2018-10-03, 13:11
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Sebastian Andersson, Mikael Ishak, Kristoffer Olsson, och Kristoffer Peterson är alltså nya namn i truppen jämfört med senast.

Det fanns alltså ingen plats för Sam Larsson (går han inte bra i Feyenoord?) och Ken Sema (som nöter bänk i Watford) som var med senast. Det verkar även som om man har petat Filip Helander. Just ja, Robin Quaison är ju också petad.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Helander är skadad.
Där ser man. Sema, Sam, och Quaison verkar dock petade.

Även underligt att Janne Andersson fortsätter nobba Johannes Hopf som är turkiska ligans kanske bästa målvakt.
Citera
2018-10-03, 13:38
Medlem
Är väl rätt tydligt att man kommer köra väldigt ordinarie i tävlingsmatchen och vill testa lite nya i träningsmatchen och sen jämföra med dom som fick chansen förra samlingen.

Peterson ska bli intressantast att se.
Citera
2018-10-03, 13:42
Medlem
Överflödet av yttrar från förra samlingen är nu ett överflöd av anfallare. FEM stycken hårt kämpande anfallare till två landskamper. "Claesson som anfallare"-tricket blev som väntat en engångsföreteelse nu när både Sema och Sam Larsson petas. Bort med kreativitet och in med löp och kämpande i anfallet.
Om Forsberg hade en idé om att spela släpande som 10:a i landslaget kan han glömma det nu.

Janne tar bara med tre mittbackar till två landskamper. Det blir tufft i slutet i andra matchen mot Slovakien när Granen vilas och Jansson byts ut småskadad i 70:e. Gustav Svensson in då kanske.
Italienaren Gagliolo var inte ens nära.
Citera
2018-10-03, 14:08
Medlem
Citat:

Även underligt att Janne Andersson fortsätter nobba Johannes Hopf som är turkiska ligans kanske bästa målvakt.
Quaison hade med känningar och är skadad om jag minns rätt. Vart lite 50/50 med honom. Läste att han inte var petad iaf utan skada.

Riktigt glad att Janne vågar ta ut nya namn och han håller sig till vad han sa på förra samlingens presskonferens som många inte verkade hört; "Denna samling är lik VM samlingen för den är så närinpå, nästa samling och framåt måste folk bevisa sig igen och ändringar kan ske. Finns många intressanta namn". Paraphraserar men detta är vad han sa mer eller mindre.

Förstår inte varför Nordfeldt är med ist för Hopf och tycker fortfarande det är smartare att ta med Sema än Rohden. Rohden bidrar inte ett skit medans Sema iaf kan agera Joker.
Jag hade även börjat släppa på Berg nu. Dags att sluta slösa en trupplats på honom och ge Ishak chansen som fortfarande går bra i form.
Hoppas det är syftet här. Se om Andersson eller Ishak kan göra bra nog ifrån sig att ta över för Berg.
Även Petterson är en målfarlig forward, dock i ett annat system.

Riktigt otippat att Olsson kom med också. Jag är en stor fan av honom. Kan se han vara kanon bredvid en disciplinerad CDM om han hittar jämnheten.

Citat:
Ursprungligen postat av PaSparetklenod
Överflödet av yttrar från förra samlingen är nu ett överflöd av anfallare. FEM stycken hårt kämpande anfallare till två landskamper. "Claesson som anfallare"-tricket blev som väntat en engångsföreteelse nu när både Sema och Sam Larsson petas. Bort med kreativitet och in med löp och kämpande i anfallet.
Om Forsberg hade en idé om att spela släpande som 10:a i landslaget kan han glömma det nu.

Janne tar bara med tre mittbackar till två landskamper. Det blir tufft i slutet i andra matchen mot Slovakien när Granen vilas och Jansson byts ut småskadad i 70:e. Gustav Svensson in då kanske.
Italienaren Gagliolo var inte ens nära.
Jag tror att överflödet av anfallare denna samling är av anledningen ovan. Leta ersättare till Berg.

Gagliolo var visst nära verkar de som. Janne sa att han har närmare koll på honom och att han är med på listan så han är väl strax utanför då än så länge haha. Men just centrala försvarare har vi bra. Jansson, Granqvist, Lindelöf & Helander går alla före honom när de är hela imo.
Senast redigerad av znorlax 2018-10-03 kl. 14:15.
Citera
2018-10-03, 15:55
Medlem
Även u21 truppen är presenterad:

https://scontent.fbma1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/43095446_2111980462187856_115202030879899648_n.jpg ?_nc_cat=102&oh=97d1b25d6085b051eb63c7dafaf083d7&o e=5C62EDDE

Helt sanslöst att Alexander isak som inte ens är med i juniortrupperna senast går före Gyökeres t.e.x som är en väldigt framgångsrik, stark och jämn spelare i Brightons U23.

