2023-10-14, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Nej? 6 + 9 = 15 < 16
Du har rätt. Jag har strukit mitt inlägg. Såg inte att Belgien spelade igår.

Vi vinner våra tre resterande matcher och Österrike tar max 1 poäng är det som krävs för att vi skall gå till EM.
Citera
2023-10-14, 13:02
Medlem
Citat:
Med nuvarande ställning skulle alltså både Azerbajdzjan och Estland få spela play-off till EM i mars. Märkligt system.

https://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Euro_2024_qualifying#Play-offs

Haha, man kan bara skratta åt eländet och ingen verkade förstå hur viktigt Nations League var från början!

Seedningsgrupp 2 (inför EM-kvalet) och playoff-plats rök där..

Belgien och Österrike är seedade att gå vidare från denna EM-kvalgruppen, så det är egentligen inga konstigheter..
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-10-14 kl. 13:06.
Citera
2023-10-14, 13:41
Medlem
Hur tror startelvan kommer se ut nästa höst när vi går in i Nations League? Tippar på något i stil med

Olsen
Holm, Lindelöf, Starfelt, Augustinsson
Svanberg, Cajuste, Forsberg
Kulusevski, Gyökeres, Isak
Citera
2023-10-14, 15:26
Medlem
Citat:
Hur tror startelvan kommer se ut nästa höst när vi går in i Nations League? Tippar på något i stil med

Olsen
Holm, Lindelöf, Starfelt, Augustinsson
Svanberg, Cajuste, Forsberg
Kulusevski, Gyökeres, Isak

Inte helt säkert att Olsen och Forsberg fortsätter i blågult, båda funderar över sin framtid. Den intressanta knäckfrågan är vem som blir den nya burväktaren isåfall, blir det någon av ungdomarna Wahlstedt/V. Johansson eller blir det någon av de lite mer rutinerade som Carlgren/Rinne.

Mittbacksparet med Starfelt och Lindelöf är nog det bästa för nu, varken Ekdal eller Hien har imponerat jämte Lindelöf när chansen väl har getts. Sedan finns ju bubblare i form av Lagerbielke och möjligtvis även Eric Smith.
Citera
2023-10-14, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Inte för att jag bryr mig om matchen men är Sema skadad?

Ja det stämmer. Han har lämnat återbud.
Citera
2023-10-15, 17:40
Medlem
pooway1s avatar
Sparka Janne 1 timme före matchstart
Citera
2023-10-15, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pooway1
Sparka Janne 1 timme före matchstart

Absolut! Sen drar man en slags lottning om att någon slumpvald i den svenska bortapubliken får vara förbundskapten för en kväll mot Belgien
Citera
2023-10-15, 22:37
Medlem
Helander för Starfelt... Blir så fruktansvärt trött.
Citera
2023-10-15, 23:31
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:

Janne Andersson ser väl något evigt förtroende med Helander som han gjorde med Granqvist och Danielson.

Kul som MFF:are att få se honom spela från start direkt i sin första tävlingsmatch på väldigt länge men timingen är helt fel när Belgien är vårt motstånd.

Kommer förmodligen slita håret av mig
om det där rövknullade gubbhelvetet inte ger Hugo Larsson mer än 10 minuters spel.
Citera
2023-10-15, 23:51
Medlem
peterZiipens avatar
Lindelöf säger alltså på pressträffen "Det är som jag alltid brukar säga, det optimala är såklart att man får spela så många matcher som möjligt tillsammans. Det är skillnad på träning och match, och man lär känna varandra bättre under match"

Man blir ju då lite nyfiken på varför man ställde upp med C-laget mot Moldavien... ¯\_(ツ)_/¯
Citera
2023-10-15, 23:58
Medlem
eternussermos avatar
Något som många svenska förbundskaptener har gemensamt är att de efter ett par år har cementerat sitt lag och spelsätt. De slutar att fundera på att spela formstarka spelare, eller att ändra formation för att kunna spela de allra bästa.

Jag vet inte vad det beror på, men det känns inte rimligt att Nordfeldt och the Olssons ständigt tar plats och att man inte hittar ett sätt att få plats med både Forsberg och Karlsson.
Citera
2023-10-16, 10:50
Medlem
Citat:

Är du säker på att det inte är Helander före Lindelöf? Det vore väl mer logiskt. Sedan hoppas vi på Jesper Karlsson istf Forsberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in