Citat:
Ursprungligen postat av
Kexchoklad2404
Mitt i all sorg får man ändå berömma Olssons förbättring från gruppspelet och Forsbergs magi.
Citat:
Ursprungligen postat av
Korder
Berömma Olsson för att han bara var menlös istället för en säkerhetsrisk? Nej tack.
Forsberg däremot; vilken jävla klasslirare han är. Något helt annat än den ständiga landslagsflopp han var förr.
du är bara bitter för att han har vågat vägra IFK
Olsson var klass idag.
Berg rentvådde sig själv också. Han gjorde ett inhopp där han fick spela centralmitt och gjorde det mycket bättre än Jakob Johansson och Gustav Svensson där växte han ett par klasser i mina ögon.
Isak och Kulusevski totalt kastrerade av Jannes taktik som var "LÅT de inte Kontra" alltså jag har sett Allsvenska matcher med högre tempo....
Vad fan var detta.
Alla målchanser typ flipperspel.
Jag har sett BP lag bland annat Kisfaludy BP 10 elvaåringar! som normalt sätt spelar 9manna spelat 11 manna ett halvt dussin gånger i sitt liv. Dessa har en spelidée som är fan mer självklar än detta landslag. Den handlar om att flytta boll från kant till kant via backlnjen ut till ytter fältare och sedan mata innermittar som antingen försöker hitta en lucka när motståndaren zonförlyttar eller flyttar den vidare till nästa kant.
Denna taktik gick ut att flytta komma till inlägg mot ett samlat försvar.
Då har vi en högerytter som bara kan slå inlägg på död boll
En högerback som totalt saknar tillslag.
Vår bästa spelare (Forsberg) är inte bra på huvudet. Isak och Kulu är heller inga dominanter.
Så Janne spelare en taktik som passar Toivonen, Ibra och Berg trots att ingen av dessa startar.
Total tränarförlust.
Jag vill inte att vi ska spela som Belgien eller Portugal.
Men va fan Danmark spelar fotboll
DANMARK!!!
Vi jobbar shape, ställningskrig, riskminimering det är så tråkigt att vi måste ta med ett Fetto från Superettan som ska lätta upp stämningen