2008-08-13, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
... Även hur jävla bra han spelar i ett av europas största lag. Lex Anders Svensson/Kim Källström kallas den

å andra sidan tror jag inte Kim spelar för Lyon mycket längre... bänkad och Lyon pratar om försäljning/utlåning.

---

Jag hoppas innerligt att Svensson inte spelar mot Frankrike - han behöver vilan inför hösten.
Citera
2008-08-13, 01:24
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expat
å andra sidan tror jag inte Kim spelar för Lyon mycket längre... bänkad och Lyon pratar om försäljning/utlåning.

---

Jag hoppas innerligt att Svensson inte spelar mot Frankrike - han behöver vilan inför hösten.
Nja, han kommer nog få lite speltid. Men inte alls lika mycket som han fick förut.
Citera
2008-08-13, 01:28
Medlem
yckojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Ja var fan är Elmander? Märkte inte ens det. Någon som har en aning?
Han har väl precis blivit pappa?? Ledig pga det tror jag...
Citera
2008-08-13, 11:43
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yckoj
Han har väl precis blivit pappa?? Ledig pga det tror jag...
Ja det stod "personliga skäl" på fotbollskanalen.se
Citera
2008-08-13, 12:47
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Hehe blev lite förvirrad där Verkar som att Lasse vill få folket med sig genom att "föryngra". Men som du säger har han samma filosofi kvar i skallen.

Föryngra? Tycker inte han har föryngrat speciellt mycket, är väl i princip samma gamla vanliga gäng, med några få undantag. Hade inte Mackan, Alex och Ljunberg tackat nej, hade de garanterat fortfarande varit med.
Citera
2008-08-13, 12:53
Medlem
Cap. Morgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Ja det stod "personliga skäl" på fotbollskanalen.se

Han kanske insett att han inte har i landslaget att göra, man kan ju alltid hoppas...
Citera
2008-08-13, 15:57
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
som vanligt blev de enda allsvenska spelarna tacos, sidled, henke o wiland. nu vet jag att inga kalmar eller hammarbyspelare togs ut pga cupsemin, men är verkligen allsvenskan så fattigt på bra svenskar? nobbar lagerbäck nya namn pga att det skapar dålig stämning i truppen eller vad?

Ja de är nog för dåliga. Om inte Lagerbäck gått på Källströmälskarnas märkliga tjat om att ju rikare klubb man spelar i, desto bättre är man för landslaget.
Citera
2008-08-13, 15:59
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Föryngra? Tycker inte han har föryngrat speciellt mycket, är väl i princip samma gamla vanliga gäng, med några få undantag. Hade inte Mackan, Alex och Ljunberg tackat nej, hade de garanterat fortfarande varit med.

Ja att föryngra hela laget samtidigt vore ju inte så smart. Bättre att bara byta ut de som är för gamla.
Citera
2008-08-13, 18:03
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Ja att föryngra hela laget samtidigt vore ju inte så smart. Bättre att bara byta ut de som är för gamla.

Menar inte att han ska byta ut alla spelare på en och samma gång. Men för att ta Anders Svensson, Henke och Daniel Andersson tex. Ifall nu Sverige skulle ta sig till kommande VM (föga troligt) kommer dessa spelar vara väldigt till åren kommna. Bättre då att ta ni lite yngre och nyare spelare redan nu, innan det är för sent. Och kan garantera att Lasse fortfarande tagit med Mackan, Alex och Ljungberg ifall de inte hade slutat efter EM.

EDIT: Sen gäller det inte bara att ta med unga spelare, tex Rasmus Lindgren. Man måste låta de spela också, vilket kanske inte är Lasse starka sida. (Ifall han nu har en sådan) Lasse vet vad de gamla vanliga spelarna går för, så släng in Lindgren dirket från start mot Frankrike, så får han visa vad han går för.
Senast redigerad av williamwallace 2008-08-13 kl. 18:06.
Citera
2008-08-13, 20:46
Medlem
Brullas avatar
Citat:

Det var därför jag skrev föryngra inom citattecken. Det är ingenting han egentligen vill gör men nu när han är tvungen tänker han att han ska bli lite populär igen eftersom att folk längre har krävt föryngring. Hajar du nu?
Citera
2008-08-13, 21:25
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Menar inte att han ska byta ut alla spelare på en och samma gång. Men för att ta Anders Svensson, Henke och Daniel Andersson tex. Ifall nu Sverige skulle ta sig till kommande VM (föga troligt) kommer dessa spelar vara väldigt till åren kommna. Bättre då att ta ni lite yngre och nyare spelare redan nu, innan det är för sent. Och kan garantera att Lasse fortfarande tagit med Mackan, Alex och Ljungberg ifall de inte hade slutat efter EM.

EDIT: Sen gäller det inte bara att ta med unga spelare, tex Rasmus Lindgren. Man måste låta de spela också, vilket kanske inte är Lasse starka sida. (Ifall han nu har en sådan) Lasse vet vad de gamla vanliga spelarna går för, så släng in Lindgren dirket från start mot Frankrike, så får han visa vad han går för.

Som du själv säger. Det gäller att TA sig till VM!
Med 5 nya debutanter, utan några större kvalitéer, blir det inte lätt.

Folk måste börja inse att våra ungdomar inte är några Fabregas, Benzema eller Richards.
Vi har medelmåttor ifrån FCK och Holländska ligan. En rätt stor skillnad.

Även om det är tråkigt så är den gamla rutinen oerhört behövlig.
Citera
2008-08-14, 08:07
Medlem
Ari.Golds avatar
Ekwall

Jag brukar inte hålla med Ekwall, men här är det faktiskt huvudet på spiken;

http://fotbollskanalen.se/1.427892

Citat:
Det finns alltså tre sätt att INTE bli uttagen till ett U21-landslag, om jag förstått allting rätt:
1. Var tillräckligt dålig, lira lite i division 5 för skoj skull.
2. Var lite FÖR bra, säg att du är 17 år, tillräckligt stor, vuxen, mogen o stark för att spela i allsvenskan o för att göra mål borta i ett Champions League-kval...om du är så bra är du helt enkelt FÖR bra o måste avstå.
3. Gå till semifinal i Svenska Cupen.
Jag sällar mig till de som verkligen inte förstår någonting...är det bra eller dåligt att Robin Söder är så jävla bra trots att han bara är 17 år?
Vad hade varit bäst för grabben, alla ni som nu "skyddar" honom...att han INTE varit så bra?
Hade det då varit OK att ingå i en U21-trupp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in