2008-10-14, 16:21
  #4993
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Känns som du missat att han spelat en hel del matcher i blågult på senare tid? Avstängningar, skador och nya spelsystem? Ei? I samtliga har han varit bra eller godkänd? En direkt felaktig slutsats (inte förhastad) vore ju att tro att Petter, i något fall alls, vore ett bättre alternativ?

Det jag menar är att det på forum brukar byggas upp en oerhörd tillit och åsikter om spelare som gjort någon bra match eller som är ung och spännande, de är inte alltid de bästa valen. Nu bryr jag mig inte speciellt mycket om svenska landslaget så ni har kanske rätt om Majstorovic.
Citera
2008-10-14, 16:25
  #4994
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Ronaldo var också på Safaris kant. Arsenalsupportrar verkar vara väldigt noga med det, så jag är lite förvånad över att du inte minns det "ronaldo byter kant med giggs för att clichy äger honom!!" lovar det kommer skrivas så även efter nästa Man Utd-Arsenal match, trots att det byts kant även mot Wigan.

Det är ju bara att konstatera att Safari gjorde en helt okej debut om man bortser från den naturliga nervositeten i början. Det var ett bra beslut av Lagerbäck.

Förstår inte riktigt, Sagna är bättre än Clichy Under andra halvlek när Portugal i större utsträckning dominerade spelet befann sig Ronaldo på Nilssons högerkant.

Dock känns det oroande att Nilsson har fått mindre speltid på senare tid och Stoor är petad i Fulham.
Citera
2008-10-14, 16:32
  #4995
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Förstår inte riktigt, Sagna är bättre än Clichy Under andra halvlek när Portugal i större utsträckning dominerade spelet befann sig Ronaldo på Nilssons högerkant.

Dock känns det oroande att Nilsson har fått mindre speltid på senare tid och Stoor är petad i Fulham.

Ja, den mesta av tiden var han på Nilssons kant, men inte hela matchen.
Citera
2008-10-15, 09:54
  #4996
Medlem
Gustavkukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Sidleds gör Linderoths gamla jobb. Inte Tacos. Taco har dock mer att erbjuda offensivt än Sidleds, därför kommer han att ta över och utveckla Linderoths (som förhoppningsvis e färdig med blågult)(Lasse Tveksamt) gamla roll.
Kim kommer ligga lite framför. De två illrarna från senaste matchen hade gärna fått fortsätta mittfältskanterna för min del. (Seb/Holmen) Det var deras guttsiga jobb som gjorde att Kim kunde fokusera lite mer framåt. Kim kan bättre än senast men ändå.
För att fatta mig kort, ingen saknades, men Taco ska ha Sidleds plats.
Elmander får dessutom leverera om han ska spela. (Lasse Tveksamt)
Safari ska ges fortroende och få starta i fortsättningen. (Lasse Tveksamt)
Hansson bort, Mellberg in. (Lasse Tveksamt)

Vad är det med alla dessa jävla FB-smeknamn? Är det svårt att bara skriva deras efternamn?

"Taco" "sidleds" "Safari", jag menar, jag skulle gärna vilja förstå vilka spelare du menar utan att behöva göra en detektivundersökning!
Citera
2008-10-15, 09:57
  #4997
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavkuken
Vad är det med alla dessa jävla FB-smeknamn? Är det svårt att bara skriva deras efternamn?

"Taco" "sidleds" "Safari", jag menar, jag skulle gärna vilja förstå vilka spelare du menar utan att behöva göra en detektivundersökning!


Haha. 'Safari'.
Citera
2008-10-15, 10:02
  #4998
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavkuken
Vad är det med alla dessa jävla FB-smeknamn? Är det svårt att bara skriva deras efternamn?

"Taco" "sidleds" "Safari", jag menar, jag skulle gärna vilja förstå vilka spelare du menar utan att behöva göra en detektivundersökning!

Taco är Anders Svensson
Sidleds är Daniel Andersson
Safari heter väl så....
Mongot är Kim Kjellström
Dvärgnäsan är då Zlatan (Hans näsa är som en dvärg, ca 1,30)
Citera
2008-10-15, 10:03
  #4999
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
Isaksson har väl aldrig gjort någon dålig match för landslaget?


Wiland är väl självskriven med minst insläppta mål i allsvenskan.
Citera
2008-10-15, 10:04
  #5000
Medlem
Gustavkukens avatar
Varför vägrade Lagerbäck byta ut Elmander när han knappt kunde gå? Jag fattar verkligen inte vad det skulle kunna finnas för rationell anledning till detta.

Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB
Taco är Anders Svensson
Sidleds är Daniel Andersson
Safari heter väl så....
Mongot är Kim Kjellström
Dvärgnäsan är då Zlatan (Hans näsa är som en dvärg, ca 1,30)

Haha, tackar
Citera
2008-10-15, 13:22
  #5001
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavkuken
Varför vägrade Lagerbäck byta ut Elmander när han knappt kunde gå? Jag fattar verkligen inte vad det skulle kunna finnas för rationell anledning till detta.
Han tror inte på att sena byten förändrar matchbilden.
Citera
2008-10-15, 13:30
  #5002
Medlem
Dekomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
Han tror inte på att sena byten förändrar matchbilden.

Inte byten överhuvudtaget varken de är sena eller tidiga.
Citera
2008-10-15, 13:36
  #5003
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
Han tror inte på att sena byten förändrar matchbilden.
Ett sent byte är naturligtvis en chansning, men grejen är ju att man inte har nåt att förlora! Ut med trötta spelare, in med pigga. Blir det mål, så blir det.

Men det är som om kontrollbehovet hos LL är så stort att han inte gillar ens en helt riskfri chansning. Hellre låta matchen gå klart och efteråt envist hävda att grabbarna gjorde en bra match, även om det blir 0-0 mot skräpländer.

Hellre 0-0 med intakt taktik än 1-0 tack vare improvisation, liksom...
Citera
2008-10-15, 13:39
  #5004
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Ett sent byte är naturligtvis en chansning, men grejen är ju att man inte har nåt att förlora! Ut med trötta spelare, in med pigga. Blir det mål, så blir det.

Men det är som om kontrollbehovet hos LL är så stort att han inte gillar ens en helt riskfri chansning. Hellre låta matchen gå klart och efteråt envist hävda att grabbarna gjorde en bra match, även om det blir 0-0 mot skräpländer.

Hellre 0-0 med intakt taktik än 1-0 tack vare improvisation, liksom...
Problemet är som du säger att det är en chansning, kan leda till 1-0 men lika gärna 0-1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in