2020-09-30, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Ja där kan man tycka att Joel Andersson som gjort det bra och nu blev klar för CL borde fått chansen istället.
Kommer ju ytterligare en längre samling i november sen, där gissningsvis ännu fler nya spelare kommer testas. Inte omöjligt att spelare som Joel Andersson, Joakim Nilsson, Simon Gustafson, Jesper Karlsson mfl, som också borde ligga på gränsen, får chansen då.
Citera
2020-09-30, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Kommer ju ytterligare en längre samling i november sen, där gissningsvis ännu fler nya spelare kommer testas. Inte omöjligt att spelare som Joel Andersson, Joakim Nilsson, Simon Gustafson, Jesper Karlsson mfl, som också borde ligga på gränsen, får chansen då.

Tycker även Cajuste ligger på gränsen till Svensson, men man vet ju inte hur läget är om 1 månad mycket kan hända.
Citera
2020-09-30, 23:52
Medlem
När man tittar på klubbarna spelarna spelar i är det en ordentlig sänkning sedan 90-talet. Då hörde de större klubbarna i Europa mer till regel än undantag som i dag.

Men man verkar inte ens välja ut de bästa spelarna heller och det verkar viktigast att spela i ett utländskt lag, vilket som, än att kunna tillföra något. Inte minst matchvana.

Varför tar man ens ut spelare som Mikael Lustig, Martin Olsson och Emil Forsberg? När tillförde de något till landslaget senast i jämförelse till vad de ställer till eller sänker standarden?

Nu senast även Jordan Larsson och Viktor Claesson, håller de verkligen högsta nivå och har matchvana? Varför inte Isaac Kiese Thelin, MFF, han gör ju t.o.m. mål på löpande band oavsett motstånd? Han dög tydligen bara som bänknötare och utfyllnad i truppen en match i brist på annat!
Citera
2020-10-01, 10:46
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Danielson?
Citera
2020-10-01, 11:10
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Danielson?
Är nog samma anledning som i september - den kinesiska klubben släpper honom inte pga corona och karantänsregler.
Citera
2020-10-01, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
När man tittar på klubbarna spelarna spelar i är det en ordentlig sänkning sedan 90-talet. Då hörde de större klubbarna i Europa mer till regel än undantag som i dag.

Men man verkar inte ens välja ut de bästa spelarna heller och det verkar viktigast att spela i ett utländskt lag, vilket som, än att kunna tillföra något. Inte minst matchvana.

Varför tar man ens ut spelare som Mikael Lustig, Martin Olsson och Emil Forsberg? När tillförde de något till landslaget senast i jämförelse till vad de ställer till eller sänker standarden?

Nu senast även Jordan Larsson och Viktor Claesson, håller de verkligen högsta nivå och har matchvana? Varför inte Isaac Kiese Thelin, MFF, han gör ju t.o.m. mål på löpande band oavsett motstånd? Han dög tydligen bara som bänknötare och utfyllnad i truppen en match i brist på annat!

Trots att Lustig tillhör AIK har jag svårt att se vem som skulle peta honom. Erfaren, gjort det bra i landslaget, varit med länge, håller fortfarande hög kvalité och är inte extrem konkurrens på den positionen direkt. Visst, Joel Andersson är väl ett namn man kan bolla upp - men det är väl det enda också?

Du påstår först att kvalitén på klubbarna svenska spelare tillhör har gått ner för att ett par meningar senare ifrågasätta uttagningen av Emil Forsberg som tillhör den näststörsta klubben i truppen?

Citat:
Danielson?

Dels är det nog samma in- och utreseregler som senaste uttagningen - men är inte Danielson en spelare vi, det svenska landslaget alltså, ska släppa taget om nu? 31 år gammal, lirar i ett bottenlag i den kinesiska ligan, småskadad...
Citera
2020-10-01, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue

Lustig och Olsson är trotjänare som dom vet vad dom får ut av, hög lägsta nivå. Sedan är inte alternativen på högerbacken så många, Krafth finns ju, sedan är ju Johansson med nu, bakom där finns t ex Joel Andersson, och eventuellt spelare som SebO.

Emil Forsberg är ingen personlig favorit, det har det aldrig varit, men han har startat säsongen starkt i Tyskland.

Både Larsson och Claesson är absolut mer begåvade spelare än Thelin och spelar såklart i bättre lag än MFF, och har matchvana, igår kväll spelade Claesson CL playoff, där laget gick vidare till gruppspelet.

