2008-10-14, 12:58
Bannlyst
Som det ser ut nu så borde mittfältet se ut så här

S.Larsson - A.Svensson - S.Holmén
------------K.Källström
Citera
2008-10-14, 13:12
Medlem
rocchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA

------------K.Källström

Hellre sidleds än innebandy-taco...
Citera
2008-10-14, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rocchi
Hellre sidleds än innebandy-taco...

Varför? Taco är minst lika bra defensivt, dessutom kan han bidra med fina passningar och skott framåt.
Citera
2008-10-14, 13:17
Medlem
Joel^_^s avatar
Nu kanske vi inte ska slänga in Holmén än, han var duktig mot Portugal men dock helt värdelös matchen innan trots att han gjorde mål.
Citera
2008-10-14, 13:42
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

------------K.Källström

Vetifan om man inte ska ersätta Kim med Henke, eller flytta fram Taco o sätt in sidleds/linderoth/lindgren
Citera
2008-10-14, 14:52
Medlem
Luffsens avatar
S.Larsson - A.Svensson - Andersson - S.Holmén känns rimligare. Åtminstone mot Portugal borta. Möjligheten finns också att Chippen går in istället för Larsson och Holmen försvinner i förmån för Micke Nilsson. Safari/Edman på vänsterbacken och Stoor in på högern. Sedan undrar jag om inte Majstrovic är jävligt nära en startelva.
Citera
2008-10-14, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
S.Larsson - A.Svensson - Andersson - S.Holmén känns rimligare. Åtminstone mot Portugal borta. Möjligheten finns också att Chippen går in istället för Larsson och Holmen försvinner i förmån för Micke Nilsson. Safari/Edman på vänsterbacken och Stoor in på högern. Sedan undrar jag om inte Majstrovic är jävligt nära en startelva.

Fattar inte hur han kan tänka om han petar Sebbe. Han är en hårt jobbande ytter som är bra i defensiven, hans inlägg och förmåga på fasta situationer kommer absolut att behövas borta mot Portugal, där vi lär få svårt att ta poäng. Då kan en bra hörna eller en bra frispark resultera i viktiga mål.
Citera
2008-10-14, 15:08
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Vetifan om man inte ska ersätta Kim med Henke, eller flytta fram Taco o sätt in sidleds/linderoth/lindgren

Jag vill också få in Lindgren, dock känns Portugal borta inte som rätt match för det.

Fortsätter Isaksson att vara värdelös i PSV, så undrar jag om vi inte har bättre alternativ, i t ex Eddie eller Wiland.

Angående backlinjen så är Safari helt rätt, i mitten är ju Mellberg given sen typ 6 år tillbaka. Hansson slipper jag dock gärna. Danijel är inte bara en mer spelande back, han är dessutom ett giftigare vapen framåt, vilket man i princip sett vid varje fast situation de senaste matcherna. Bollen söker sig alltid mot honom, och han gör något av det.
På högerbacken känns det inte speciellt bra, då varken Nilsson eller Stoor är ordinarie i respektive klubb. Nilsson går dock före, 3/4.

Förutom Lindgren in, så vill jag att vi fortsätter att använda oss av Holmén, dock är hans säsong slut när vi spelar nästa match, vilket betyder att han ska sitta på bänken, och komma in när vi blir i behov av det.
Chippen hoppas jag kommer igång i Saudi, där har vi en viktig spelare som tar en ordinarie plats om han får vara skadefri.
Och eftersom chippen bör vara ordinarie, och jag vill ha med seb larsson, så får en ta en centralare roll, eller också spela på varsin kant.
Mot Portugal känns Källström som en avbytare igen, då sidled och taco bör spela centralt, två som funkar defensivt. Och vem vet, kanske kunde vi spela in Källström på vänsterkanten, det är han ju inte helt ovan vid.

Framåt är det Zlatan och Berg/Elmander, beroende på form.

Och Zlatan fortsätter förstås som given kapten
Citera
2008-10-14, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Jag vill också få in Lindgren, dock känns Portugal borta inte som rätt match för det.

Fortsätter Isaksson att vara värdelös i PSV, så undrar jag om vi inte har bättre alternativ, i t ex Eddie eller Wiland.

Angående backlinjen så är Safari helt rätt, i mitten är ju Mellberg given sen typ 6 år tillbaka. Hansson slipper jag dock gärna. Danijel är inte bara en mer spelande back, han är dessutom ett giftigare vapen framåt, vilket man i princip sett vid varje fast situation de senaste matcherna. Bollen söker sig alltid mot honom, och han gör något av det.
På högerbacken känns det inte speciellt bra, då varken Nilsson eller Stoor är ordinarie i respektive klubb. Nilsson går dock före, 3/4.

Förutom Lindgren in, så vill jag att vi fortsätter att använda oss av Holmén, dock är hans säsong slut när vi spelar nästa match, vilket betyder att han ska sitta på bänken, och komma in när vi blir i behov av det.
Chippen hoppas jag kommer igång i Saudi, där har vi en viktig spelare som tar en ordinarie plats om han får vara skadefri.
Och eftersom chippen bör vara ordinarie, och jag vill ha med seb larsson, så får en ta en centralare roll, eller också spela på varsin kant.
Mot Portugal känns Källström som en avbytare igen, då sidled och taco bör spela centralt, två som funkar defensivt. Och vem vet, kanske kunde vi spela in Källström på vänsterkanten, det är han ju inte helt ovan vid.

Framåt är det Zlatan och Berg/Elmander, beroende på form.

Och Zlatan fortsätter förstås som given kapten

Isaksson är ju det bästa alternativet och han har väl inte varit speciellt värdelös. Han är ännu ung för att vara målvakt också.
Citera
2008-10-14, 15:16
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Isaksson är ju det bästa alternativet och han har väl inte varit speciellt värdelös. Han är ännu ung för att vara målvakt också.

Okej, han har inte varit värdelös, men 3 insläppta mål per match är aldrig bra, oavsett vilken backlinje du har.
Och visst ser det relativt tunnt ut med ersättare, då Rami är skadad. Har vi inga nya heta U21 målvakter?
Citera
2008-10-14, 15:52
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Okej, han har inte varit värdelös, men 3 insläppta mål per match är aldrig bra, oavsett vilken backlinje du har.
Och visst ser det relativt tunnt ut med ersättare, då Rami är skadad. Har vi inga nya heta U21 målvakter?

Isaksson har väl aldrig gjort någon dålig match för landslaget?
Citera
2008-10-14, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
Isaksson har väl aldrig gjort någon dålig match för landslaget?

Nej det jag menar. Finns liksom ingen anledning till att peta honom så länge inte nån annan gör en monstersäsong i en bra liga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in