2008-10-17, 15:06
  #5029
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lanafish
Tycker hans största prestation är Australien om jag ska vara ärlig. Sydkorea triumfen måste ha varit mutor så det skriker om det. Ryssland har ett bra lag. Australien är ett ganska mediokert lag.

Tycker lätt att Sydkorea var det största. Brons med ett sånt mediokert landslag, även om det var på hemmaplan. Australien är inte så dåliga som du vill få dem till, de kom till åttondelsfinal i ett VM, det är ju ungefär Australiens standard, kanske lite bättre men ändå ingen big deal egentligen.
Citera
2008-10-17, 15:08
  #5030
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Tycker lätt att Sydkorea var det största. Brons med ett sånt mediokert landslag, även om det var på hemmaplan. Australien är inte så dåliga som du vill få dem till, de kom till åttondelsfinal i ett VM, det är ju ungefär Australiens standard, kanske lite bättre men ändå ingen big deal egentligen.

Besserwisser notis:

Sydkorea vann inte bronset, de gjorde Turkiet.
Citera
2008-10-17, 15:11
  #5031
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Tycker lätt att Sydkorea var det största. Brons med ett sånt mediokert landslag, även om det var på hemmaplan. Australien är inte så dåliga som du vill få dem till, de kom till åttondelsfinal i ett VM, det är ju ungefär Australiens standard, kanske lite bättre men ändå ingen big deal egentligen.

Nja, bättre än åttondelsfinal är nog inte Australien. Förstå mig rätt de har ett bra kollektiv men inte den där riktiga spetsen i laget. Bresciano, Viduka och Cahill är några av deras större spelare och det säger väl kanske det mesta? Men som sagt, jobbar mycket bra som kollektiv men över åttondelsfinal borde de själva vara överraskade övar. I år har de väl dessutom spelat lika mot Kina och förlorat mot Irak?
Citera
2008-10-17, 15:14
  #5032
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Tycker lätt att Sydkorea var det största. Brons med ett sånt mediokert landslag, även om det var på hemmaplan. Australien är inte så dåliga som du vill få dem till, de kom till åttondelsfinal i ett VM, det är ju ungefär Australiens standard, kanske lite bättre men ändå ingen big deal egentligen.

Ptja Gus Hiddinks framgångar med både Sydkorea och Australien innefattar domarskandaler. En för och en emot.
Citera
2008-10-17, 15:19
  #5033
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Nja, bättre än åttondelsfinal är nog inte Australien. Förstå mig rätt de har ett bra kollektiv men inte den där riktiga spetsen i laget. Bresciano, Viduka och Cahill är några av deras större spelare och det säger väl kanske det mesta? Men som sagt, jobbar mycket bra som kollektiv men över åttondelsfinal borde de själva vara överraskade övar. I år har de väl dessutom spelat lika mot Kina och förlorat mot Irak?

Ser att jag uttryckte mig klantigt. Jag menar att Australiens standard är ungefär åttondelsfinal, de kanske är lite sämre än det men det är ingen fet skräll att de kom till åttondelen. Schwarzer, Bresciano, Neill och Cahill är deras klart bästa. Emerton och Viduka är rätt duktiga också.
Citera
2008-10-17, 15:22
  #5034
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Ser att jag uttryckte mig klantigt. Jag menar att Australiens standard är ungefär åttondelsfinal, de kanske är lite sämre än det men det är ingen fet skräll att de kom till åttondelen. Schwarzer, Bresciano, Neill och Cahill är deras klart bästa. Emerton och Viduka är rätt duktiga också.

Att ett lag som Australien tar sig vidare med lag som Brasilien och Kroatien i gruppen tycker jag är grymt.
Citera
2008-10-17, 15:22
  #5035
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Ser att jag uttryckte mig klantigt. Jag menar att Australiens standard är ungefär åttondelsfinal, de kanske är lite sämre än det men det är ingen fet skräll att de kom till åttondelen. Schwarzer, Bresciano, Neill och Cahill är deras klart bästa. Emerton och Viduka är rätt duktiga också.

Vi får väl se hur det ska gå för dem. Schwarzer 36, Neill 30, Viduka 33 år. Börjar bli ålderstiget, någon som har bra koll på vad som kommer underifrån?
Citera
2008-10-17, 15:27
  #5036
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lanafish
Att ett lag som Australien tar sig vidare med lag som Brasilien och Kroatien i gruppen tycker jag är grymt.

Ja även om Kroatein inte alls var lika bra då som nu. Mycket av deras lycka där berodde ju på en omänsklig Tim Cahill som hade varit skadad en längre tid, blir inbytt och totaldominerar.

Sverige kommer dock aldrig få Hiddink hit, han är för dyr och för osvensk.
Citera
2008-10-17, 16:30
  #5037
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Vi får väl se hur det ska gå för dem. Schwarzer 36, Neill 30, Viduka 33 år. Börjar bli ålderstiget, någon som har bra koll på vad som kommer underifrån?

Australien brukar väl få fram skapliga talanger, de de har just nu har jag dock dålig koll på. I deras nuvarande trupp finns det iaf 2 88r och 1 87:a. De lär väl fortsätta att dominera det oceaniska kvalet iaf, även om Nya Zeeland gjort vissa framsteg..
Citera
2008-10-17, 18:30
  #5038
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Australien brukar väl få fram skapliga talanger, de de har just nu har jag dock dålig koll på. I deras nuvarande trupp finns det iaf 2 88r och 1 87:a. De lär väl fortsätta att dominera det oceaniska kvalet iaf, även om Nya Zeeland gjort vissa framsteg..

Dagens andra besserwisser notis:

Australien ingår från och med detta VM-kval Asiatiska kvalet. Och Nya Zeeland går bra, leder sin grupp.
Citera
2008-10-17, 18:51
  #5039
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Dagens andra besserwisser notis:

Australien ingår från och med detta VM-kval Asiatiska kvalet. Och Nya Zeeland går bra, leder sin grupp.

Det stämmer säkerligen, minns nu när du säger det att jag hört de talas om att de skulle slås ihop på något sätt... De lär väl iofs bli jäkla långa flygresor..
Citera
2008-11-11, 15:47
  #5040
Medlem
Rick Derriss avatar
Truppen mot Holland:

Målvakter: Andreas Isaksson, PSV Eindhoven, Johan Wiland, Elfsborg.

Försvarare: Behrang Safari, Basel, Petter Hansson, Rennes, Daniel Majstorovic, Aten, Olof Mellberg, Juventus, Andreas Granqvist, Groningen, Mikael Nilsson, Panathinaikos, Fredrik Stoor, Fulham.

Mittfältare/anfallare: Samuel Holmén, Bröndby, Sebastian Larsson, Birmingham, Daniel Andersson, Malmö FF, Viktor Elm, Kalmar FF, Kim Källström, Lyon, Petter Andersson, Groningen, Marcus Berg, Groningen, Zlatan Ibrahimovic, Inter, Henrik Larsson, Helsingborg, Rasmus Lindgren, Ajax, Markus Rosenberg, Werder Bremen, Christian Wilhelmsson, al-Hilal.


Elmander vilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in