Thelin har en del egenskaper som man skulle kunna använda sig av i vissa skeden av matcherna, men det är en mycket mer begränsad fotbollsspelare än de han konkurrerar med, och det finns dessutom en liknande spelartyp i truppen i form av Andersson.
Citera
2020-10-01, 14:55
Medlem
Citat:
Danielson?

Verkar inte ha varit med i matchtruppen senast, skadad?
Citera
2020-10-01, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Trots att Lustig tillhör AIK har jag svårt att se vem som skulle peta honom. Erfaren, gjort det bra i landslaget, varit med länge, håller fortfarande hög kvalité och är inte extrem konkurrens på den positionen direkt. Visst, Joel Andersson är väl ett namn man kan bolla upp - men det är väl det enda också?

Du påstår först att kvalitén på klubbarna svenska spelare tillhör har gått ner för att ett par meningar senare ifrågasätta uttagningen av Emil Forsberg som tillhör den näststörsta klubben i truppen?

Ja högerbacks utväxten är lite intressant för de finns intressanta talanger som Jallow eller Beijmo osv men frågan är om de har nästa steg i sig.

IDAG är det väl bara Lustig, Kraft och Andersson. OCh jag gillar Andersson men utöver honom är det inte super imponerande direkt.

Sen för att retas lite så ska jag väl även nämna att både Juventus och United är störra klubbar än RBLeipzig hehe. (Misstänker att du glömde Kulus klubbyte där)
Citera
2020-10-01, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Ja högerbacks utväxten är lite intressant för de finns intressanta talanger som Jallow eller Beijmo osv men frågan är om de har nästa steg i sig.

IDAG är det väl bara Lustig, Kraft och Andersson. OCh jag gillar Andersson men utöver honom är det inte super imponerande direkt.

Sen för att retas lite så ska jag väl även nämna att både Juventus och United är störra klubbar än RBLeipzig hehe. (Misstänker att du glömde Kulus klubbyte där)

Precis så - och dessutom så är det enkelt att luras av Krafths speltid senaste tiden. Verkar, iaf enligt dom sidor jag läst på, spelat mittback eller vänsterback. Ska bli intressant att se hur Jallow, Beijmo och övriga utvecklas, dom har en bit kvar till att vara värdiga ersättare till Lustig.

Vem är de bästa svenska högerbackarna i Allsvenskan? Jallow följt av Larsson?

Jag var helt säker på att jag missat någon, men kunde verkligen inte komma på vem - tack. Och jag räknade inte med Olsen i Roma, om dom nu ses som större. Men efter Juventus och Manchester United är nog Leipzig (tyvärr) störst.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Verkar inte ha varit med i matchtruppen senast, skadad?

Fick en smäll mot Guangzhou för två veckor sen. Spelade inte de två sista omgångarna. Får se om han är åter till B-slutspelet som drar igång om 2-3 veckor.
Senast redigerad av J.G.R 2020-10-01 kl. 16:12.
Citera
2020-10-01, 16:45
Medlem
Det enda med Jannes landslag som jag verkligen inte gillar är Gustav Svensson, och har aldrig gjort. Han är obeskrivligt obekväm med bollen, han ska vara bra defensivt men det blir totalt värdelöst ändå eftersom han inte har spelförståelse nog att kunna läsa spelet tillräckligt snabbt mot de bättre lagen, så det blir snarare så att de spelarna han ska städa upp för och täcka upp för - får täcka upp för honom istället.

Det funkar typ om du har fem minuter eller något kvar, mot ett halvdant motstånd men inte mer än så och inte mot något bättre.
Citera
2020-10-01, 16:53
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Det enda med Jannes landslag som jag verkligen inte gillar är Gustav Svensson, och har aldrig gjort. Han är obeskrivligt obekväm med bollen, han ska vara bra defensivt men det blir totalt värdelöst ändå eftersom han inte har spelförståelse nog att kunna läsa spelet tillräckligt snabbt mot de bättre lagen, så det blir snarare så att de spelarna han ska städa upp för och täcka upp för - får täcka upp för honom istället.

Det funkar typ om du har fem minuter eller något kvar, mot ett halvdant motstånd men inte mer än så och inte mot något bättre.
Gurra var fenomenal i åttondelsfinalen mot Schweiz i VM 2018. Även i kvalet till EM 2020 gjorde han starka insatser som t ex när han gick in mot Norge och fick norrman efter norrman att flyga åt alla möjliga håll.

Sen hade han uppenbart en dålig dag mot Portugal i september men han har en hög högstanivå på sin position.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in