Det är grymt otydligt med vad som krävs för att bli uttagen i de svenska landslagen ibland alltså.
Citera
2018-10-03, 16:16
Avslutad
Citat:

Sjukt att Sebastian Andersson går före Robin Quaison. Trodde Bundesliga var bättre än Bundesliga 2. Tydligen inte. Angående Hopf så borde Linnér eller Isak Pettersson gå före.
Citera
2018-10-03, 16:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Även u21 truppen är presenterad:

https://scontent.fbma1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/43095446_2111980462187856_115202030879899648_n.jpg ?_nc_cat=102&oh=97d1b25d6085b051eb63c7dafaf083d7&o e=5C62EDDE

Helt sanslöst att Alexander isak som inte ens är med i juniortrupperna senast går före Gyökeres t.e.x som är en väldigt framgångsrik, stark och jämn spelare i Brightons U23.

Det är grymt otydligt med vad som krävs för att bli uttagen i de svenska landslagen ibland alltså.
Isak är en bättre spelare. Men borde vara med istället för Jordan Larsson... Gustaf Nilsson och Alexander Isak bör Starta
Citera
2018-10-03, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Isak är en bättre spelare. Men borde vara med istället för Jordan Larsson... Gustaf Nilsson och Alexander Isak bör Starta
Inte de senaste året.

Han är kanske en smartare spelare men om man säger att Isak är idag bättre än Gyökeres baserat på absolut INGENTING (då han inte ens spelat förutom, 2-3 Umatcher och vart meh där) jämnfört med Gyökeres som spelar konstant, är en nyckelspelare, är en av de bättre nästan varje match och är poängfarlig i Brightons U23 så vet jag inte alltså. Då är man bara partisk. Isak är dessutom fortsatt riktig klen i det fysiska spelet i jämnförelse.

Citat:
Sjukt att Sebastian Andersson går före Robin Quaison. Trodde Bundesliga var bättre än Bundesliga 2. Tydligen inte. Angående Hopf så borde Linnér eller Isak Pettersson gå före.

Sebbe och Quaison tas inte ut gentemot varandra. 2 olika roller. Så ingen gick egentligen före den andra skulle jag tro.

Linnér och Pettersson före Hopf till A-laget är ju rätt sjukt påstående tbh.
Senast redigerad av znorlax 2018-10-03 kl. 16:28.
Citera
2018-10-03, 16:34
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Isak Pettersson platsar ju inte ens i U21-landslaget.

Robin Quaison är tydligen skadad, och det är därför han inte är med. Missade presskonferensen, men tydligen nämnde Janne detta där.
Citera
2018-10-03, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Inte de senaste året.

Han är kanske en smartare spelare men om man säger att Isak är idag bättre än Gyökeres baserat på absolut INGENTING (då han inte ens spelat förutom, 2-3 Umatcher och vart meh där) jämnfört med Gyökeres som spelar konstant, är en nyckelspelare, är en av de bättre nästan varje match och är poängfarlig i Brightons U23 så vet jag inte alltså. Då är man bara partisk. Isak är dessutom fortsatt riktig klen i det fysiska spelet i jämnförelse.

Sebbe och Quaison tas inte ut gentemot varandra. 2 olika roller. Så ingen gick egentligen före den andra skulle jag tro.

Linnér och Pettersson före Hopf till A-laget är ju rätt sjukt påstående tbh.
Isak och Gyökeres är två olika typer... Inte så förtjust i Hopf.men som tredje målvakt så ser jag hellre en yngre.. sedan tycker jag Johnson borde vara förstemålvakt.
Citera
2018-10-03, 16:40
Avslutad
Citat:
Isak Pettersson platsar ju inte ens i U21-landslaget.

Robin Quaison är tydligen skadad, och det är därför han inte är med. Missade presskonferensen, men tydligen nämnde Janne detta där.
Aha missade det oxå. Angående de andra petade så borde de gå före Durmaz. Bahoui är bättre val än Durmaz till och med. Sedan tycker jag Alexander Isak bör få chansen.. Han har ej blivit sämre spelare som alla andra påstår. Han gjorde det bra i januari när han fick chansen för Dortmund.. Han var en viktig faktor en match han kom in och spelade bredvid batshyuai när Dortmund vände och vann
Citera
2018-10-03, 16:45
Avslutad
Helt ärligt tycker jag Alexander Milosevic borde ersatt Helander. Milosevic var U21 EMs bästa mittback 2015. Sjukt att Helander fick det priset när Baffo var till och med bättre än Helander. Milosevic bättre än Pontus Jansson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in