Citat:
Ursprungligen postat av arbee
Han tror inte på att sena byten förändrar matchbilden.
Ett sent byte är naturligtvis en chansning, men grejen är ju att man inte har nåt att förlora! Ut med trötta spelare, in med pigga. Blir det mål, så blir det.
Men det är som om kontrollbehovet hos LL är så stort att han inte gillar ens en helt riskfri chansning. Hellre låta matchen gå klart och efteråt envist hävda att grabbarna gjorde en bra match, även om det blir 0-0 mot skräpländer.
Hellre 0-0 med intakt taktik än 1-0 tack vare improvisation, liksom...