2014-11-17, 15:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Jag tycker Kiese-Thelin är brutalt överskattad, haft en bra andra halva i Allsvenskan i seriens överlägset bästa lag.
Guidetti är en klass-spelare medans Thelin är en ny malande Elmander.
Guidetti är inte lika bra som innan kycklingincidenten. Jag tycker att holländska ligan är bättre än skotska så det han presterar nu är inte i klass med vad han gjorde i Feyenoord.

Lägg också märke till att detta hur laget tränade inte någon officiell startelva.
Citera
2014-11-17, 15:18
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hämtat från Sportbladet.
Förlust med två-tre mål om detta laget stämmer, vad tror ni?

Har tippat 3-0-förlust. Bra test för Bahoui, och Durmaz ska klara sig utan pappa Zlatan.

Jansson-Granqvist ska bli intressant att se hur det fungerar, även hur det går för Emil Krafth.

Eftersom matchen spelas i Marseille tror jag Gignac startar, kanske Payet också. Men jag kanske tror fel. Inte helt säkert att det franska försvaret kommer att fungera friktionsfritt, kanske kan Sverige spräcka nollan. Många på landslagsnivå orutinerade och unga uttagna, även om de spelar för stora klubbar.
Citera
2014-11-17, 15:18
Medlem
Smerchs avatar
Larsson kan ju spela innermitt även om jag tycker han hör hemma på kanten, samma med Durmaz till viss del, men varför låter man Kacaniklic spela centralt? Förmodligen har de blandat ihop positionerna på Bahoui, Durmaz och Kacaniklic, eller?

Tycker backlinjen ser förhållandevis bra ut, resten är jag tveksam till och tycker speciellt det är synd att inte Forsberg får fortsätta spela.
Citera
2014-11-17, 15:35
Medlem
Citat:
Ska vi skrika skandal så gör jag det för att Bengtsson går före Wendt. Gladbach är ju en bättre klubb än FCK och lirar man regelbundet i BL så smäller det högre än Sas-ligan i mina ögon.

Citat:
Guidetti är inte lika bra som innan kycklingincidenten. Jag tycker att holländska ligan är bättre än skotska så det han presterar nu är inte i klass med vad han gjorde i Feyenoord.

Lägg också märke till att detta hur laget tränade inte någon officiell startelva.
Givetvis är det skandal också att Wendt inte får en startplats, visst han var dålig i en match mot Ungern för fem år sen?
Han ska gå före Martin Olsson också.
Nånting känns genomruttet i hela landslaget.
Förhoppningsvis kommer det friska vindar efter EM 2016 då Zlatan slutar och förhoppningsvis även Hamren.
Senast redigerad av JevlaTomteVerkstad 2014-11-17 kl. 15:42.
Citera
2014-11-17, 15:41
Medlem
skrudiss avatar
Rycker på axlarna åt den eventuella startelvan. Är väl kul att några nya testas, men exempelvis Kacas närvaro känns överflödig. Han, likt Sebastian Larsson tillhör några av Hamréns favoriter. Att de gjort godkända till dåliga insatser sedan... Ja, jag vet inte ens längre, tycks inte stå i relation till Wendts usla prestation för fem år sedan.
Citera
2014-11-17, 15:44
Bannlyst
Om man ska vara ärlig så nosade inte Wendt på en startplats i lördags

Är det bara jag eller brukar han inte göra minst ett misstag som leder till baklängesmål? Nu var det ju ett tag sen han spelade i landslaget men känns som att han är en helt annan spelare i landslaget än i klubblaget där han håller tätt mot storlag som Bayern Munchen och Dortmund.

Det är många spelare som skiter ner sig i landslagssammanhang. Det är för många för att det ska vara någon slump. Är det ens någon som presterar över eller likvärdigt med det man åstadkommer i klubblaget? Det är väl bara Zlatan som kommer upp i den nivå han håller i PSG. Ekdal gjorde ju förfan ett hattrick mot Inter i exakt samma position som det friläge han fick mot Montenegro.

Det är något som inte stämmer rent mentalt bland spelarna vilket gör att det låser sig extremt mycket i avslutslägen och när man ska passa bollen. Sverige såg ut som ett korplag mot Montenegro och det är fan ett mysterium hur man kan vara så dåliga på att hålla i bollen och ha ett okej passningsspel. Behövs det ens nämnas det katastrofalt usla försvarsspelet? Det har gått fem år sedan Hamrén tillträdde och det har sett lika virrigt ut sen han tog över.
Citera
2014-11-17, 15:45
Bannlyst
Jag hoppas det fortsätter gå lika knackigt som det har gjort nu och att Montenegro på ett magiskt vis går om oss i tabellen. Jag vill inte se det här usla landslaget i en EM-turnering.
Citera
2014-11-17, 17:47
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Är det nått som är skandal så är det väl att Johan Larsson tydligen är fastcementerad så långt från landslaget man kan komma. Han har varit dominant i allsvenskan på sin position i ett antal år. Han har under flera års EL-spel visat att han håller på en hög nivå när han i stort sett varit Elfsborgs bästa spelare. Han framröstades som allsvenskans bästa försvarare i år före Helander, Krafth, Erik Johansson och Tinnerholm. Alla dom går tydligen före honom i landslaget.

Kiese Thelin före Guidetti är så långt ifrån skandal man kan komma, i dom matcherna då båda har spelat så har Kiese Thelin varit bättre helt enkelt.

Och Kacaniclic(stavning?) som innermittfältare? Vad har Hamrén rökt på nu?
Citera
2014-11-17, 18:42
Medlem
Villons avatar
"Alla kan spela innermittfältare" verkar mer och mer framstå som Hamréns devis.
Citera
2014-11-17, 18:47
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
"Alla kan spela innermittfältare" verkar mer och mer framstå som Hamréns devis.

En position som framstod som en styrka, sett till spelare, för ett par år sedan har förvandlats till en lekstuga.
Citera
2014-11-17, 18:52
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
En position som framstod som en styrka, sett till spelare, för ett par år sedan har förvandlats till en lekstuga.

Ja innan Taco lade av då Elm var frisk och Ekdal fått chansen... Nu är Ekdal den ende jag håller högt, men det finns ju flera i u21, Tibbling och Lewicki t.ex.
Citera
2014-11-17, 18:56
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Ja innan Taco lade av då Elm var frisk och Ekdal fått chansen... Nu är Ekdal den ende jag håller högt, men det finns ju flera i u21, Tibbling och Lewicki t.ex.

Jo, det ligger väl lite utanför Hamréns ansvarssfär. Olyckliga omständigheter. Även om jag aldrig riktigt tyckte Hamrén fick ordning på det då heller.

Såg nyss att Hiljemark varit skadad sen i september, och förväntas komma tillbaka vid jul. Tycker inte att han har haft någon spikrak utveckling i PSV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in