2024-09-09, 16:43
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Om vi kollar allsvenskan är det väl bara Rydström och Mellberg som skulle va intressant, men känslan är ingen av dessa är intresserade.
Hade varit kul om vi kan titta långt utomlands,inte bara över sundet för en efterträdare,hade varit kul med Bielsa tyo.

Hiljemark tar över inom 3 år.
Citera
2024-09-09, 16:54
Medlem
JBT var likadan i MFF och satte spelare i frysboxen och tom sparkades han hade personliga problem med. Då pratar vi inte om dåliga spelare utan tvärtom bland de bästa i laget. Han uppträder som en diktator och skiter i om laget blir sämre utan vissa spelare bara han får diktera villkoren. Sedan spelar det ingen roll om resultaten ändå blir lyckade för JBT dödar karriären för spelare. Att inte låta Hugo Larsson, en etablerad startspelare i Bundesliga, spela är tjänstefel.
Citera
2024-09-09, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin...
Åke Stolt har alltid varit en gnällspik och MFF-vurmare. Han pallade inte med JDT's stil när han var i MFF och nu låter han detta vara själ nog för att såga JDT. Hugo Larsson är en egotrippad valp med en psykopat till agent (Cetinkaya) och det är bra att JDT sätter ner foten direkt. Cetinkaya har fått spelare att agera likadant tidigare, bl.a Emil Forsberg. Som tur är finns det fortfarande ledare som står upp mot gangsters som Cetinkaya och hans lättlurade och jagsvaga spelare.

Ja alla journalister kan inte vara AIK-vurmare hur mycket du än vill det. Pajas.
Citera
2024-09-09, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Lite roligt ändå att Kulusevski som lagkapten behöver uttala sig i frågan, då han är extremt jävig iom att Ayari (som valdes framför Larsson) är förlovad med Dejans syster!

”Familjen” i fotbollslandslaget är viktig, men hans riktiga familj måste ha jublat och glatt sig enormt över att JDT valt Ayari framför t.ex. Bergvall och Larsson i startelvan..

Haha ja bitarna börjar falla på plats nu. Det blir inte lätt för utomstående (läs skåningar) att slå sig in i denna ”familjen”….
Citera
2024-09-09, 17:25
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Ja alla journalister kan inte vara AIK-vurmare hur mycket du än vill det. Pajas.

Nu är jag jag ju inte AIKare heller. Så enormt töntigt och tro att det är på grund av AIK som Saletros från lira.
Citera
2024-09-09, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin...
Nu är jag jag ju inte AIKare heller. Så enormt töntigt och tro att det är på grund av AIK som Saletros från lira.

Varför får han spela då? Det är ju helt overkligt och definitivt ingenting han förtjänar om man ser till konkurrensen. Spelar man match efter match från start på innermittfältet i det svenska landslaget ska man antingen vara helt överlägsen i allsvenskan (det är han inte) eller spela i någon av de 4 bästa ligorna i Europa. Det finns absolut inget som motiverar hans startplats i match efter match men likväl står han där. Jag har inte sett något liknande….
Citera
2024-09-09, 17:55
Medlem
Citat:
Varför får han spela då? Det är ju helt overkligt och definitivt ingenting han förtjänar om man ser till konkurrensen. Spelar man match efter match från start på innermittfältet i det svenska landslaget ska man antingen vara helt överlägsen i allsvenskan (det är han inte) eller spela i någon av de 4 bästa ligorna i Europa. Det finns absolut inget som motiverar hans startplats i match efter match men likväl står han där. Jag har inte sett något liknande….

Salétros är tillsammans med Johanna Rytting Kaneryd som är med i damernas landslag, kanske kan det ha blivit lite påtryckningar från damlandslagets avdelning?

Han kan vara med som truppspelare och eventuellt få något inhopp, men han är inte så pass bra att han ska vara given i startelvan
Citera
2024-09-09, 18:01
Medlem
Citat:

Helt ärligt, konkurrensen är värdelös på innermittfältet i Sverige och jag förstår varför en lagspelare o lite mer erfaren Saletros är uttagen i truppen, då han fyller en funktion bland alla lovande (men orutinerade) talanger!

Precis som dansken skrev här i tråden, så kan t.ex. Larsson och Bergvall bli bra i framtiden, men ingen av våra centrala mittfältare är just nu i närheten att ta en starttröja på Danmarks innermittfält..
Citera
2024-09-09, 18:09
Medlem
Citat:
Helt ärligt, konkurrensen är värdelös på innermittfältet i Sverige och jag förstår varför en lagspelare o lite mer erfaren Saletros är uttagen i truppen, då han fyller en funktion bland alla lovande (men orutinerade) talanger!

Precis som dansken skrev här i tråden, så kan t.ex. Larsson och Bergvall bli bra i framtiden, men ingen av våra centrala mittfältare är just nu i närheten att ta en starttröja på Danmarks innermittfält..

Vet inte vad Danmark har med detta att göra. Konkurrensen är usel ja, det gör petningen av HL ännu sjukare nu när vi faktiskt har en klasspelare på den positionen.
Citera
2024-09-09, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Salétros är tillsammans med Johanna Rytting Kaneryd som är med i damernas landslag, kanske kan det ha blivit lite påtryckningar från damlandslagets avdelning?

Han kan vara med som truppspelare och eventuellt få något inhopp, men han är inte så pass bra att han ska vara given i startelvan

Det är nog mer troligt att Sebastian Larsson har ett gott öga till lagspelaren Saletros (man brukar uppskatta spelare som liknar en själv) och precis som med Ayari, så finns det en trygghet med den gemensamma kopplingen till AIK!

Såklart har ”Seb” betydligt bättre koll på dessa spelare och personer än t.ex. Larsson och Bergvall..

JDT var själv anfallare och vet vad som gäller för att kunna få ut max av sina forwards, medan ”Seb” var innermittfältare och har bättre koll på den positionen, så det känns fullt naturligt att Larsson har en del att tycka till om där, allt annat hade varit märkligt!
Senast redigerad av sportnorden12345 2024-09-09 kl. 18:18.
Citera
2024-09-09, 18:23
Medlem
Citat:
Vet inte vad Danmark har med detta att göra. Konkurrensen är usel ja, det gör petningen av HL ännu sjukare nu när vi faktiskt har en klasspelare på den positionen.

Om ingen svensk skulle platsa på ett danskt innermittfält (3 st spelare), så säger det rätt mycket om att vi inte har någon given lirare på den positionen i landslaget, desto mindre någon klasspelare, likt t.ex. Höjbjerg eller Eriksen..

Edit: Hjulmand visade klass under EM också..
Senast redigerad av sportnorden12345 2024-09-09 kl. 18:25.
Citera
2024-09-09, 18:25
Medlem
Citat:
Om ingen svensk skulle platsa på ett danskt innermittfält (3 st spelare), så säger det rätt mycket om att vi inte har någon given lirare på den positionen i landslaget, desto mindre någon klasspelare, likt t.ex. Höjbjerg eller Eriksen..

Någon given finns absolut inte men att Saletros uppenbarligen är topp 1 och HL tydligen inte är topp 5 är anmärkningsvärt måste jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in