Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Vetifan om man inte ska ersätta Kim med Henke, eller flytta fram Taco o sätt in sidleds/linderoth/lindgren
Jag vill också få in Lindgren, dock känns Portugal borta inte som rätt match för det.
Fortsätter Isaksson att vara värdelös i PSV, så undrar jag om vi inte har bättre alternativ, i t ex Eddie eller Wiland.
Angående backlinjen så är Safari helt rätt, i mitten är ju Mellberg given sen typ 6 år tillbaka. Hansson slipper jag dock gärna. Danijel är inte bara en mer spelande back, han är dessutom ett giftigare vapen framåt, vilket man i princip sett vid varje fast situation de senaste matcherna. Bollen söker sig alltid mot honom, och han gör något av det.
På högerbacken känns det inte speciellt bra, då varken Nilsson eller Stoor är ordinarie i respektive klubb. Nilsson går dock före, 3/4.
Förutom Lindgren in, så vill jag att vi fortsätter att använda oss av Holmén, dock är hans säsong slut när vi spelar nästa match, vilket betyder att han ska sitta på bänken, och komma in när vi blir i behov av det.
Chippen hoppas jag kommer igång i Saudi, där har vi en viktig spelare som tar en ordinarie plats om han får vara skadefri.
Och eftersom chippen bör vara ordinarie, och jag vill ha med seb larsson, så får en ta en centralare roll, eller också spela på varsin kant.
Mot Portugal känns Källström som en avbytare igen, då sidled och taco bör spela centralt, två som funkar defensivt. Och vem vet, kanske kunde vi spela in Källström på vänsterkanten, det är han ju inte helt ovan vid.
Framåt är det Zlatan och Berg/Elmander, beroende på form.
Och Zlatan fortsätter förstås som given kapten