2007-02-10, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Men vi ska ta oss dit först, fast jag håller med om att man borde sattsa på en del ynger särskilt i träningsmatcherna.

Asså du har ju noll koll. Har du överhuvetaget befunnit dig på denna planet de senaste 10 åren? Visst vi kan analysera hur Argentina spelar, men att påstå att vi skulle spela som de gör det är ju sjukt. Vi har ju inte direkt samma material som de har, hade vi försökt spela som de gör hade vi inte kommit långt.

Om du inte glömt det så var det inte många år sedan Sverige slog Tjeckien med 3-2 i en träningsmatch. Förövrigt så åkte Tjeckien ur förra årets VM då det afrikanska laget Ghana, som du aldrig verkar ha hört talas om, gick vidare som 2:a i de gruppen som Teckien spelade i.

Varför har jag inte hört talas om Ghana?

Och framförallt varför skulle ni inte klara av att spela som Argentina, det är ju fotboll åp landslagsnivå vi pratar här? Vad är materialet ni inte har?
Citera
2007-02-10, 19:37
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abram
Tunisien vinner Sverige över mycket enkelt. Senegal, Elfenbenskusten och Nigeria har vardera två till fyra vassa spelare i mittfältet och toppforward men inget som kan pressa Sverige till förlust. Ghana är däremot ett vasst lag och vinner över Sverige. Angola är värre än Tunisien och Kamerun har tappat stinget och spelarna är inte tekniska och passningsspelet är inte på högnivå direkt.

http://www.svenskfotboll.se/t2.aspx?p=152141&x=1&a=892641

Din argumentering är grym, men har du sett fotboll innan eller gick fjärrkontrollen sönder under matchen mot Egypten så du inte kunde byta?

2002 slog vi ut Argentina ur VM, men vi kanske inte hade material då heller?
Citera
2007-02-10, 19:38
Bannlyst
Citat:
Asså du blir ju bara värre och värre. Påstår du att vi ska ta spelare från Gothia cup och låte de spela för det svenska landslaget??

Vet du hur Rooney upptäcktes, Beckham, Djordic, Stojkovic?

Läs hur dem upptäcktes!
Citera
2007-02-10, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
http://www.svenskfotboll.se/t2.aspx?p=152141&x=1&a=892641

Din argumentering är grym, men har du sett fotboll innan eller gick fjärrkontrollen sönder under matchen mot Egypten så du inte kunde byta?

2002 slog vi ut Argentina ur VM, men vi kanske inte hade material då heller?

Ja det är klart ni vinner när alla 11 står i målet hehe. Bra försvar!
Förresten fick ni något skott på mål under den matchen?
Citera
2007-02-10, 19:41
Bannlyst
Citat:
Tjeckien som du hyllade tidigare i denna tråd.

Jag syftade på hans 170 lag som inte kom med. Vilka lag var det då? Soplag..
Citera
2007-02-10, 19:46
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Jag syftade på hans 170 lag som inte kom med. Vilka lag var det då? Soplag..

Turkiet som kom 3a 2002 är ju ett av dom.

Sen så Beckham spelade ju i Tottenham innan han gick till Manchester i 15 års åldern, Ronney i Everton sen han var 10-11

Djordic? Det säger ju en del om dina kunskaper...
Citera
2007-02-10, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Turkiet som kom 3a 2002 är ju ett av dom.

Sen så Beckham spelade ju i Tottenham innan han gick till Manchester i 15 års åldern, Ronney i Everton sen han var 10-11, Djordic?

Tidigare än det!
Citera
2007-02-10, 19:49
Bannlyst
Nej nu ska jag hålla mig till rubriken.

Ett exempel: Låt oss säga att Brasilien vinner över Sverige med 3-0, kommer Sverige då säga att vi har gjort en bra insats för det blev inte 4-0?
Jag vill veta hur ni resonerar så här generellt då ni klassar ett lag som bra och som dåligt.
Ytterligare ett exempel: Sverige vinner över USA, och USA vinner över schweiz ska man då säga att Sverige tar Schweiz? Nej, helt fel. Lägg fram era tankar så jag får veta. Ni har bara besvarat mina argument/påståenden hittills så lägg nu fram era.

Inget gräl eller taskiga kommentarer.
Citera
2007-02-10, 20:08
Medlem
Simaõs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Haha, samma spelare som 1998? É du gô eller?

EM-kvalet mot England hösten 1998 ställde vi upp med Magnus Hedman - Roland Nilsson, Patrik Andersson, Joachim Björklund, Pontus Kåmark - Andreas Andersson, Stefan Schwarz, Johan Mjällby, Fredrik Ljungberg - Jörgen Pettersson, Henrik Larsson. Inhoppare Daniel Andersson och Teddy Lucic.

Med andra ord är det ungefär exakt en spelare från det laget som fortfarande spelar och är ordinarie i det landslag som kommer ställa upp i vårens EM-kvalmatcher.

/feldgrau

haha får mig att tänka på matchen mot typ Luxemburg (?) i kvalet till em 2000 nån gång.
Sverige ställer upp med följande mittfält:

Magnus "Turbo" Svensson - Stefan Schwarz - Johan Mjällby - Håkan Mild

Mjällby är offensiv innermitt (Sveriges Ronaldinho), Zetterberg sitter på bänken. Riktigt giftig teknik på mittplan där. Akta benen säger jag bara.

Det är en sak jag fortfarande aldrig fattat, hur i i helvete kunde Lagerbäck och Söderberg bänka Zetterberg hela tiden och rasera hans landslagskarriär totalt? En av Sveriget bästa mittfältare på år och dar.
Citera
2007-02-10, 20:15
Medlem
Simaõs avatar
Abram

Bara uttalandet om att Afrika inte har några bra fotbollsnationer ger en känslan av att du bott isolerad i en grotta det senaste decenniet. ta bara Elfenbenskusten; ett fruktansvärt slagkraftigt lag med namnkunniga spelare på varenda position, hemmahörande i storlag i Europa till vardags. Hört talas om Drogba? En av väldigt många. Elfenbenskusten hade krossat Sverige om båda ställt upp med ordinarie lag i en viktig match.

Varför du inte har hört talas om Ghana vet inte jag, men de var med i VM, vilket du hade märkt om du sett matcherna. Och ser du inte VM matcherna tvivlar jag starkt på ditt intresse och kunskaper inom fotbollen.

Edit: tydligen hade folk redan påpekat det mesta här innan
Citera
2007-02-10, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Simaõ
Ambram

Bara uttalandet om att Afrika inte har några bra fotbollsnationer ger en känslan av att du bott isolerad i en grotta det senaste decenniet. ta bara Elfenbenskusten; ett fruktansvärt slagkraftigt lag med namnkunniga spelare på varenda position, hemmahörande i storlag i Europa till vardags. Hört talas om Drogba? En av väldigt många.

Japp Drogba är en av mina favoriter
Ghana är ett av alla, består av duktiga spelare och under VM så imponerade dem mer eller mindre.

Jag väntar fortfarande på varför ni tycker Sverige är en grymt bra fotbollsnation. Komigen nu, lägg upp lite.
Citera
2007-02-10, 20:32
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Jag väntar fortfarande på varför ni tycker Sverige är en grymt bra fotbollsnation. Komigen nu, lägg upp lite.

Va? Det är ju du som i princip påstår att Sverige borde krossat Egypten och med en C-uppställning bonkat på alla lag från Afrika.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in