2021-06-29, 11:25
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Ja man får hoppas att Janne matchar de med den bästa formen och att de vinner utan att sedan få soppatorsk i kvarten. Kan vara så att Berg är sliten och inte spelar. Quasion och Claesson lär komma in ganska snabbt om matchbilden kräver det. Skulle vilja se Cajuste och Svanberg komma in. Hur är formen på Jordan Larsson ?

För att Sverige ska ha en chans att skrälla i kvarten vore det bra att vinna under ordinarie matchtid. Men England - Tyskland får gärna spela i 120 min + stopptid.

Friskt vågat av Janne om han startar Isak och Dejan. Det är en oprövad duo. Det såg riktigt dassigt ut för dem mot Armenien. Finns risk att de inte kommer förmå sätta matchen och presspelet. Får hoppas att de kan kompensera med individuella aktioner i så fall, som leder till mål.

Quaison och Berg har å sin sida gjort många riktigt bra landskamper tillsammans. Med dem på topp och en väloljad lagmaskin bakom, hade Sverige löst det här under ordinarie matchtid.

Den enda dugliga landskampen som Dejan gjort från start var när han lirade på topp med Berg mot Kroatien i NL. Inhoppet mot Polen var förvisso bra, men det var väldigt gynnsamma förutsättningar: ett trött Polen som var tvunget att ösa på framåt och som lämnade enorma ytor för omställningar.

Isak och Quaison har varit svaga eller rent av usla när de fått chansen tillsammans.

Ynglingarna har genomgående varit som bäst när de spelat med farbror Marcus.

Men i och med att det inte direkt glänst om Berg i turneringen är det väl begripligt att Janne gör som han gör. Å andra sidan är det här med att glänsa inte Bergs grej. Han springer mycket OCH rätt. Precis som Sebastian Larsson. Fruktar att vi kommer få se anfallarna irra omkring var för sig ikväll, frikopplade från övriga laget. Men hoppas jag har fel.

Angående Jordan så har han suttit på läktaren så här långt. Men jag tycker han bör vara mycket närmare spel än Sema. In med Jordan i matchtruppen, upp med Ken på läktaren. Det vore fantastiskt vackert om Jordan kunde komma in från bänken och göra avtryck i turneringen, så som hans far gjorde under VM 1994.
Citera
2021-06-29, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
För att Sverige ska ha en chans att skrälla i kvarten vore det bra att vinna under ordinarie matchtid. Men England - Tyskland får gärna spela i 120 min + stopptid.

Friskt vågat av Janne om han startar Isak och Dejan. Det är en oprövad duo. Det såg riktigt dassigt ut för dem mot Armenien. Finns risk att de inte kommer förmå sätta matchen och presspelet. Får hoppas att de kan kompensera med individuella aktioner i så fall, som leder till mål.

Quaison och Berg har å sin sida gjort många riktigt bra landskamper tillsammans. Med dem på topp och en väloljad lagmaskin bakom, hade Sverige löst det här under ordinarie matchtid.

Den enda dugliga landskampen som Dejan gjort från start var när han lirade på topp med Berg mot Kroatien i NL. Inhoppet mot Polen var förvisso bra, men det var väldigt gynnsamma förutsättningar: ett trött Polen som var tvunget att ösa på framåt och som lämnade enorma ytor för omställningar.

Isak och Quaison har varit svaga eller rent av usla när de fått chansen tillsammans.

Ynglingarna har genomgående varit som bäst när de spelat med farbror Marcus.

Men i och med att det inte direkt glänst om Berg i turneringen är det väl begripligt att Janne gör som han gör. Å andra sidan är det här med att glänsa inte Bergs grej. Han springer mycket OCH rätt. Precis som Sebastian Larsson. Fruktar att vi kommer få se anfallarna irra omkring var för sig ikväll, frikopplade från övriga laget. Men hoppas jag har fel.

Angående Jordan så har han suttit på läktaren så här långt. Men jag tycker han bör vara mycket närmare spel än Sema. In med Jordan i matchtruppen, upp med Ken på läktaren. Det vore fantastiskt vackert om Jordan kunde komma in från bänken och göra avtryck i turneringen, så som hans far gjorde under VM 1994.

Tror det är för att Sema kan spela på många positioner, har till och med spelat wing back i klubblaget, sådana spelare är bra att ha på bänken.
Citera
2021-06-29, 21:02
Medlem
Lundbondens avatar
Vad hände med den där italienaren, Galigolo nånting? Han var ju bra. Borde inte han ha en plats?
Citera
2021-06-29, 23:35
Medlem
snillet_1s avatar
Bortkastat mästerskap.
Citera
2021-06-29, 23:36
Medlem
Tacka Danielson...
Citera
2021-06-29, 23:37
Medlem
L-illuminatos avatar
Den här förlusten får Janne ta på sig.
Ukraina ville spela på kontring det vägra vår Aspberger Jan accepta.

Så vad gör han då man spelar anfallsfotboll helt utan rörelse försöker bevaka sina positioner.
Det var gå fotboll.
Vi tog mest poäng ett Svenskt landslag gjort någonsin men hur gjorde vi det?

Danmark som egentligen borde ha åkt ut med noll poäng efter 2 gruppspelsmatcher
Dominerade alla sina matcher trots en seger och två förluster
När det sedemera blev åttondelsfinal spela de ut.

Vi försökte tråka sönder Ukrainarna det känns som att man tittade på Otto Rehagels Grekland.
Citera
2021-06-29, 23:39
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto

1994.

Högmod går före fall
Sverige brukar vara ödmjuka inför motståndare nu lät det på alla som att "Ukraina drömlottning" Folk pratade om Kvartsfinal någon sa till och med Semi final mot Danmark
Citera
2021-06-29, 23:40
Medlem
Korders avatar
Svider lite att åka ut mot ett så pass kasst lag, men det säger förstås även en hel del om vart vi själva befinner oss.

Å andra sidan kan jag klara mig utan en England-torsk till, så det är väl alltid något... Bara att hoppas att England demolerar Ukraina och sedan själva får pisk i semin.
Citera
2021-06-29, 23:41
Medlem
Mitt i all sorg får man ändå berömma Olssons förbättring från gruppspelet och Forsbergs magi.
Citera
2021-06-29, 23:43
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Mitt i all sorg får man ändå berömma Olssons förbättring från gruppspelet och Forsbergs magi.

Berömma Olsson för att han bara var menlös istället för en säkerhetsrisk? Nej tack.

Forsberg däremot; vilken jävla klasslirare han är. Något helt annat än den ständiga landslagsflopp han var förr.
Citera
2021-06-29, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404

Jepp men vill inte se Danielson stå bredvid Lindelöf i kommande VM-kval. Denna förlusten får även Danielson ta på sig.

Svårt nu för Cajuste att slå in sig, trodde han hade chans men nu steppade verkligen Olsson upp.
Citera
2021-06-29, 23:45
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Berömma Olsson för att han bara var menlös istället för en säkerhetsrisk? Nej tack.

Forsberg däremot; vilken jävla klasslirare han är. Något helt annat än den ständiga landslagsflopp han var förr.

Olsson behöver man inte ens kommentera.

Forsberg har precis som du sa höjt sig rejält och gått från menlös , splattra till ibland till nyckelspelare som producerar poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in