2006-06-02, 21:57
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verve
Fan vad pinsamt att Chile har bättre support än Sverige på råsunda.

Ja, och tidigare snackade stockholmarna om den dåliga stämningen på Ullevi och att det var dåligt av publiken att bua när Sverige spelade dåligt mot Finland. Hade stockholmarna buat idag hade det inte hörts... Rensa eget bo först. Bli totalt utsjungna av chilenare på nationalarenan...

/feldgrau
Citera
2006-06-02, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Tyvärr inte.

Men alla "super swedes" spelar från start.

Det gick ju att se för 20kr på tv3.se.
Citera
2006-06-02, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Mittfältsspelet försvann nästan helt när Kim tog över.
När ska han prestera i landslaget?

Det berodde nog mer på att Ljungberg gick ut än att Kim kom in skulle jag tro.
Citera
2006-06-02, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Min enda tanke efter den här matchen är att jag undrar hur många svenskar som kommer hem utan plånbok efter sitt besök på ficktjuvskonventet på Råsunda i dag?

Frågan är snarare hur många svenskar fick tinnitus av alla panflöjtsspelande chilenare??
Citera
2006-06-02, 22:10
Medlem
Ezzelinos avatar
Micke Nilsson bör nog få ta högerbacksplatsen mot T&T, trots att han var klart delaktig i det slappa drällandet vid kvitteringsmålet. Ljungberg-Linderoth-Källström-Wilhelmsson som mittfältare?
Som väntat rätt tama svenskar, rädda för skador. Edmans inlägg bedrövliga, men det är klart han ska starta turneringen.
Citera
2006-06-02, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Micke Nilsson bör nog få ta högerbacksplatsen mot T&T, trots att han var klart delaktig i det slappa drällandet vid kvitteringsmålet. Ljungberg-Linderoth-Källström-Wilhelmsson som mittfältare?
Som väntat rätt tama svenskar, rädda för skador. Edmans inlägg bedrövliga, men det är klart han ska starta turneringen.

Micke Nilsson skall absolut ha högerbacken, Wilhelmsson håller inte måttet i mina ögon Alex är överlägsen honom och skall således spela höger ytter,

Edman har ju nada konkurrens och kan nog slå 10 sådana inlägg per halvlek i VM och ändå spela 90 minuter varje match, vilket han självklart skall göra då han är den bäste vi har och i sina stunder riktigt bra!

Källström skall givetvis spela och det känns nästan fånigt att ens diskutera om han skall spela eller ej för han kommer att slå stort i VM i år det är jag övertygad om.
Citera
2006-06-02, 22:22
Medlem
Jag fattar inte hur man kan se Källström som given?

Ni som tycker det vad röker ni för något? och är det bra grejer?
Citera
2006-06-02, 22:26
Medlem
Citat:

För oss som ser honom som given så kan jag ju bara vända på frågan till dig istället:

Jag fattar inte hur man inte kan se Källström som given?

Citera
2006-06-02, 22:27
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:

Tja han är bättre än Svensson iallafall...
Vadan detta Källströmhat taags?
Har han snott din flickvän? Eller är du Aikåare?
Citera
2006-06-02, 22:30
Medlem
Lite orsaker då
Några orsaker till varför Kim inte ska starta:

1. Han kan inte passa en boll rätt. 9 av 10 passningar går fel.

2. Han kan inte hålla i bollen alls. Är han rädd att bollen ska göra ont mot hans små fötter?

3. Han har en jäkligt gnällig attityd (tycker iaf jag)

4. När han har en dålig match försvinner han helt och det är som om Sverige lirar med 9 man på planen.

Sen var inte Anders speciellt bra idag heller men han syntes mer och kämpade mycket bättre. Kim har ingen kämpaanda han lägger sig ner och dör när det inte går hans väg.
Citera
2006-06-02, 22:32
Bannlyst
Värt att notera

*Sverige gick på halvfart större delen av matchen

*Kim Källström känns betydligt mer given än Anders Svensson som jag tyckte var väldigt trög emellanåt och tappade bollar på det typiska sättet han gör vilket ofta resulterar i onödiga spelvändningar för motståndarlaget, detta scenario skedde även ett par gånger denna match.

*Svenska fansen kom för att se ett Sverige spela finessrik och underhållande fotboll vilket stundtals visades prov på främst av Ljungberg som gav Sverige fart och fläkt och när Ljungberg byttes ut tappade Sverige tempo och kreativitet.

*Mattias Jonsson känns het och kan vara en bra inhoppare i framtiden.

*Zlatan tänkte mest på vm.
Citera
2006-06-02, 22:32
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Lite orsaker då
Några orsaker till varför Kim inte ska starta:

1. Han kan inte passa en boll rätt. 9 av 10 passningar går fel.

2. Han kan inte hålla i bollen alls. Är han rädd att bollen ska göra ont mot hans små fötter?

3. Han har en jäkligt gnällig attityd (tycker iaf jag)

4. När han har en dålig match försvinner han helt och det är som om Sverige lirar med 9 man på planen.

Sen var inte Anders speciellt bra idag heller men han syntes mer och kämpade mycket bättre. Kim har ingen kämpaanda han lägger sig ner och dör när det inte går hans väg.
Äh petitesser!
Det är flickvännen eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in