Eddie Gustafsson, Daniel Nannskog och nu även Martin Olsson? Är det bara jag som tycker att det är konstigt? Egentligen är ju dessa minst lika bra som de som fått ta platsen istället.

Jag kallar inte Lagerbäck för något fult utan tycker bara att det känns lite märkligt. Någon som håller med?

RickD

Vi får ju inte glömma Henok Goitom också! Given i en stabil La Liga-klubb (världens bästa liga) och aldrig ens nära landslaget?! Senast kallades Ingelsten in. BÅDE Nannskog och Gotiom åsidosatta. Tycker att det är dåligt att sådant här fortfarande får ske ouppmärksammat. Hoppas inte dessa inlägg blir censurerade.

Tvivlar dock på att de blir godkända.
Citera
2008-11-11, 17:00
Medlem
Joel^_^s avatar
Citat:
Skrev följande inlägg i Rob Lauls blogg:

Vi får ju inte glömma Henok Goitom också! Given i en stabil La Liga-klubb (världens bästa liga) och aldrig ens nära landslaget?! Senast kallades Ingelsten in. BÅDE Nannskog och Gotiom åsidosatta. Tycker att det är dåligt att sådant här fortfarande får ske ouppmärksammat. Hoppas inte dessa inlägg blir censurerade.

Tvivlar dock på att de blir godkända.

Goitoms målsnitt är dock långt ifrån imponerande, men jag skulle inte ha något emot att se honom i någon träningsmatch dock.
Citera
2008-11-11, 17:01
Bannlyst
hahaha vilken enorm sopa Laul är. goitom är inte bra nånstans, typ två mål på 40 matcher i en liga där folk skiter i försvarsspel. kan han prestera nu så säger jag inte emot dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in