2021-02-22, 22:58
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hur ofta ser man en svensk leka med bollen på det viset och samtidigt vara en utpräglad poängspelare? Kanske kan han bli vad man hoppas på att Sam Larsson skulle bli, de påminner en del om varann i bollkänslan och viljan att slå sin gubbe en-mot-en. Vet dock inte riktigt vad som hände med Sam, han gjorde det väl hyggligt i Holland men det lyfte liksom aldrig riktigt och nu är han i Kina... Kanske inte hade den där riktiga mentaliteten för det.
Är det Jesper Karlsson du menar?

Sam hade definitivt egenskaper för större uppgifter. Det är nog mentalt det fallerar där. Can’t blame him. Det krävs en hel del för att verkligen kämpa efter mer när det man redan gör ger många miljoner.
Citera
2021-02-23, 12:13
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Är det Jesper Karlsson du menar?

Sam hade definitivt egenskaper för större uppgifter. Det är nog mentalt det fallerar där. Can’t blame him. Det krävs en hel del för att verkligen kämpa efter mer när det man redan gör ger många miljoner.

Yes, JK jag åsyftar.

Sam Larsson har alltid gett ett laidback intryck på mig, som vi båda är inne på så har han kanske inte den där sista extrema drivkraften. Vill dock minnas att Jesper Karlsson har fått beröm för sin inställning och mentalitet av typ Stefan Andreasson eller liknande men hittar inte det nu, kanske var i nån poddintervju. Hur som helst är det kul för landslaget att vi har så många bra offensiva krafter nu, ofta varit en bristvara annars, särskilt vad gäller yttermittfältarna. Gott ställt i både anfall och yttermittfältsposition.
Senast redigerad av snillet_1 2021-02-23 kl. 12:22.
Citera
2021-02-23, 17:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Yes, JK jag åsyftar.

Sam Larsson har alltid gett ett laidback intryck på mig, som vi båda är inne på så har han kanske inte den där sista extrema drivkraften. Vill dock minnas att Jesper Karlsson har fått beröm för sin inställning och mentalitet av typ Stefan Andreasson eller liknande men hittar inte det nu, kanske var i nån poddintervju. Hur som helst är det kul för landslaget att vi har så många bra offensiva krafter nu, ofta varit en bristvara annars, särskilt vad gäller yttermittfältarna. Gott ställt i både anfall och yttermittfältsposition.

Ponne är troligen tillbaka innan landslagsuppehållet. Då är han väl klar till EM, om det blir någo
Citera
2021-02-23, 18:57
Medlem
Kommer svenska landslaget agera nu på de spelare som har andra landslag som alternativ? Fotbollskanalen la upp något om Mohanad Jeahze skulle vara eftertraktad av Irak och att svenska landslaget visat intresse för honom.

Läste även att Bosnien (återigen) skulle vara intresserade av Armin Gigovic, här bör man ju definitivt agera om man agerar på Jeahze... Men om jag inte är ute och cyklar så har väl Gigovic sagt att han vill spela för Sverige.

Spelare Sverige förlorat senaste åren:

Arber Zeneli - Kosovo
Sead Haksabanovic - Montenegro
Anel Ahmedhodzic - Bosnien
Dennis Hadzikadunic - Bosnien
Samman Ghoddos - Iran
Citera
2021-02-23, 21:14
Medlem
MarleyCinnamons avatar
Vilket datum presenterar Janne Andersson truppen för nästkommande samling?
Citera
2021-02-23, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarleyCinnamon
Vilket datum presenterar Janne Andersson truppen för nästkommande samling?

16 mars tror jag.
Citera
2021-02-23, 23:33
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Yes, JK jag åsyftar.

Ja. Vad gör Sam L nuförtiden? Han spela Kina, va?

Otroligt synd att det blivit. En otroligt bra spelare om han bara vill. Men som ni säger så har han nog inte riktigt det där sista mentalt som krävs för konkurrera på högsta nivå. Jag förstod aldrig varför han ständigt blev ratad när han spelade i en holländska storklubb där han väl gjorde helt ok ifrån sig?
Citera
2021-02-24, 00:16
Medlem
Hur tror ni truppen ser ut i nästa landslags samling
Citera
2021-02-24, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Hur tror ni truppen ser ut i nästa landslags samling

Jadu, det ska bli spännande att se faktiskt. Det här är min prediction iallafall, de som jag la i parantes har chans att bli en överraskning i truppen.

Målvakter: Robin Olsen, Karl-Johan Johnsson, Kristoffer Nordfeldt

Högerbackar: Mikael Lustig, Emil Krafth, Mattias Johansson

Mittbackar: Victor Lindelöf, Filip Helander, Marcus Danielson, Joakim Nilsson, Carl Starfelt

Vänsterbackar: Ludwig Augustinsson, Pierre Bengtsson, Martin Olsson (Gabriel Gudmundsson, Niklas Hult)

Högermittfältare: Viktor Claesson, Sebastian Larsson

Centralmittfältare: Albin Ekdal, Kristoffer Olsson, Mattias Svanberg, Gustav Svensson (Jens Cajuste)

Vänstermittfältare: Emil Forsberg, Ken Sema (Jesper Karlsson)

Anfallare: Marcus Berg, Alexander Isak, Dejan Kulusevski, Sebastian Andersson, Robin Quaison (Jordan Larsson, Isaac Thelin)
Citera
2021-02-24, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Jadu, det ska bli spännande att se faktiskt. Det här är min prediction iallafall, de som jag la i parantes har chans att bli en överraskning i truppen.

Mittbackar: Victor Lindelöf, Filip Helander, Marcus Danielson, Joakim Nilsson, Carl Starfelt

Vänsterbackar: Ludwig Augustinsson, Pierre Bengtsson, Martin Olsson (Gabriel Gudmundsson, Niklas Hult)

Centralmittfältare: Albin Ekdal, Kristoffer Olsson, Mattias Svanberg, Gustav Svensson (Jens Cajuste)

Anfallare: Marcus Berg, Alexander Isak, Dejan Kulusevski, Sebastian Andersson, Robin Quaison (Jordan Larsson, Isaac Thelin)

Antagligen denna trupp som tas ut möjligtvis att Andersson eller Quaison inte tas ut pga skada.
Citera
2021-02-24, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morientes
Helt otroligt att jag inte kunde hitta en sådan här tråd (Borde dessutom vara klistrad)

Iallafall, här har vi antagligen startelvan i premiären mot Trinidad & Tobago i VM:

--------------Isaksson
Östlund--Mellberg--Lucic--Edman
------------Linderoth-----------
Wilhelmsson-----------Ljungberg
------------Svensson-----------
--------Larsson--Ibrahimovic----

Jag var mitt uppe i ett eldande inlägg om hur fan TS kunde placera Sebastian Larsson på topp.
Sen insåg jag...
Citera
2021-02-24, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404

Saknar Zlatan här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in